سه مهارت نرم که شانس شما برای استخدام را افزایش می‌دهد

سه مهارت نرم که شانس شما برای استخدام را افزایش می‌دهد

🔸در دهه‌های قبل برای پیدا کردن شغل کافی بود در زمینه موردنظرِ کارفرما مهارت داشته باشید، اما این روزها اوضاع فرق کرده است. حالا بسیاری از کارفرماها علاوه بر توانایی‌های تخصصی مانند حسابداری و برنامه‌نویسی، به دنبال ویژگی‌های دیگری در متقاضیان می‌گردند که «مهارت نرم» نامیده می‌شود.
این مهارت شامل مواردی مانند توانایی یادگیری، کار تیمی و حل مساله می‌شود، اما تسلط به آنها چندان ساده نیست.

🔸بر اساس نتایج پژوهش‌ها، مهمترین مهارت‌های نرم برای کارفرماها به ترتیب ارتباطات، خلاقیت و مشارکت هستند. تقریبا در سه چهارم آگهی های استخدامی ارتباطات و در پنجاه درصد این آگاهی خلاقیت به عنوان ویژگی‌های ضروری قید شده است.

۱٫برقراری ارتباط

یکی از راه های عالی برای نمایش این مهارت‌ها برقراری ارتباط و گفتگوی صحیح با مصاحبه‌کنندگان است. اینکار از طریق ایجاد جوی دوستانه، ارتباط گرفتن سریع با دیگران، ارائه پاسخ های فکر شده و حتی موارد ساده‌تر نظیر خودداری از پریدن میان حرف مصاحبه‌کننده صورت می‌گیرد.
مهارت ارتباطی فراتر از کلمات است. بسیاری اوقات مصاحبه کننده به جای مفهوم کلمات روی ارتباط چشمی، زبان بدن و لحن و سبک حرف زدن متقاضی تمرکز می‌کند.

۲٫ تفکر خلاق

یکی از دلایلی که ربات‌ها فعلا قادر به کنار زدن انسان در تمامی مشاغل نیستند، فقدان خلاقیت در آنها است.
پرسش هایی که مدیران در مورد راهکار شما برای خروج از شرایط دشوار می پرسند، بهترین زمان برای نمایش خلاقیتی است که در شما نهفته است. بهتر است به جای بیان صرف نتیجه نهایی، جواب را با ارائه توضیحاتی در مورد شرایط دشواری که قبلا تجربه کرده‌اید، شروع کنید. شرایطی مثل نحوه برخورد با همکار یا مشتری ناسازگار گزینه خوبی برای شروع توضیحات است.

این مطلب را هم بخوانید:   میلیاردر شدن آنقدرها هم سخت نیست

۳٫ کار تیمی

اگر توانایی همکاری بالایی دارید حتما با ارائه مثال از کارهای تیمی قبلی و نتایج آنها، این مهارت را در جلسه مصاحبه مطرح کنید. البته باید دقت کنید که لحن صحبت‌تان به شکلی نباشد که ارزش کار دیگران را کمرنگ کرده و فقط خودتان را برجسته کنید. اینگونه نشان می‌دهید که حین کار ذهنیتی تیمی داشته و منافع گروه را در اولویت قرار می دهید.
زمانی که درباره پروژه‌ای که مدیریت کرده‌اید توضیح می‌دهید، به مصاحبه کننده نشان دهید که چگونه نقطه‌نظرات متناقض اعضای تیم را مدیریت کرده‌اید.

◀️ مهارت های نرم تنها به این سه مورد محدود نشده و برخی از آنها نظیر مهارت شنیدن و داشتن نگرش مثبت معمولا به شکل طبیعی و حتی بدون اینکه خودمان بدانیم به نمایش گذاشته می شوند.

منبع: fastcompany

(Visited 103 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید