قانون پارتو در بازاریابی و فروش

قانون پارتو در بازاریابی و فروش

در این مقاله سعی دارم شما را با دید جدیدی از قانون پارتو آشنا کنم. قانون ۲۰/۸۰ قانونی که در زمان خود توانست راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی شود. پارتو اقتصاد دان ایتالیای که با بررسی هایی که انجام داده بود پی برده بود که ۸۰ درصد از ثروت کشور ایتالیا در اختیار ۲۰ از افراد جامعه است .

 در سالهای بعد بسیار از این قانون در سیاست تجارت بازاریابی و فروش استفاده شده است و هم اکنون نیز بسیاری از مدیران به ان واقف و از ان استفاده می کنند.کاربرد این قانون در فروش اینگونه است ۸۰ درصد از فروش کالا یک کسب کار توسط ۲۰ درصد از خریدران انجام میشود یا ۸۰ درصد سود شرکت مربوط به ۲۰ درصد از فروش است.

قانون طلایی ۲۰ / ۸۰ نگاهی هوشمندانه به فعالیت انسانها می باشد با توجه به این قانون شما در فعالیت فروش و بازاریابی می توانید حدا کثر بهره را از فعالیت خود ببرید در هر فعالیتی نقاطی هستند که گلو گاه ان فعایت می باشد که با دسترسی و انجام ان عمل می توانید با فعالیت کم ولی هوشمندانه به اهداف خود برسیدبر طبق قانون پارتو ۸۰ درصد موفقیت شما مربوط به ۲۰ درصد از فعالیت شما می شود و بقیه فعالیهای شما عملا بی حاصل پا کم اهمیت است.

شما برای اینکه این ۲۰ درصد را افزایش دهید باید گلوگاه و نقاط اهرمی فعالیت خود را شناسیایی کنید با تدوام ان فعالیت در صد موفقیت خود را افزایش دهید این قانون مثلا می گوید ۸۰ در صد در سود شما مربوط به ۲۰ درصد از مشتریان شما می باشند و مسئله که مهم است چگونه ۲۰ در صد را افزایش دهیم و ۸۰ دصد را کم کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده هایی برای عرضه محصول جدید در بازار

با تمرکز روی فعالیتهای کسب و کار خود و تشخیص بهترین فعالیت می توانید از این قانون بصورت عکس استفاده کنید تا ۸۰ درصداز مشتریان حاصل بکارگیری ۲۰ درصد از فعالیتها و منابع شما و کسب و کار شما باشد.

نویسنده: مریم رنجبری پور مدرس و مشاور بازاریابی و کسب و کار

(Visited 234 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما