۵ سوال که قبل از برندسازی دوباره باید از خود بپرسید

۵ سوال که قبل از برندسازی دوباره باید از خود بپرسید

فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما در چه سطحی قرار داشته باشد و به احتمال شما هم زمان زیادی را صرف فکر روی این موضوع کرده اید که چگونه کسب و کارتان را به عموم جامعه ارائه دهید. ممکن است در فکر طراحی یک کمپین برندسازی دوباره (Rebranding) برای کسب و کار خود هستید و شاید هم شروع به ایجاد تصویری نو از کسب و کار خود کرده اید. هرچند به روز نگه داشتن برند امری حیاتی است ولی تحت هر شرایطی قبل از صرف زمان و هزینه‌های بالا برای برندسازی دوباره و تغییر تصویر موجود از شرکت، باید این پنج سؤال را از خود بپرسید.

 

۱) آیا چنین کاری واقعاً نیاز است؟

این سؤال به‌قدری بدیهی است که بسیاری از یاد می‌برند که آن را بپرسند. گاهی اوقات کسب و کارها به این خاطر دست به چنین کاری می‌زنند که تصور می‌کنند وقت آن رسیده که کاری کنند! حتی تحت شرایطی که کسب و کار خوب پیش می‌رود و عکس‌العمل مردم خوب است، تصور می‌کنند وقت آن رسیده است که تغییری ایجاد کنند.

مطمئناً همه به دنبال کسب و کار بزرگ‌تر و بهتری هستند ولی برندسازی دوباره پاسخ مناسبی برای اینکار نیست. فکر کردن به این موضوع قبل از اینکه شروع به کاری کنیم، کسب و کار شما را از بدتر کردن شرایط نجات خواهد داد.

۲) آیا قادر به روایت داستان در حوزه برند خود هستید؟

شرکت  Mountain Dew  که یک شرکت تولید کننده نوشیدنی است برای مدتی تمرکز نحوه بازاریابی خود را روی تیپ شخصیت‌های استوار طراحی کرده بود. این شرکت در تبلیغات خود از تصاویر کوه‌نوردی های سخت استفاده می کرد.
ولی با‌گذشت زمان این کمپین برندینگ اثرگذاری خود را از دست داد و شرکت مجبور به آغاز برندسازی دوباره شد. این بار تمرکز شرکت روی جوان‌هایی بود که به ماجراجویی و کارهای هیجان انگیز علاقه داشتند، هویت بصری شرکت تغییر پیدا کرد و Mountain Dew تبدیل به یکی از بزرگترین حامیان مسابقات ورزشی شد.
برخلاف گذشته و با وجود ابزار قدرتمندی به نام اینترنت، ساختن داستان برای یک برند دیگر کار چندان سختی نیست. اگر فکر می‌کنید که باید برند خود را به نحوی تغییر دهید که به سطح بالاتری از تعداد کاربران برسید، تغییر هویت بصری فقط شروع کار است.
باید برای برند خود محتوای مربوطی تولید کنید که داستان برند شما را تعریف کند. از پست های وبلاگی گرفته تا ویدیو، پادکست و هر چیز مربوطی که کسب و کار شما را با پیغام جدیدش معرفی کند.

این مطلب را هم بخوانید:   پودر باریت، محصولی بکر برای سرمایه گذاری

۳) آیا در نوع خود هوشمندانه عمل می کنید؟

red and white Campbell یکی از مشهورترین و آیکونیک ترین برندهای دنیاست. آیا آن‌ها این دو رنگ‌ را بر اساس تحقیقات بازاریابی و تست های مختلف انتخاب کرده اند؟ نه! بلکه صرفاً انتخابی بر پایه روحیات مدیرعامل شرکت هستند.
Lemonheads، McDonald’s و Facebook رنگ سرویس های جدید خود را بر اساس آخرین متدها انتخاب کرده و شکست خوردند. این واقعیت را بپذیرید که زمانی که تلاش می‌کنید بیش از حد هوشمندانه عمل کنید منجر به سردرگمی مشتریان تان می شوید.
تحقیقات لازم را انجام دهید ولی سادگی کار را از بین نبرید.

۴) أیا طرفداران قبلی از بین خواهند رفت؟

کسب و کارها اغلب به این خاطر برندسازی دوباره انجام می‌دهند که مشتریان بیشتری کسب کنند، این موضوع تا وقتی ایده‌آل محسوب می شود که مشتری‌های قبلی را از یاد نبرده باشیم. قبل از اینکه شروع به تغییر کنید، مطمئن شوید که طرفدارهای قبلی و واقعی تان نسبت به این تغییرات چه احساسی دارند؟

۵) أیا این کار برای شما پول ساز است؟

گاهی اوقات برخی از مشاوران بازاریابی به‌قدری روی عبارت هایی مانند برندسازی دوباره تأکید می‌کنند که به نظر می‌رسد به کل فراموش کرده‌اند، فرایند برندینگ چه هدفی را دنبال می کند. اگر هر یک از بخش‌های برنامه بازاریابی شرکت شما منجر به تولید دلارهای بیشتر برایتان نمی شود، سریعاً دوباره به آن‌ها فکر کنید.

منبع: inc.com
ترجمه: علی برهانی

(Visited 809 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما