چین ‘اولین ماهواره مقاوم در برابر هکرها را به فضا پرتاب کرد

چین اولین ماهواره مقاوم در برابر هکرها را به فضا پرتاب کرده است.

منابع دولتی چین گفته‌اند که به عنوان بخشی از برنامه این کشور برای ایجاد یک شبکه ارتباطاتی غیرقابل هک، در ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد (۱۶ اوت)، ماهواره ششصد کیلوگرمی میسیوس به فضا پرتاب شد. این ماهواره به افتخار یک فیلسوف باستانی چین نامگذاری شده است.

پرتاب این ماهواره بخشی از برنامه “آزمایش کوانتومی در مقیاس فضایی” است که اجرای آن از زمان روی کار آمدن شی جین پینگ، رئیس جمهوری کنونی در سال ۲۰۱۲ سرعت گرفته است. هدف این برنامه اثبات این نظر است که می‌توان از فناوری کوانتوم در ارتباطات راه دور استفاده کرد.

به گفته مقامات جینی، ماموریت دو ساله این ماهواره کمک به ایجاد شبکه ارتباطی کوانتوم است که به کاربران آن امکان خواهد تا پیام های خود را در امنیت کامل ارسال کنند.

به گفته کارشناسان، رقابتی بر سر تحقیق و تکمیل فناوری و تولید و به کارگیری ماهواره‌های کوانتوم در جریان بوده و با توجه به خبر روز سه‌شنبه، به نظر می‌رسد که احتمال دارد چین بتواند در این مسابقه برنده شود.

پرتاب این ماهواره نشان می‌دهد که دولت چین قادر به اختصاص منابع قابل توجه برای تحقیق و توسعه طرح‌های پیشرفته است.

یک عضو آکادمی علوم چین به خبرگزاری دولتی شین هوا گفته است که پرتاب این ماهواره نشان می‌دهد که چین به تدریج از موقعیت یک کشور تقلید کننده فناوری دیگران به موقعیت یک مبتکر در این زمینه تبدیل می‌شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

این مطلب را هم بخوانید:   نسخه جدید اندروید

[ratings]

(Visited 35 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما