بررسی محصول Echo Spot آمازون: یک بلندگوی جذاب با صفحه نمایش

بررسی محصول Echo Spot آمازون: یک بلندگوی جذاب با صفحه نمایش

محصول جدید Echo Spot آمازون یکی از بدیع ترین بلندگوهای هوشمند می باشد. این دستگاه گذشته ازین که فراتر از یک ساعت هوشمند می باشد، یک گجت رومیزی جذاب با کنترل صوتی است.

 

 

Echo Spot بخشی از سری دستگاه های Echo و مبتنی بر سرویس الکسای آمازون می باشد. به این معنی که تمامی امکانات این سرویس را دارد فقط در مقیاس کوچکتر، ارزانتر و با شکلی دایره ای توپ مانند. که شامل پخش موسیقی، پاسخ دادن به سوالات، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش ویدیوهای دوربین و امثالهم می شود.

 

 

الکسا یک سرویس یاری رسان شخصی هوشمند است که توسط شرکت آمازن توسعه داده شده است. که اولین بار در دستگاه های سری Echo آمازون به کار گرفته شده است.

Echo Spot اولین دستگاه آمازون با کنترل صوتی است که به واقع ظاهر بسیار زیبایی دارد. ظاهر توپ مانند مشکی یا سفید به ارتفاع ۹۱ میلی متر، با تنها ۳ دکمه در بالا بهمراه یک صفحه نمایش جذاب ۵/۲ اینچی در جلو، بشدت مدرن بنظر می رسد.

چکار می کند؟

 

 

مانند سایر گجت های Echo آمازون، Spot هم با کلمه ی بیداری شما، آماده ی شنیدن می شود پیش فرض «الکسا» می باشد و سپس شروع به انعکاس حرف های شما به سرورهای آمازون می کند که همراه می شود با پاسخ ها، اطلاعات یا عملیاتی مبتنی بر دستورات شما. این فرایند تقریبا بی وقفه است.

از خلاصه خبرها، تایمر، و پاسخ به سوالات گرفته تا کنترل هوشمند منزل، پخش موسیقی از عهده ی این وسیله بر می آید و هر آنچه که از کل سرویس Echo انتظار می رود به استثنای نمایش ویدیوهای مبتنی بر وب مثل سرویس یوتیوب.

این مطلب را هم بخوانید:   آبکش کلاهی

Spot همچنین قادر است با سایر گجت های Echo که دوربینشان فعال شده است، یا هر گوشی هوشمندی که اپلیکیشن الکسا روی آن نصب است، تماس ویدیویی و صوتی ایجاد کند. که صرفنظر از صفحه ی کوچکی که دارد این کار را به خوبی انجام می دهد.

ظاهر پیش فرض Spot ساعت است، با امکان نمایش دیجیتال یا آنالوگ بسته به انتخاب شما. همچون سرویس Echo قابلیت هایی چون نمایش تصاویر موجود در آلبوم آنلاین شما، اطلاعات تاریخ های خاطراتی شما، آب و هوا و اخبار برجسته، در Spot  هم وجود دارد.

حالت شبانه ای نیز وجود دارد که صفحه به طرز چشمگیری کم نور تر می شود، که البته همچنان خواندن آن از روی تختتان آسان است. یک وضعیت «مزاحم نشو» هم وجود دارد که تمامی هشدارها و تماس ها را خاموش نموده و تنها تایمرها و آلارم ها را فعال نگه می دارد.

اگر نمی خواهید هنگام خواب تلفنتان کنارتان باشد، احتمالا Echo Spot یک جایگزین مناسب با مزاحمت کمتر است.

صدا

صدای Echo نسبت به کوچک بودن آن تقریبا خوب است. صدا بقدری بلند هست که از آن سوی اتاق بتوان به آن دستور داد و به وضوح پاسخ ها را شنید، و برای پخش موسیقی بسیار مناسب است مخصوصا بعنوان یک بلندگوی لب تختی. البته به خوبی اسپیکرهای ۱۰۰ یورویی یا Echo های مطلقا صوتی نیست.

وارسی بیشتر

 

  • زدن بر روی دکمه ی میوت بالای دستگاه، یک حلقه ی قرمز رنگ دور صفحه می اندازد، همچنین خود دکمه به رنگ قرمز در می آید که نشان دهنده ای اینست که دستگاه دیگر نمی شنود.
  • می توانید دوربین را به کلی از منو غیرفعال کنید.
  • می توانید از این وسیله بعنوان اسپیکر بلوتوثی استفاده کنید و همچنین از طریق آن به یک اسپیکر بلوتوثی دیگر صوت ارسال کنید.
  • زمان پخش صدا یا ویدیو یک خط پیشرونده کوچک به دور صفحه بصورت دایره ای شروع به حرکت می کند.
  • می توان کل صفحه را با ویدیو پوشاند، می توان کمی زوم کرد یا به اندازه ی قطر صفحه درآورد.
  • حلقه ی آبی رنگ دور صفحه نمایانگر جهتی است که Spot فکر می کند شما از آن سمت صحبت می کنید.
این مطلب را هم بخوانید:   سیستم جمع آوری آب باران و استفاده آن در فضای سبز

قیمت

Echo Spot آمازون در ازای خرید یک دستگاه ۱۲۰ یورو و در ازای خرید دو دستگاه ۲۰۰ یورو قیمت دارد.

مزایا: جذابیت، صفحه ی واضح، الکسا، شنیداری خوب، بلوتوث، تماس ویدیویی، کنترل هوشمند منزل، صور زیادی ساعت برای انتخاب

معایب: وجود یک وسیله ی همواره شنوا در منزل، عدم پشتیبانی از ویدیوهای مبتنی بر وب

 

(Visited 110 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما