۵ گرایش جدید در طراحی وب سایت

۵ گرایش جدید در طراحی وب سایت

۱- طراحی فلت

گرایش به سمت طراحی فلت بعد از معرفی ویندوز۸ توسط مایکروسافت افزایش پیدا کرد. در دهه گذشته معمولا برای طراحی وب سایت از افکت های فلش، متون متحرک، سه بعدی کردن فونت یا ایجاد سایه برای متون استفاده می کردند، اما در طراحی فلت بر خلاف سبک های گذشته، مینیمالیسم و ایجاد یک تجربه کاربری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین در طراحی فلت سعی می شود با بهره گیری از تصاویر با کیفیت و رنگ های مناسب در کنار طراحی ساده و مینیمال براساس نیاز مخاطبان، میزان اثربخشی آن افزایش یابد.

۲- طراحی وب سایت به صورت کارتی

زمانی که پینترست منتشر شد، تعداد مخاطبانش از یوتیوب، لینکدین و گوگل پلاس بیشتر بود و این را می توان به لطف طراحی پلتفرم آن به صورت کارتی دانست، زیرا در این سبک از طراحی، مخاطبان می توانند مطالب مورد نیاز خود را همزمان روی کارت های مختلف که حاوی عکس، مطلب یا حتی میزان محبوبیت آن عنوان در رسانه های مختلف است، مشاهده کنند.

۳- فونت های بزرگ و اختصاصی

میزان استفاده از فونت ها و تایپوگرافی در طراحی وب سایت ها رشد کرده است و طراحان و ایده پردازان وب سایت با بهره گیری از فونت های اختصاصی و بزرگ در طراحی وب سایت سعی می کنند میزان توجه مخاطبان شان را به یک عنوان به خصوص جلب کنند.

۴- استفاده از فیلم در پس زمینه وب سایت

شرکت ها سعی می کنند با رشد و توسعه تکنیک ها و قابلیت های جدید در طراحی وب سایت و منطبق کردن آنها با اصول دیجیتال مارکتینگ معرفی بهتری از برند و محصولات شان در فضای آنلاین داشته باشند. یکی از این متدها نمایش فیلم در پس زمینه وب سایت است که با توجه به قابلیت های جدید برنامه نویسی وب، امکان پخش فیلم هایی با کیفیت بالا در پس زمینه وب سایت میسر شده است.

این مطلب را هم بخوانید:   درآمد باورنکردنی شبکه‌های اجتماعی از کاربران ایرانی

۵- همبرگر منو

علت استفاده از همبرگر منو در هزاران وب سایت چیست؟ یک طرح گرافیک ساده سه خطی با قابلیت باز و بسته شدن با هر کلیک کاربر!

همبرگر منو می تواند جایگزین خوبی برای منو های شلوغ و گیج کننده در وب سایت ها شود و کمک زیادی به سادگی و مینیمال بودن وب سایت کند.

با استفاده از این پنج تکنیک در طراحی وب سایت می توانید سرعت، سادگی و میزان اثربخشی وب سایت تان را افزایش داده و موجب ارتباط بهتر با مخاطبان تان شوید.

فرصت امروز

(Visited 93 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما