۵ ابزار برتر برای کسب و کارهای کوچک

رئیس خود بودن به این معناست که نام کسب و کار شما در بخش بازاریابی، تیم روابط عمومی یا فروش تا پایان کار بر آنها حاکم است و اغلب صاحبان کسب و کار کوچک اینها را حداقل در برخی نقاط کنترل میکنند.

خوشبختانه ابزارهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند وظایف را ساده کرده، بهره‌وری را افزایش داده و در نهایت صرفه‌جویی زمانی و مالی به همراه داشته باشند. از آنجایی که من اغلب در سفر هستم، فهرستی از موارد مورد علاقه‌ای که می‌تواند به من در اولویت‌بندی در زمان کوتاه کمک کند ایجاد می‌کنم تا هنگام نیاز به سرعت به آن دسترسی داشته باشم. بسیاری از این خدمات رایگان هستند و تمامی آنها کارهای فوق‌العاده‌ای در رابطه با چالش‌های روزمره صاحبان کسب و کار انجام می‌دهند. چرا از آنها استفاده نکنیم؟

Buffer ـ تسهیل رسانه‌های اجتماعی

این ابزار مدیریت کاربرپسند رسانه اجتماعی به من در توزیع محتوا در کانال‌های اصلی از جمله فیس‌بوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و غیره بدون هیچ زحمتی کمک می‌کند. این روند به من اجازه می‌دهد تا پست‌ها را زمان‌بندی نموده، مهمترین آنها را برای دسترسی من اولویت بندی نموده و هنگامی که به رایانه‌ام دسترسی ندارم یا در سفر هستم به من کمک کند. مضاف بر این، این روند به من امکان می‌دهد تا به تحلیل‌ها برای بهبود میزان تعامل و نیز افزودن عناصر دیداری کمک کرده و به صورت کامل برای هر کانال مختلف از طریق ابزار Pablo دیداری قالب‌بندی می‌کند.

شما می‌توانید از Buffer  به عنوان افزونه مرورگر یا رسیدگی به رسانه‌های اجتماعی در اپلیکیشن‌های موبایل‌ها با سیستم عامل اندروید یا IOS  استفاده کنید. این نرم‌افزار رایگان است اما هزینه بسته‌های به روزرسانی آن از ۱۰ دلار در ماه برای پوشش پروفایل‌های متعدد، تیم‌ها و سازمان‌ها شروع می‌شود. مدیریت بافر در مقایسه با نرم‌افزارهای مثل Hootsuite برای مبتدیان راحت‌تر است.

این مطلب را هم بخوانید:   ابتکار رستوران ایتالیایی: فضای خلوت و رمانتیک برای شام: هر زوج ۵۰۰ یورو

Outlook ـ صندوق ورودی و ایمیل هوشمندتر

اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک مدت زیادی را صرف بررسی ایمیل‌ها می‌کنند. مدیریت و سازمان‌دهی صندوق ورودی ایمیل می‌تواند یکی از بزرگترین چالش‌هایی باشد که کارآفرینان با آن روبرو هستند. این همان دلیلی است که من از مایکروسافت Outlook برای پاک‌کردن، پاسخ دادن، انتقال به، انجام وظایف یا پردازش کلیه ایمیل‌ها استفاده کردم. هرگز ایمیل‌ها را در صندوق‌ورودی‌تان نگه ندارید. این کار موجب ایجاد استرس غیرضروری می‌شود. اکثر مردم از پوشه‌ها استفاده می‌کنند، اما آن هم تا حد زیادی ناکارآمد است. پردازش فوری ایمیل‌ها در اولویت‌بندی و برچسب‌گذاری آنها کمک کرد. برای این کار نیازی به پوشه‌ها نبود و با برچسب‌گذاری ایمیل‌ها با یک یا چند عنوان امکان انتخاب و جستجو را تسهیل نمود.

OnStar ـ ماشین شما، دوستتان است.

از آنجا که بسیاری از ماشین‌های جدید نسخه آزمایشی OnStar را دارند و افراد به طور معمول از ویژگی‌های آن مطلع هستند، مواردی از قبیل : سیستم ناوبری مسیریابی، هات‌اسپات (کانون) موبایل، سیستم تشخیص و خدماتی مانند پاسخ اضطراری، سرقت وسیله نقلیه و امداد جاده‌ای. هنگامی که در جاده هستم، OnStar مرا همراهی می‌کند. من از ابزارهای عالی مثل AtYourService استفاده می‌کنم که بدون هزینه اضافی با Guidance Plan (طرح راهنما) همراه می‌شود. با فشار دکمه آبی OnStar، می‌توانم به مشاور متصل شده و در مورد آدرس مقصد، یافتن نزدیکترین جایگاه بنزین، رزرواسیون رستوران و حتی رزرو اتاقی در هتل کمک بگیرم. اپلیکیشن موبایلی آن هم وجود دارد.

Waze ـ ناوبری دانا

هیچ چیزی خسته‌کننده‌تر از اتلاف وقت در ترافیک نیست. با استفاده از Waze می‌توانید راهنمای صوتی مرحله به مرحله و هشدارهای جاده‌ای را پیش از اینکه در آن قرار بگیرید را داشته باشید. هنگامی که مقصدی جدید را وارد می‌کنید و برنامه را روی گوشی خود اجرا می‌کنید می‌توانید به طور فعال به اشتراک‌گذاری اطلاعات، گزارش حوادث و نقشه‌های ویرایش شده و به روزرسانی شده دسترسی داشته باشید. این برنامه برای سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و IoS به رایگان در دسترس است.

این مطلب را هم بخوانید:   پنج قانون فروش

Triplt ـ برنامه‌ریزی برای سفر

با Triplet می‌توانید برای همه امور سفر از جمله پرواز، هتل، اجاره خودرو، رزرو رستوران و غیره برنامه‌ریزی کرده و موارد انتخابی خود را با همکاران یا خانواده به اشتراک بگذارید. این برنامه رایگان است و در اکثر دستگاهها قابل دسترس است و نیازی به اینترنت ندارد.

به ازای پرداخت ۴۹ دلار سالیانه می‌توانید Triplt را بابت دریافت هشدارهای سفر در زمان واقعی، اطلاعات مسیرهای پرواز جایگزین، اطلاعیه‌های مربوط به به رورسانی‌های پرواز و مسیریابی مکرر پرواز به روزآوری کنید. Triplt نیز بسته‌های گروهی برای هماهنگی برنامه‌های سفر برای کل تیم با تقویم‌های زمانی و ردیابی هزینه پیشنهاد می‌کند.

صرفهجویی در زمان، مسئله این است

این ابزارها فناوری‌هایی را ارائه می‌کنند تا در زمان‌ که عامل اصلی موفقیت کسب و کار است صرفه‌جویی شود. هرچه قدر فعالیت کارآمدتری داشته باشید و در زمان صرفه‌جویی بیشتری به عمل آورید بیشتر می‌توانید بر جنبه های کسب و کار (و زندگی) اطراف خود تمرکز کنید. پس دست به کار شوید.

ترجمه : دریک آنلاین

(Visited 102 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما