پنج اشتباه رایج در طراحی پیام بازاریابی

پنج اشتباه رایج در طراحی پیام بازاریابی

پیام‌ رسانی بخش مهمی از فرآیند برند سازی است. پیام بازاریابی شما باید توجه مشتری را جلب کند و منجر به عکس‌العمل او شود. در این مقاله پنج اشتباه در طراحی پیام‌ های بازاریابی را بررسی و نکاتی را برای تصحیح آنها ارائه می‌ کنیم.

پیام‌ رسانی بخش مهمی از فرآیند برندینگ است. پیام بازاریابی شما باید توجه مشتری را جلب کند و منجر به عکس‌العمل او شود، خواه این عکس‌ العمل خرید محصول یا مراجعه به وب‌ سایت باشد و یا اینکه توصیه محصول شما به یک دوست باشد. پیام‌ رسانی صحیح مسئله دشواری است که بازاریاب‌ های حرفه‌ ای هم گاه در انجام آن دچار سختی ‌می‌ شوند.

در این مقاله پنج اشتباه در طراحی پیام‌ های بازاریابی را بررسی و نکاتی را برای تصحیح آنها ارائه می‌کنیم.

۱- حرف نزدن راجع به ارزش‌های مشتریدر اغلب اوقات، بازاریاب‌ ها پیام‌ های خود را بر پایه مهم‌ ترین ویژگی‌ های محصول یا خدمت خود طراحی می‌کنند در حالی که باید ارزش‌ های مشتری را در راس فعالیت خود قرار دهند.
می‌توانید یک پرسش نامه خلاصه طراحی کنید و با تخصیص میزانی زمان به صورت حضوری یا آنلاین از مشتری بخواهید که ارزش‌های خود را به دقت برای شما مشخص کند.
برای مثال یک فروشگاه زنجیره‌ ای را در نظر بگیرید که قصد دارد محصولاتی با قیمت پایین‌ تر ارائه کند. اگر این فروشگاه پس از مطالعه روی مشتریان ش متوجه شود که برای آنها علاوه بر قیمت پایین، امنیت و خانواده نیز موارد ارزشمندی است، می‌تواند به جای پیام: پایین‌ترین قیمت از جمله‌ی: با بودجه کم خانواده خود را امن نگه دارید استفاده کند.

این مطلب را هم بخوانید:   حکایت بازاریابی برای کفش

۲- اتکا به واژه‌های کلی و ثقیل

همه علاقه‌ دارند که برند خود را قدرتمند کنند. از یک شرکت داده کاوی گرفته تا یک رستوان غذای خانگی، ولی اغلب به جملات و پیام‌ های کلی اکتفا می‌کنند. مشکل اتکای برندها به واژه‌ های کلی و ثقیل در اینجاست که این واژه‌ها به قدری تکرار شده اند که تاثیرگذاری خود را از دست داده اند. مردم به تدریج دیگر آنها را نمی‌ شنوند.
این به این معنا نیست که نباید از واژه‌ هایی که زیاد استفاده شده، در طراحی پیام خود استفاده کنید بلکه آنها را باید به نحوی به کار ببرید که شما را متفاوت جلوه دهند و احساس یکتایی منتقل کنند.

۳- پیام‌ هایی که قابل حمل نیستند

بسیاری از شرکت‌ها برای توسعه کسب‌ و کار خود از تبلیغات دهانی استفاده می‌کنند. آیا پیام شما به اندازه کافی قابل حمل است تا به راحتی دهان به دهان منتقل شود؟

برای اینکه چنین پیامی داشته باشید باید بقدری آن را بجوشانید تا عصاره آن باقی بماند. اگر نمی‌ توانید داستان برند خود را در کمتر از ۵۰ کلمه بازگو کنید، شانس در یاد ماندن آن کاهش می‌یابد.

پیام کوتاه شما باید به مشتری راجع به چیزی که ارائه می‌کنید ایده بدهد و علاقه او را برای پیگیری کارتان برانگیزد.

۴- فراموش می‌ کنند که هیجان زده کنند

آیا جزییات آخرین باری که رانندگی کردید را به یاد دارید؟ بیشتر زندگی ما در وضعیت -اتوماتیک- سپری می‌شود و اغلب تصمیم های زندگی روزانه‌مان بر پایه عادت‌های ما گرفته می‌شود.

این شمایید که باید مردم را بیدار کنید و با پیام‌ تان الهام بخش آنها باشید. پس زبان تان را با هیجان و انرژی تلفیق کنید و از عبارت‌های غیرفعال و کلیشه‌ای دوری کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   احترام به حریم خصوصی مشتری یک مزیت رقابتی

۵- طراحی پیام در جلسات رسمی

زمانی که شما یک اتاق کنفراس را مملو از مدیران ارشد شرکت کنید تا به کمک آن‌ها برای طراحی پیام شرکت به نتیجه مشخصی برسید، غیر معمول نیست که توصیف‌ های مختلفی از اینکه شرکت به چه چیزی می‌خواهد برسد بشنوید. خروجی چنین جلسه‌ای جملاتی طولانی با عباراتی پیچیده خواهد بود که مشخص است طوری طراحی شده که تمامی اعضای جلسه را راضی کند.

نیازی نیست همه را راضی کنید، روی ارزش‌ های مشتریان‌ تان تمرکز کنید و خلاقانه پیام خود را طراحی کنید.

مترجم: علی برهانی

بازاریابی

(Visited 49 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما