با این ۳ روش مانند ایلان ماسک خلاقانه فکر کنید

ایلان ماسک علاوه بر اینکه ثروتمندترین فرد جهان است، تاکنون به عنوان یک کارآفرین کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف انجام داده است، اما ماسک چگونه فکر می‌کند و چطور می‌توانیم مانند او فکر کنیم؟

 

ماسک پی‌پل را به عنوان یک رویکرد جدید برای پرداخت آنلاین تاسیس کرده و تسلا را به باارزش‌ترین خودروساز دنیا تبدیل کرده است. همچنین ماسک با اسپیس‌ایکس در صنعت فضایی، سولارسیتی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و با بورینگ در زمینه حفر تونل‌های زیرزمینی تغییرات زیادی ایجاد کرد. تمام این موارد نشان از طرز تفکر متفاوت ثروتمندترین فرد جهان دارد.

نحوه تفکر ایلان ماسک چگونه است؟

ممکن است برخی افراد تصور کنند که مبتکران بسیار موفقی مانند ماسک کارهای خود را بر اساس استعداد یا هوش انجام می‌دهند، اما طبق تحقیقات هوش ذاتی تنها بخشی از علت موفقیت چنین افرادی به حساب می‌آید. در حقیقت موفقیت ارتباط بیشتری با الگوهای تفکر خلاقانه دارد.

در ادامه سه روش یا الگوی تفکر را توضیح خواهیم داد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در حرفه خود مانند ایلان ماسک نوآورانه باشید.

الگوی اول: به فرصت‌های آینده فکر کنید

در مه ۲۰۲۰، اسپیس ایکس به اولین شرکت خصوصی تبدیل شد که فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد. ماسک سال ۲۰۰۸ توضیح داده بود: «فکر می‌کنم آینده‌ای که در آن هر شرکتی بتواند افراد را به فضا بفرستند، جالب‌تر از آینده‌ای است که چنین کاری فقط توسط دولت انجام شود.» ماسک در آن زمان متوجه شده بود که عرصه‌های تجاری به سرعت در حال تغییر هستند.

این مطلب را هم بخوانید:   لباسی که به نگاه دیگران واکنش نشان می دهد

مبتکرانی مانند ماسک از قوانین امروزی پیروی نمی‌کنند. کارهای آن‌ها حتی به عرصه‌های امروزی مربوط نمی‌شود بلکه به دنبال شروع یک بازی جدید با قوانین کاملا تازه هستند. شما نیز باید برای آینده برنامه‌هایی داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه عرصه‌ها را به نفع خود تغییر دهید.

الگوی دوم: در کارها خوب عمل کنید

«میلتون فریدمن»، اقتصاددان و نویسنده آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ این دیدگاه را رواج داد که شرکت‌ها برای یک هدف اصلی تشکیل شده‌اند: ایجاد ثروت برای سهامداران خود. اما اکنون شرکت‌هایی دوام می‌آورند که برای چندین سهامدار مانند مشتریان، کارمندان و تامین‌کنندگان ارزش‌آفرینی می‌کنند. در واقع استراتژی هوشمند آن است که ارزش سهامداران را با سود رساندن به تمام آن‌ها افزایش می‌دهند.

تسلا با انجام کارهایی مانند صرفه‌جویی در انتشار گازهای گلخانه‌ای CO2 در هر وسیله نقلیه، تعیین استانداردهای جدید برای مصرف کم انرژی و آب و نصب پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی پایدار جهانی استراتژی «توانا بودن» خود را نمایان کرد.

برای انجام کارهای خوب و مناسب در سازمان خود باید به مسائلی مانند افرادی که از رشد شما سود می‌برند، مدل درآمد صحیح برای انتخاب‌های درست و دلیل اهمیت رشد خود فکر کنید.

الگوی سوم: باعث ترس و واهمه رقیبان خود شوید

زمانی که ماسک مدیریت تسلا را برعهده گرفت، شرکت‌های خودروسازی از پتانسیل ورود خودروهای برقی به بازار واهمه داشتند. او متوجه شد که شرکت‌های خودروسازی بزرگ برای معرفی خودروهای برقی هیجان‌انگیز چندان عجله‌ای ندارند زیر آن‌ها خط تولید خودروهای بنزینی سودآور آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین تسلا کار خود را با خودروهای برقی شروع کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید کفی کفش گرمازا برای سرمای زمستان

می‌توان گفت که ماسک در حال حاضر همان فرآیند را با نورالینک نیز دنبال می‌کند. در حالی که بیشتر شرکت‌ها روی هوش مصنوعی پیشرفته متمرکز هستند، او تشخیص داده که تمرکز آن‌ها رو انسان‌ها نیست. ماسک ادعا دارد که نورالینک باعث می‌شود تا انسان‌ها با هوش مصنوعی رقابت کنند.

در نهایت، به نظر می‌رسد مبتکرانی مانند ایلان ماسک برای جذب مشتریان خود و تاثیرگذاری جهانی، از نوعی منبع مخفی از ایده‌های موفق استفاده می‌کنند. با این وجود، اگر الگوهای فکری جدید را درک کرده و از آن‌ها استفاده کنیم، چنین جریانی از ایده‌های موفق در دسترس تمام افراد قرار خواهد گرفت.

 
 
(Visited 304 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید