ماشین ‘هزاره سوم’ به روایت لامبورگینی

ماشین ‘هزاره سوم’ به روایت لامبورگینی

این هفته در جهان خودرو: لامبورگینی با همکاری دانشگاه ام‌آی تی آینده خودروهای سوپر اسپرت را ترسیم کرد؛ به مدیر مرسدس-بنز پیشنهاد شد در ب‌ام‌و دنبال کار بگردد؛ شروع آزمایش تاکسی‌های خودران گوگل در آمریکا و اعلام ساخت یک شاسی بلند جدید توسط اوپل.

مدلهای آینده لامبورگینی الکتریسیته را در بدنه ماشین ذخیره می‌کند و می‌تواند خودش را تعمیر کند. خودروساز ایتالیایی هفته پیش از ماشینی رونمایی کرد که به گفته این شرکت «قواعد ساخت خودروهای سوپر اسپرت را زیر و رو می‌کند.»

«ترزو میلنیو» (Terzo Millennio) یا هزاره سوم به زبان ایتالیایی، با همکاری موسسه فن‌آوری ماساچوست، ام آی تی، ساخته شده و همانطور که از نامش پیدا است فن‌آوری‌هایی را نمایش می‌دهد که دهه‌ها با آن فاصله داریم.

ترزو میلنیو الکتریکی است، اما برخلاف ماشین‌های الکتریکی امروز به جای باتری از ابر خازن‌هایی‌ نیرو می‌گیرد که الکتریسیته بیشتری ذخیره می‌کند. مهندسان ام آی تی در حال ساخت موادی هستند که بتوانند بدنه فیبر کربنی لامبورگینی را به منبعی برای ذخیره الکتریسته تبدیل کنند. به این ترتیب کل ماشین منبع انرژی خواهد بود و لازم نیست باتری‌های سنگین در خودرو قرارداده شود.

ام آی تی همچنین در حال تحقیق بر روی سیستمی است که بدنه و ساختار فیبرکربنی ماشین را مدام بررسی می‌کند و در صورتی که ترک یا آسیبی را ببیند، به صورت خودکار آن را تعمیر می‌کند.

میتجا بورکرت (Mitja Borkert)،‌ مدیر طراحی لامبورگینی می‌گوید ماشین را با الهام از طرح‌های مارچلو گاندینی (Marcello Gandini)، طراح مشهورترین مدلهای لامبورگنی از جمله میورا، کانتاچ و دیابلو طراحی کرده است. این خودرو چهار موتور الکتریکی دارد که روی چرخ‌ها نصب شده و چرخ‌ها چراغ‌هایی دارد که هنگام حرکت روشن می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید:   تزئین تصادفی اتومبیل ها با کارتن در شب
 دیتر زچه بیش از ده سال است که مدیر مرسدس بنز است
دیتر زچه بیش از ده سال است که مدیر مرسدس بنز است

 

پیشنهاد اشتباه به مدیر بنز برای کار در ب ام و

دیتر زچه (Dieter Zetsche)، بیش از چهل سال پیش به گروه دایملر پیوست، حدود بیست سال است که عضو هیئت مدیره است و یازده سال است سکان این گروه خودروسازی و مرسدس بنز را در دست دارد. آقای زچه یکی از موفق‌ترین مدیران جهان است. برنامه او برای پیشی گرفتن از ب‌ام‌و چهار سال زودتر از موعد نتیجه داده و مرسدس بنز حالا پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان است.

اما ظاهرا این کارنامه کاری باعث نشده تا الگوریتم شبکه اجتماعی لینکدین از آینده شغلی او مطمئن شود. آقای زچه به تازگی اعلام کرده لینکدین برایش در ب‌ام‌و کار پیدا کرده است. او در پستی از لینکدین تشکر کرده و نوشته از چندماهی که عضو این شبکه بوده لذت برده و «دیدن کارهایی که به من پیشنهاد می‌کنید برایم بسیار جالب است.»

شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرده که آقای زچه پیش‌تر در یک سخنرانی گفته بود در روزهای اول عضویتش در لینکدین، به او پیشنهاد شد تا در شهر کوچکی نزدیک هانوفر فروشنده موتورسیکلتهای ب‌ام‌و شود.

 ویمو فن‌آوری خودران را بر روی کرایسلر پاسیفیکا نصب کرده است
ویمو فن‌آوری خودران را بر روی کرایسلر پاسیفیکا نصب کرده است

 

تاکسی‌های خودران گوگل در آریزونا مسافر می‌زنند

ویمو (Waymo)، سازنده ماشین‌های خودران که شرکت آلفابت، مالک گوگل صاحب آن است اعلام کرده به زودی ماشین‌هایش را بدون اینکه کسی پشت فرمان بنشیند در جاده‌های ایالت آریزونا در آمریکا آزمایش خواهد کرد.

تا الان ماشین‌های خودران در جاده‌های عمومی با حضور یک راننده پشت فرمان آزمایش می‌شد. این اولین بار در ایالات متحده آمریکا است که قرار است کسی در جاده روی صندلی راننده نباشد.

ویمو فن‌آوری خودران خود را بر روی کرایسلر پاسیفیکا نصب کرده و از شهروندان در بخش‌هایی از شهر فینیکس دعوت کرده به صورت مجانی از خدمات این خودروها برای سفرهای درون‌شهری استفاده کنند. در مرحله بعدی تاکسی‌ها در بخش‌ بزرگتری از شهر حرکت می‌کنند و از مسافران کرایه گرفته خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید:   خودروهای هیدروژنی هیچ گونه آلاینده کربنی روانه محیط زیست نمی‌کنند

یک کارمند ویمو در مرحله اول همراه مسافران روی صندلی عقب مینشیند تا در صورت اضطرار ماشین را متوقف کند. اما نهایتا خودرو به تنهایی مسافران را جابه‌جا خواهد کرد.

ویمو آزمایش ماشین‌های خودران را هشت سال پیش آغاز کرد و تا کنون ماشین‌هایش را در شش ایالت آمریکا آزمایش کرده است.

 اتوبوس خودران در لاس وگاس مسافران را در یک مسیر یک کیلومتری جابه‌جا می‌کند
اتوبوس خودران در لاس وگاس مسافران را در یک مسیر یک کیلومتری جابه‌جا می‌کند

 

تصادف مینی‌بوس خودران در روز اول

یک روز بعد از خبر آمدن تاکسی‌های ویمو، خبر تصادف اولین پروژه حمل و نقل عمومی خودران در لاس وگاس منتشر شد. یک مینی‌بوس خودران کمتر از دو ساعت بعد از شروع کارش با یک وانت تصادف کرد.

در بیانیه‌ای که بعدا منتشر شد، اعلام شد که مینی‌بوس خودران به موقع ایستاده و پلیس هم اعلام کرده که راننده وانت مقصر بوده و او را جریمه کرده است.

این مینی‌بوس هشت نفره ساخت فرانسه است و مسافرانش را با سرعت کم در یک مسیر یک کیلومتری جابه‌جا می‌کند. این ماشین حاصل یک سال کار پروژه‌ای آزمایشی است و انتظار می‌رود ۲۵۰ هزار نفر را سوار کند.

اتحادیه اتومبیل آمریکا می‌گوید که سال گذشته خطای انسانی دلیل بیش از نود درصد تلفات جاده‌ای در آمریکا بود. در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در جاده‌های آمریکا کشته شدند.

 شاسی بلند جدید اوپل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود
شاسی بلند جدید اوپل سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود

 

برنامه احیای اوپل با خبر ساخت یک شاسی بلند جدید اعلام شد

اوپل همزمان با اعلام برنامه‌ آینده خود تحت مدیریت گروه خودروسازی پژو-سیتروئن، از ساخت یک شاسی بلند بزرگ هفت نفره جدید خبر داد. انتظار می‌رود کانسپتی از این ماشین اوایل سال آینده رونمایی شود و به گفته مدیر اوپل، این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. جزییات زیادی درباره این خودرو منتشر نشده است. فقط مشخص است که این ماشین جای ون «زافیرا» را در محصولات اوپل خواهد گرفت و یک مدل الکتریکی هم خواهد داشت.

این مطلب را هم بخوانید:   کامیون‌هایی که هتل سیار ژاپنی‌ها هستند

اوپل می‌خواهد تا سال ۲۰۲۱ سهم تولید مدلهای شاسی بلندش را به ۴۰ درصد برساند. این کارخانه همچنین اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ همه مدلهایش را در کنار موتورهای درون‌سوز با موتور هیبرید هم عرضه می‌کند.

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن تابستان گذشته اوپل را در حالی از جنرال موتورز خرید که این کارخانه آلمانی در مرز ورشکستگی بود. با مالکیت جدید این نگرانی ایجاد شد که احیای کارخانه با اخراج و تعطیلی گسترده همراه باشد. اما مدیر پژو-سیتروئن اعلام کرده در صورت موفقیت برنامه‌ای که اعلام شده، نیازی به اخراج اجباری کارگران نیست.

اوپل هنوز بسیاری از مدلهای خود را با امکانات فنی جنرال موتورز می‌سازد و حالا که دیگر عضوی از گروه خودروسازی آمریکایی نیست، باید برای استفاده از این امکانات حق امتیاز پرداخت کند. به همین دلیل مدیران جدید می‌خواهند هر چه سریع‌تر وابستگی مدلهای اوپل به جنرال موتورز را پایان دهند.

بزرگترین قربانی این تغییر مدل جدید اینسیگنیا است. با اینکه این ماشین تازه امسال به بازار عرضه شده، ولی مدیران پژو-سیتروئن میخواهند تولید این نسل از ماشین هر چه سریع‌تر متوقف شود. آینده مدل کوچک «کارل» که اشتراک زیادی با محصولات کره‌ای جنرال موتورز دارد هم معلوم نیست.

(Visited 187 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما