کسب و کار موفق با ۵ تغییر حیاتی

ه عنوان مدیر یک شرکت برای کسب موفقیت چه اقدامتی را انجام می دهید؟ این سوال در نظرسنجی های مختلف مطرح شده و نکته جالب این است که بیشتر پاسخ ها، افزایش ساعت کاری، هزینه بالاتر و تغییر کارمندان بوده است. این امر در حالی است که چنین اقداماتی نمی توانند موفقیت را به همراه داشته باشد. دلیل این امر نیز به این خاطر است که منظور از موفقیت، ارتقای مداوم و طولانی مدت است. به همین خاطر اگر تا به امروز در جایگاه موردنظر قرار نگرفته اید، زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی جدید را داشته باشید. با این حال این امر طبیعی است که شما به عنوان یک مدیر پرمشغله، فرصت برای اشتباه و انتخاب موارد کم تاثیر نداشته باشید. به همین خاطر در ادامه پنج تغییر حیاتی برای ساخت کسب و کاری موفق را بررسی خواهیم کرد. 

 

۱-اهداف و ارزش های شرکت را مورد بازنگری قرار دهید 

این امر بسیار رایج است که اهدافی ضعیف و یا بیش از حد ایده آلگرا، باعث شده است تا تیم کاری نتواند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند. به همین خاطر شما در ابتدا باید به اهداف خود، توجه نمایید و دورنمای آن را بررسی کنید. قبل این اقدام متوجه بسیاری از موارد خواهید شد که لازم است تا در آنها تغییراتی را اعمال نمایید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که چنین اقدامی باید به صورت مداوم، تکرار شود. دلیل آن نیز به این خاطر است که در جهان امروز، همه چیز به شدت متغیر بوده و ممکن است اهداف قبل، دیگر پاسخگویی شرایط و نیازهای جدید نباشد. در کنار این موضوع شما باید ارزش های شرکت را هم مورد بررسی مجدد قرار دهید. درواقع این موارد باید قدرت تبدیل شدن به مزیت رقابتی را داشته باشند. در آخر هنر اصلی شما این است که اهداف و ارزش ها را به نحوی تغییر دهید که با یکدیگر ارتباط لازم را پیدا کنند، در غیر این صورت بالاترین حد نتایج را به دست نخواهید آورد. 

این مطلب را هم بخوانید:   راهنمای کامل ساخت برند شخصی خودتان

 

۲-شیوه های ارتباطی را تغییر دهید 

برای برندهای تجاری ارتباط در سه سطح بسیار مهم خواهد بود که شامل: ارتباط کارمندان با یکدیگر، ارتباط با مشتری، ارتباط با افراد و برندهای ذی نفع که لازم است تا هر یک به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. در ارتباط کارمندان شما باید به دنبال روش هایی باشید که منجر به افزایش تعامل و دوستی میان آنها شود. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که مفهوم تیم تنها زمانی شکل خواهد گرفت که افراد با یکدیگر ارتباط لازم را داشته باشند. در این زمینه برخی از افراد اقدام به ایجاد فضای کار اشتراکی می کنند. درواقع در نحوه انجام این کار، اقدامات متنوعی وجود دارد که باید با توجه به شرایط و بودجه خود، در این زمینه اقدام نمایید. با این حال توصیه می شود که اولویت شما اقدامات کم هزینه و خلاقانه باشد. در رابطه با ارتباط با مشتری شما باید به دنبال ترندهای جدید باشید. دلیل این امر که مشتری به صورت جمعی مطرح نشده به این خاطر است که در جهان امروز دیگر اقدامات کلی ابدا نتیجه ای را دربر ندارد. به همین خاطر شما باید ارتباط سخصی سازی شده داشته باشید. برای اقدامات کلی تر هم نیاز است که در ابتدا مشتریان و جامعه هدف خود را در گروه های مختلف قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین برنامه ریزی ممکن را داشته باشید. ارتبط با برندها و افراد ذی نفع باید به نحوی تغییر پیدا کند که شاهد افزایش اعتمادها نسبت به شما باشیم. این امر باعث می شود تا امکان انجام اقدامات بیشتر برای برند مهیا شود. یکی از نکات مهمی که لازم است تا به آن اشاره شود، بهبود ارتباط کارمندان با مدیر شرکت است. در این زمینه شما باید نظر واقعی کارمندان نسبت به خودتان را بدانید. این موضوع باعث خواهد شد تا نقاط ضعف موجود را شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید. درواقع تا زمانی که کارمندان به مدیر خود اعتماد نداشته باشند و رضایت لازم شکل نگیرد، طبیعی است که نمی توان از تیم انتظار بالایی هم داشته باشیم. 

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های بزرگ برای کسب و کار: حذف عناصر نامطلوب

۳-بر روی جمع آوری و تحلیل آمارها سرمایه گذاری کنید

به صورت کلی داده و آمار، به شما واقعی ترین اطلاعات را می دهد که زمینه را برای تصمیم گیری درست، مهیا خواهد کرد. این امر در حالی است که بسیاری از برندها منتظر آمارهای دیگران هستند، برندهای مطرح خود در این زمینه اقدام می کنند و این امر باعث می شود تا زودتر از دیگران بتوانند اقدامات جدید را انجام دهند. خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژِی، این اقدام دیگر سخت نیست. با این حال تداوم و دقت بالایی را می خواهد. به همین خاطر حداقل یک نفر در شرکت را باید مسئول این اقدام نمایید. نکته بسیار مهم که حتی از جمع آوری داده ها و آمارها نیز مهمتر است، دسته بندی و ذخیره اطلاعات است. درواقع داده های امروز می تواند برای آینده نیز کاربرد بالایی را داشته باشد. به همین خاطر اگر آنها را تنها برای نیاز امروز خود استفاده نمایید، یک اشتباه بزرگ رخ داده است. 

۴-یک نقشه موفقیت ترسیم نمایید 

بدون شک این موضوع برای بسیاری از مدیران مسئله ای جدید محسوب می شود. درواقع نقشه موفقیت به این امر اشاره دارد که شما باید ابتدا و نقطه ایده آل برای برند خود را مشخص کرده و مسیر رسیدن به آن را مشخص نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا تیم شرکت نیز به درک بهتر از وظایف خود برسند و با تمرکز بالاتری، رو به جلو گام بردارید. مزیت دیگر این نقشه، این است که شما می توانید هر اقدام جدی ای را با آن مقایسه کرده و از خارج شدن تیم از مسیر اصلی جلوگیری نمایید. تقسیم وظایف و مشخص شدن مراحلی که هر فرد در شرکت باید انجام دهد نیز به افزایش سرعت کارها منجر خواهد شد. 

این مطلب را هم بخوانید:   پنج راه افزایش موفقیت در محیط شغلی

 

۵-کاهش اتلاف زمان 

ساعت کاری استاندارد هشت ساعت در طول یک شبانه روز است. با این حال آیا میزان کار مفید آن به کمتر از سه ساعت می رسد. این موضوع به معنای آن است که در حال اتلاف شدید وقت هستید. این موضوع برای کارمندان نیز بسیار خسته کننده بوده و تعادل میان کار و زندگی شخصی آنها را برهم می زند. تحت این شرایط شما باید به ساعت کاری کمتر فکر کنید. درواقع موفقیت به افزایش تعداد ساعت کار نبوده و تنها در هوشمندانه تر کار کردن خلاصه می شود. در این راستا استفاده از تکنیک هایی نظیر دورکاری، باعث خواهد شد تا زمان کارمندان به رفت و آمد تلف نشود و طبیعتا خستگی کمتری را هم داشته باشند. به همین خاطر شما باید نسبت به نحوه انجام کارها، بازنگری داشته باشید. تحت این شرایط رضایت کاری هم افزایش پیدا می کند که خود در انگیزه افراد تاثیر بسزایی را خواهد داشت. با صرفه جویی در زمان شما فرصت اقدامات مفید دیگر نظیر برگزاری دوره های آموزشی را خواهید داشت که خود برای موفقیت های آتی، بسیار مهم خواهد بود. 

 منبع : entrepreneur
(Visited 101 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید