ابتکار رستوران ایتالیایی: فضای خلوت و رمانتیک برای شام: هر زوج ۵۰۰ یورو

ابتکار رستوران ایتالیایی: فضای خلوت و رمانتیک برای شام: هر زوج ۵۰۰ یورو

رستورانی در ایتالیا به نام «سولو پر دوئه» یا «تنها برای دو نفر»، همانطور که از نامش پیداست، تنها برای دو نفر است. این رستوران فضای رمانتیک و خاطره انگیزی را برای زوج ها، در عصری که تعداد مشتریان برای شام رمانتیک کم شده، بوجود آورده، و برای آنها محیطی دلپذیر و دنج مهیا ساخته است تا بتوانند در خلوت خود شام و مشروب میل کنند.

رستوران «سولو پر دوئه» در شهر وَکُونه در مرکز ایتالیا در یک ساختمان قدیمی که به قرن نوزده میلادی باز می گردد واقع است.

مشتریان برای رفتن به این رستوران باید از ماه ها قبل حتی شاید بیش از یک سال قبل میزشان را رزرو کنند، چرا که این رستوران تنها یک میز دارد و از هر زوج به تنهایی و جداگانه پذیرایی می شود.

دکور اتاق، موسیقی که نواخته می شود، لباسهایی که زوج به تن می کنند، و منوی غذا همه ده روز پیش از روز رزرو شده تعیین و سفارش داده می شود. و تمام غذاها همان صبح از محصولات تازه و طبیعی از بازار محلی تهیه می شوند.

رمو دی کلودیو، صاحب رستوران در مصاحبه ای با رویترز گفت: «معمولا ما و مشتری ها ساعت و وقت شام را از قبل تعیین می کنیم تا وقت داشته باشیم که ۵۰ تا شمع در حیاط را روشن کنیم. همینطور از انها می پرسیم که این شام به چه مناسبتی است.»

حیاط رستوران از قبل برای زوج مهمان با شمع چراغانی می شود.
حیاط رستوران از قبل برای زوج مهمان با شمع چراغانی می شود.

رستوران سعی دارد که فضایی خلوت برای زوج ها مهیا سازد در نتیجه برای اینکه کسی مزاحم آنها نشود، روی میزشان زنگوله گذاشته است که هر وقت نیاز به چیزی دارند با به صدا در آوردن آن گارسن را صدا کنند.

مائوریتزیا فردو با شوهرش بیستمین سالگرد ازدواجشان را در رستوران «سولو پر دوئه» جشن می گیرند
مائوریتزیا فردو با شوهرش بیستمین سالگرد ازدواجشان را در رستوران «سولو پر دوئه» جشن می گیرند

مائوریتزیا فردّو با شوهرش برای بیستمین سالگرد ازدواجشان به این رستوران آمده است. او که خودش را شبیه ماری آنتوانت درست کرده گفت: «کاری که رمو می کند خلق یک رویای زیبا است که تنها در اینجا پیدا می شود. ما در ده سال گذشته هر سال به اینجا آمده ایم تا در این رویا بسر ببریم. امیدوارم که تا سالهای دیگر هم بتوانیم از آمدن به این جا لذت ببریم.»

رمو دی کلودیو، صاحب رستوران «سولو پر دوئه»
رمو دی کلودیو، صاحب رستوران «سولو پر دوئه»

دی کلودیو که خودش علاقه زیادی به غذا و غذا خوردن دارد، می گوید ایده باز کردن رستوران «سولو پر دوئه» ۳۰ سال پیش وقتی که تجربه بدی در شب کریسمس در یک رستوران داشت به ذهنش آمد.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید آهک هیدراته یک سرمایه گذاری سودمند و پر رونق

رستوران به غیر از خود دی کلودیو، در حال حاضر سه خدمه دارد، یک نفر که به حیاط و باغچه می رسد، یک گارسن که از مشتریان پذیرایی می کند، و یک نفر هم در رم که کارهای رزرواسیون را انجام می دهد.

قیمت شام در این رستوران برای هر یک زوج حدود ۵۰۰ یورو است و رستوران حدود ۲۵۰ رزرواسیون در سال دارد.

به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]

(Visited 207 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما