حوزه های کاری که نیاز به هیچ مدرک دانشگاهی ندارد

کارآفرینان و افراد جویای شغل در طول دهه های اخیر به طور مداوم کسب مدارک دانشگاهی را معیار مهمی برای پیداکردن شغل دلخواه و همچنین ارتقای شغلی قلمداد می کردند. این امر هنوز هم در بسیاری از کشورها و در میان کارآفرینان مختلف رواج دارد. نکته مهم در این میان امکان شروع مسیر کارآفرینی و دستیابی به موقعیت های شغلی برتر حتی در صورت نداشتن مدرک دانشگاهی است. این امر اگرچه در نگاه نخست عجیب به نظر می رسد، اما روند فعلی برخی از برندهای بزرگ مثل تسلا را نشان می دهد. برندهای بزرگ در طول سال های اخیر در تلاش برای کاهش هرچه بیشتر اهمیت مدرک دانشگاهی برای شروع به کار در حوزه های مختلف بوده اند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای شروع فعالیت در حوزه های مختلف کاری است که نیاز به هیچ نوع مدرک دانشگاهی ندارد. در ادامه برخی از بهترین حوزه های کاری را در این رابطه مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

 

۱٫    حوزه مشاوره املاک و سرمایه گذاری در ساخت و ساز

مشاوره املاک یکی از کارهای جذاب برای بسیاری از مردم محسوب می شود. اینکه شما در فرآیند خرید و فروش ساختمان های مختلف نقش اساسی ایفا کنید، نه تنها موقعیت شغلی خوبی محسوب می شود، بلکه درآمد بالایی نیز دارد. امروزه اغلب مشاورهای مشهور املاک در سراسر دنیا تحصیلات دانشگاهی ندارند. شاید یکی از دلایل این امر فقدان رشته ای برای آموزش این حرفه باشد، اما دلیل اصلی تر آن عدم نیاز به مدرک به طور کلی است. 

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۵ جوان که با ایده های مجازی میلیاردر شدند

 

شما برای اینکه تبدیل به مشاوری حرفه ای در حوزه املاک شوید، فقط باید بازار را به خوبی بشناسید. در کنار این موضوع اگر امکان ارائه پاسخ های درست به مشتریان تان را داشته باشید و بهترین بناها را برای آنها پیدا کنید دیگر هیچ چیز جلودارتان برای موفقیت در این حوزه نخواهد بود. 

اگر شما سرمایه اولیه مناسبی برای شروع یک کسب و کار داشته باشید، امکان ورود به حوزه سرمایه گذاری در ساخت و ساز را دارید. این امر یکی از حوزه های مطمئن برای کسب سود محسوب می شود. بنابراین باید همیشه در رتبه نخست علاقه مند شما قرار داشته باشد. 

۲٫    خدمات الکتریکی

خدمات الکتریکی از سوی همه موردنیاز است. هیچ کس بدون برق و لوازم الکتریکی امکان زندگی مناسب را ندارد. درست به همین خاطر باید همیشه نسبت به ارائه خدمات موردنظر به بهترین شکل ممکن توجه نشان داد. اگر شما کار با لوازم برقی و تعمیرشان را دوست دارید، به احتمال زیاد فرد مناسبی برای ورود به عرصه خدمات الکتریکی هستید. این حوزه نیاز به هیچ مدرک دانشگاهی ندارد. شما با شرکت در چند دوره آموزشی به ساده ترین شکل ممکن امکان حضور مناسب در این حوزه را خواهید داشت. 

بسیاری از افراد دارای استعداد طبیعی برای فعالیت در حوزه های فنی هستند. اگر شما چنین استعدادی در خودتان دارید، به جای دنبال کردن مسیر دانشگاهی باید از همان ابتدا به استعدادتان توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شغل دلخواه و هماهنگ با استعدادتان را پیدا نکنید. 

۳٫    مدیریت مهمان و گردشگر

این مطلب را هم بخوانید:   ۲۶ کاری که باید در اولین روز کاری تان انجام دهید

صنعت گردشگری در طول دهه های اخیر رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است. بسیاری از برندها در این حوزه سودهای بسیار بالایی به دست می آورند. اگر شما هم مایل به ورود به حوزه موردنظر هستید، نیاز به دست و پنجه نرم کردن با نگرانی های زیاد نیست. شما امکان یادگیری بسیاری از نکات موردنظر به طور تجربی و در پی همکاری با موسسه های بزرگ در زمینه گردشگری را دارید. شاید کسب مدرک دانشگاهی در این میان به شما کمک کند، اما هرگز تنها معیار برای موفقیت در این حوزه نیست.

 

خوشبختانه امروزه دوره های آموزشی فشرده در زمینه گردشگری نیز برگزار می شود. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با کسب تجربه و مهارت های موردنیاز برای فعالیت در این حوزه نیست. اگر شما اندک علاقه ای به این حوزه دارید، امکان شروع به کارتان در سطح بسیار خرد و بدون نیاز به دردسرهای اضافی را خواهید داشت. مهمترین نکته در این میان تلاش برای ارتقا و بهبود شرایط شغلی در بلندمدت است، در غیر این صورت شما هیچ توسعه ای در زمینه فعالیت تان مشاهده نخواهید کرد. 

 منبع : readwrite
(Visited 274 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید