راهنمای شما برای نوآوری همانندآمازون

راهنمای شما برای نوآوری همانندآمازون

تمرکز روی ایجاد امید و اعتقاد در وجود مردم

انجام این سه کار به آسانی زدن یک کلیک نخواهد بود ولی می تواند کمک کند یک فرهنگ نوآوری در خور آمازون بسازید.

نوآوری برای موفقیت بلند مدت ضروری است، اما بیشتر شرکت ها  برای حفظ یک رویکرد نوآوری دراز مدت تقلا می کنند.

نوآوری که در نهایت از تک تک افراد داخل سازمان ناشی می شود، نیازمند سرمایه گذاری شخصی است. اگر می خواهید شرکت شما نوآور باشد، بایستی کارمندان و مشتریان را در یک مشارکت نوآوری درگیر کنید، که آنها نیز در آن سرمایه گذاری کرده اند.

راههای زیادی برای ساختن فرهنگی وجود دارد که به کارمندان در موفقیت شرکت احساس تعلق می دهند و نوآوری را به موفقیت شخصی پیوند می دهند. از پیدا کردن و برطرف کردن ترس از اشتباه تا اختصاص زمان برای اشتراک اندیشه، پیدا کردن راه های تکریم و بالا بردن خلاقیت فردی در تمام سطوح سازمان، کلیدهایی برای ساختن چنین فرهنگی هستند.

چگونه  میتوان طرز فکر نوآورانه ای پدید آورد که ادامه داشته باشد

این در عمل به چه صورت است ؟ شبیه آمازون است و جف بزوس(Jeff Bezosl)موسس آن صرفاً  نوآوری را جایی خلاصه می کند که گروههای نوآور شرکت هر روز فکر بکر ارائه می دهند.  او می گوید” مشتریان ما تا زمانیکه شرکت دیگری به آنها سرویس بهتری ارائه نکرده است به ما وفادارند “. ” ومن آن را دوست دارم. انگیزه فوق العاده ای به ما می دهد. “

برای تایید نظر او، آمازون اخیراً چنان سرویس بهتری ارائه می کند – سرویس جدید فروشگاه تسهیلات Amazon Go ، که به مشتریان اجازه می دهد وارد شوند، هرچیزی می خواهند انتخاب کنند، و بدون اینکه با صندوقداری سروکارداشته باشند از فروشگاه خارج شوند.

این مطلب را هم بخوانید:   ۵ نکته ی مدیریت مالی برای کارآفرینان

ترکیب فن آوری با مسائل واقعی مشتری به آمازون کمک می کند که خرید سنتی را به تجربه بهتری تغییر دهد. اگر می خواهید مثل آمازون نوآوری بلند مدت انجام دهید، این سه قدم را بردارید:

  • یک فرهنگ تحمل شکست پدید آورید

دور از عقل به نظر می رسد، اما برای موفقیت باید چندین مرتبه شکست بخورید. آمازون در تلاش های خود ریسک را می پذیرد تا کشف کند مشتریان در آینده چه می خواهند. بزوس (Bezos) تجربیات را با اهمیت می نگرد، اما بخاطر می سپارد که هر تجربه ای می تواند شکست بخورد. با نظارت بزوس، آمازون از تجربه کردن اجتناب نکرده است وتشخیص می دهد که یک جفت تجربه موفق می تواند درمقابل یک دوجین تجربه ای که به پایان رسیده هزینه شود.

دادن زمان و اجازه برای تجربه کردن به کارمندان می تواند به یک شرکت کمک کند تا نوآور باقی بماند، اما باید با حذف ترس از شکست شروع کنید. شما مانند آمازون باید از شکست ها بعنوان جزء مورد نیاز موفقیت تجلیل کنید- فقط مطمئن شوید که یاد می گیرید و از آنها گذر می کنید.

کامپیوتر  Apple III نمونه بارز این رویکرد است. هر واحد فروخته شده نیاز به تعمیر داشت، اما اپل شروع به تعمیر آنها کرد تا اینکه کامپیوتر بهتر ایجاد کرد. شرکت های Google Plus و Waveبرای کوبیدن شرکت های  Facebook و Twitter نزدیک نشده اند، و شرکت Microsoft’s Zune بوسیله کامپیوتر جیبی iPod تحت الشعاع قرار گرفت. آیا این شرکت ها بخاطر اینکه بعضی از محصولاتشان نیاز به تعمیر داشت تولیدات جدید را متوقف کردند؟  نه، و شما هم متوقف نمی کردید.

  • سرمایه گذاری فن آوری تان را به دقت انتخاب کنید

وقتی آمازون به فن آوری روی آورد، نقاط قوت خود را در بکار بردن شبکه سرویس های از راه دور اینترنت، یادگیری ماشینی(فنون آماری)، و کنترل صدا توسعه داد. فن آوری که به مشتریان فروشگاه تسهیلاتش اجازه می دهد که از خط وارسی (صندوقدار) بپرند آن نقاط قوت را می سازد و یکی از چندین سکوی فن آوری است که آمازون ایجاد کرده است که می تواند به دیگر بنگاه ها نیز جهت استفاده بهینه فروخته شود.

این مطلب را هم بخوانید:   تفاوت‌های بازاریابی مشارکتی با برندسازی مشارکتی چیست؟

هنوز هم سرمایه گذاری کور در همه آخرین و بزرگترین فن آوری ها، استرس و سردرگمی را به یک سازمان می آورد. به جای آن، به ظهور فن آوری هایی تمرکز کنید که به کارمندان شما کمک می کنند کارهایشان را بهتر انجام دهند یا تجربه کاربران را بالا می برند ، مثل آن فروشگاه های اصولی  Amazon Go.

مطمئن شوید فن آوری که روی آن سرمایه گذاری می کنید با اهداف کلی تان هماهنگ باشد.

سانجیو (K.R. Sanjiv)، رئیس فن آوری شرکت ویپرو (Wipro Limited)، می گوید که شما باید با نگریستن به فرایندهای موجود شروع کنید و آنها را برای قسمت هایی که نیاز به پیشرفت دارند یا از دگرگونی بهره می برند ارزشیابی کنید، سپس بهترین راه حل را جستجو کنید. او تصریح می کند، ” برای موفقیت، ضروری است که از گرایش به تحمیل نوآوری های جدید به رویکرد حل موضوع بدون در نظر گرفتن مهمترین واقعیات(در باره راه حل) اجتناب کنید.”

  • یک اکوسیستم نوآور پرورش دهید

آنهایی که می خواهند آشپز خوبی شوند سرآشپزانی پیدا می کنند تا از آنها برای الهام گرفتن پیروی کنند. اگر می خواهید خیلی نوآور شوید، شرکت شما باید کسانی را پیدا کند که خلاقیت را القاء می کنند و تحرک ذهنی را ارتقاء می دهند. آمازون اغلب بخاطر تاکیدش به نوآوری و اینکه به یک اکوسیستم کارآفرین مرتبط است به خود می بالد. از طریق سکوی پرتاب (Amazon Launchpad) که به شرکت ها کمک می کند تا محصولاتشان را از بخش بازاریابی بفروشند، آمازون با تسریع گران و سرمایه گذاران کار می کند تا برای موسسان شرکت ها منابع و مهارت فراهم نماید.

این مطلب را هم بخوانید:   آیا برون‌سپاری برای شما بهتر است؟

با گرد آوردن منظم کارمندان کارآفرین در شرکت تان برای تشریک عقاید یا تفکر در باره مسائل، حالا می توانید و باید شروع به کار کنید. برای نگهداشتن نوآوری برای کارمندان تان، از راهنمایی آمازون پیروی کنید و با موسسان درحال رشد از طریق همکاری با دانشگاه یا تسریع گران برنامه ها شروع به فعالیت کنید.

دن لور (Dan Lauer)، مدیر اجرایی موسس تسریع گر یو ام اس ال (UMSL Accelerate)، آن را به این طریق ارائه می دهد: “کارآفرینی یک حرفه نیست; روش جدید موجودیت است.” او می گوید هر بازرگان می تواند از یک رویکرد کارآفرینی بهره ببرد، مردم کسانی نیستند که فقط شرکت هایشان را تاسیس می کنند. اهمیت دارد که درک کنیم چطور اندازه گیری کنیم، مشکلات را حل کنیم، و نوآورانه فکر کنیم، مطلبی که برنامه هایی مثل یو ام اس ال (UMSL) یاد می دهند.

سازمان های نوآور پر از افراد نوآور هستند که دائماً می کوشند تا فرایند ها، محصولات، و تعاملات را بهبود بخشند. استخدام کارمندان و تعریف واضح اهداف سازمان تان به موفقیت  منتهی می شوند.

منبع: INC

(Visited 101 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما