ایده ای با عکسهای عروسی آنلاین

ایده ای با عکسهای عروسی آنلاین

عکسهای عروسی آنلاین ایده ای است که ساشا اسلامی را یک کارآفرین موفق در سیلیکون ولی آمریکا نمود و صاحب سایت موفق Eversnap گردید.  ایده ای که شاید شما نیز بتوانید با برخی تغییرات و سازگاری با فرهنگ ایرانی در کشور پیاده سازی نمایید. Eversnap  و سایر پلتفرم های مشابه را تحلیل کنید شاید بتوانید این ایده را برای دورهمی های خانوادگی، جشن تولد، مراسمات اداری و ملی ، مسابقات ورزشی و غیره پیاده سازی کنید.

طرح مساله

ساشا اسلامی در شهر کرمان به دنیا آمد. پس از گرفتن دیپلم راهی ینگه دنیا شد تا به دور از خانواده تحصیلات عالیه خود را ادامه دهد. گرچه ساشا سررشته و علاقه خاصی به رایانه و آی.تی نداشت، ولی آشنا شدن با یکی از هم خوابگاهی‌هایش کافی بود تا او شیفته راه‌اندازی یک کسب وکار نو در حوزه‌ آی.تی شود. اما کار کردن در این حوزه قبل از هر چیزی به ایده‌ای ناب نیاز دارد؛ ایده‌ای که برآمده از دل مشکلات روزمره مردم باشد تا بتواند زانوهای خمیده یک کسب و کار نوین دانش بنیان را برای بلند شدن در آشفته بازار اشباع شده صنعت آی. تی، نیرو بخشد. پایان دوران دانشجویی از راه می‌رسید و ساشا همچنان به دنبال ایده طلایی زندگی خود بود که یکی از دوستانش او را به مراسم عروسی خود دعوت کرد. ناآشنایی با مهمانان دعوت شده و فرهنگ عروسی در یک کشور غربی باعث شد تا ساشا در گوشه‌ای بنشیند و ناظر شادی و جشن اقوام و دوستان همکلاسی خود شود. نظارتی که زندگی آینده او را رقم می‌زد. درست در لحظه ورود عروس و داماد ساشا متوجه شد که بیشتر مهمانان با تلفن‌های همراهشان عکس و فیلم می‌گیرند. او با خود فکر کرد که این همه فیلم و عکس چه می‌شود؟ آیا این تصاویر خاطره انگیز به دست عروس و داماد به‌عنوان صاحبان اصلی این مهمانی بزرگ خواهد رسید؟

این مطلب را هم بخوانید:   ایده ی ساده ی این بانوی کارآفرین، یک روستا را آباد کرده است

وقتی که ایده متولد می شود

دیییینگ! چراغ ایده روشن شده بود و حالا ساشا لحظه شماری می‌کرد مراسم هر چه زودتر تمام شود و او بتواند ایده نابش را در خلوت اتاقش پرورش دهد. ایده این بود: ساخت یک آلبوم آنلاین با نام وِدینگ اِسنپ (Wedding Snap). او به این فکر افتاد تا توسط یک برنامک، شرایطی را مهیا کند تا عروس و داماد بتوانند از مهمانان بخواهند تصاویر و فیلم‌های گرفته شده در جشن را برای آنها ارسال کنند. این کار به فضایی روی سرور مرکزی احتیاج داشت که عروس و داماد می‌توانستند آن را اجاره کنند. آنها سپس از مهمان‌هایشان می‌خواستند تا آن برنامک را روی گوشی هوشمند خویش نصب کنند. پس از این کار هر یک از مهمان‌ها عکس و فیلم‌هایی را که با گوشی‌شان گرفته‌اند برای آلبوم اختصاصی عروس و داماد می‌فرستند. با این کار نه تنها عروس و داماد عکس‌هایی را از مراسم عروسی‌شان می‌دیدند که شاید هیچ‌گاه تا آخر عمرشان به دست‌شان نمی‌رسید، بلکه به صورت پلکانی به مشتریان ساشا نیز افزوده می‌شد؛ ‌طوری که در هر مراسم بین ۵۰ تا ۷۰ نفر کاربر جدید وِدینگ اِسنپ را روی گوشی خود نصب می‌کردند.

 

اجرای ایده

ساشا برای عملی کردن ایده‌ای که در سر داشت با کلی عروس و داماد، عکاس و برنامه‌ریزهای عروسی صحبت کرد تا اطلاعاتی را به دست بیاورد. برای مثال در همین سوال و جواب‌ها فهمید که عروس و دامادها دوست دارند در کنار عکس‌هایی که عکاس حرفه‌ای از بهترین شب زندگی‌شان می‌اندازد عکس‌هایی کاملا آماتور هم داشته باشند. با توجه به همین موارد ساشا توانست در نهایت رضایت یک شرکت بزرگ فعال در زمینه خدمات عروسی را به خود جلب کرده و سرمایه‌گذار پیدا کند. با مشتریانی که از سمت آن شرکت به سوی ودینگ اسنپ آمدند ساشا توانست طی هفته نخست، حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد کسب کند. با درآمدی که از این راه کسب کرده بود کم‌کم یک دفتر برای شرکتش اجاره و چند مهندس را استخدام کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   مقاله: چرا انسان‌های باهوش ایده‌های بدی دارند؟

او برای به اجرا رساندن ایده‌اش با خیلی‌ها مشورت کرد. به قول خودش به جای این‌که به دنبال نظری باشد تا نظر خودش را اثبات کند، همیشه به دنبال نظرات منفی بود با این منطق که با گوش دادن به آنها می‌تواند مشکلات کارش را متوجه و آنها را برطرف کند.
حال ساشا پس از دو سال از آغاز کار روی ایده‌اش ۱۶ کارمند و حدود ۲۰۰‌هزار نفر کاربر از ۱۳۰ کشور مختلف دارد. او بیشتر به این دلیل کار کردن روی ایده‌اش را دوست دارد که معتقد است در این کار آزادی عمل و فکر دارد.

ایده از نگاه ساشا فکری است که می‌تواند مشکلی را حل کند. او می‌گوید ایده هایمان را آزمایش بکنیم، هر چند خیلی کوچک، شاید گرفت. او معتقد است برای کسی که دوست دارد استارت آپ راه بیندازد، تنها یک جای خواب، غذا و یک خط اینترنت کافی است.
او اکنون به جای تمرکز روی آلبوم عکس برای مراسم عروسی، ایده اش را گسترش داده و آن را برای هر نوع مراسمی توصیه می‌کند. از همین رو ساشا نام ایده‌اش را از Weddingsnap به Eversnap عوض کرده است. حالا حتی یک کمپینگ ساده دوستانه در دل طبیعت هم می‌تواند مشتری ایده ساشا باشد.

(Visited 281 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما