با جمع آوری گیاهان دارویی از طبیعت، پول پارو کنید

با جمع آوری گیاهان دارویی از طبیعت، پول پارو کنید

اگر قصد راه اندازی کسب و کار را دارید حتما نیاز نیست کار پیچیده و متفاوتی انجام دهید. مهم این است که کارتان کاربردی باشد و مشتری داشته باشد. جمع آوری و بسته بندی برخی گیاهان از جمله همین فرصتهاست. گیاهان بسیاری هستند که مورد استفاده صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی می باشد و همچنین عطاری ها نیز مشتری آنها هستند. این گیاهان را شناسایی کنید و پس از جمع آوری و تنظیف و بسته بندی به گروه های هدف تحویل دهید. در ادامه چند نمونه از این گیاهان را برای شما معرفی می کنیم. با ایده و خلاقیت همراه باشید.

 

نعناع
این گیاه در نواحی شمالی کشور و در اطراف پایتخت پرورش داده می‌شود. فواید و اثر بخشی این گیاه در درمان بسیاری از بیماری ها باعث شده تا در اشکال مختلف مانند دمکرده، خشک شده، اسانس و … در بین عموم مردم مورد مصرف قرار بگیرد. از جمله خواص دارویی این گیاه میتوان به درمان سردرد و تهوع، نفخ و اسپاسم، درمان سکسکه، رفع خستگی، افسردگی و عصبانیت، اختلالات تنفسی و سرفه و کلی خواص دیگر اشاره کرد.

 

علف چای
علف چای در مزارع چای شمال به عنوان علف هرز میروید و زمان گلدهی این گیاه از اردیبهشت تا مهرماه میباشد. این گیاه در کوهستان‌ها ارتفاعات متوسط و کم بسیاری از نقاط از جمله کرج نیز رویش دارد و بلافاصله پس از چیدن باید خشک شود در غیر این صورت ممکن است خاصیت داروئی خود را از دست بدهد. از خواص داروئی علف چای می‌توان به درمان سرما خوردگی معمولی، التهاب مثانه، ورم دستگاه تناسلی ادراری و خاصیت ضد‌افسردگی، ضد میکروب و ویروس، ضد سوختگی زخم اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های سرمایه گذاری: پرندگان زینتی خارج از کادر قفس

شیرین بیان
شیرین بیان گیاه بومی منطقه مدیترانه است. این گیاه در اکثر نقاط ایران خصوصاً در شهرستان خاتم و نواحی شرقی و شمال شرقی و همچنین آذربایجان و شهرستان اقلید به فراوانی می‌روید. شیرین بیان به عنوان گیاهی شناخته شده در دفع سموم، نرم کننده، مرهم، ضد بو، خلط آور، عرق آور، تب بر، ملین و مناسب برای ناراحتی‌های قفسه سینه و محرک تولید استروژن، تقویت عمومی بدن و جلوگیری از پیری در نظر گرفته می‌شود.

 


نسترن وحشی
یکی از گونه‌های وحشی رز و بومی اروپا، آسیای باختری و شمال خاوری آفریقا است. گونه‌های بسیاری از آن در جنگلهای شمال، منطقه ارسباران، و ارتفاعات فوقانی مناطق دیگر ایران بصورت خودرو یافت میشود. این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. از فواید این گیاه می‌توان به درمان مشکلات کلیه، تسکین سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا، بهبود زخم و درمان سوختگی، درمان مشکلات پوستی و آلرژی ها، تقویت کننده قلب و اعصاب، درد معده و اسهال و کلی موارد دیگر اشاره کرد.

رازیانه
رازیانه درمناطق مدیترانه ای بخوبی رشد می‌کند و در ایران در مناطق شمالی کشور در دامنه های کوههای البرز می‌روید. میوه رازیانه دارای بوئی معطر و طعمی شیرین می‌باشد این گیاه دارویی خواص بیشماری از قبیل پیشگیری از سرطان، ضد پیری، کاهش وزن، درمان بیماری‌های گوارشی و هورمونی و جلوگیری از پوکی استخوان دارد. رازیانه گیاهی است که در طبقه بندی ادویه ها قرار می‌گیرد و در آشپزی و صنعت دارو نیز کاربرد دارد.

گزنه
این گیاه در ایران در ییلاقات اطراف تهران، در دامنه‌های البرز، در مناطق شمالی کشور و در آذربایجان بطور خودرو دیده می‌شود. گزنه بر خلاف ظاهر خشن و گزنده‌اش با سلامتی تان مهربان است. امراضی مانند درد مفاصل، ریزش مو، عفونت‌های ادراری، خستگی، مشکلات پروستات، تقویت نیروی جنسی، سم زدایی، عفونت دهان، ورم و جراحات لثه، آنژین و غیره با دست‌های خشن همین گیاه قابل درمان است.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید تخم مرغ نطفه دار بازاری بزرگ با بازدهی عالی

 


بابونه
بابونه گیاهی است یک‌ساله و معطر که بصورت خودرو در مزارع و کنار جاده‌ها می‌روید. قسمت مورد استفاده این گیاه، کاپیتول‌های آن است که در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا مهر ماه، آن را از ساقه جدا می‌کنند. از عمده خواص بابونه به درمان سوء هاضمه، جلوگیری از زخم معده ، تنظیم خواب، کمک به درمان تشنج‌های عصبی و صرع، رقیق کننده خون، تقویت کننده پوست، کنترل عفونت‌های پوستی، افزاینده قدرت سیستم ایمنی بدن و موارد بسیار دیگری می‌توان اشاره کرد.

 

شقاقل
شقاقل، نوعی هویج است ولی پوست آن کمرنگ‌تر و مزه آن شیرین‌تر است. این گیاه بیشتر در دماوند، جنگلهای شمال ایران و سایر اماکن مرطوب می‌روید و بیشتر زیر درختان متراکم و در کوه برفی شیراز نیز به چشم می‌خورد .ریشه این گیاه برای تهیه مربا مصرف می‌شود که نسبتا ضخیم و کمی شیرین است. این گیاه به تقویت کبد و کلیه ها، کم کردن اشتها، دفع بلغم و رطوبت کمک می‌کند.

سرمایه مورد نیاز

برای شروع کار نباید سرمایه گذاری زیادی انجام دهید. ابتدا باید سعی کنید بازارهای فروش را پیدا کرده و برند خود را مطرح کنید. بررسی های ایده و خلاقیت نشان می دهد در اوائل کار به یک سرمایه در گردش کم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارید. نیاز نیست هیچ دستگاهی خریداری کنید. فقط باید آن مناطقی که این گیاهان در آنها به عمل می آید را شناسایی کنید و با افراد محلی آشنا شوید تا گیاهان مورد نظر را برای شما جمع اوری کنند. پس از تنظیف و مراحل آماده سازی اولیه به کارخانجات بسته بندی ببرید تا با برند خودتان بسته بندی شود . شما باید بر روی روش های بازاریابی و فروش متمرکز شوید و در صورت موفقیت کار را توسعه دهید .

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های سرمایه گذاری: تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای

دریک آنلاین

(Visited 1327 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

نظر (2)

  1. خوبه دیگه مردمو تشویق می کنی برن بیوفتن به جون طبیعت نسل گیاهان بومی رو محو کنن تا چند سال دیگه همشون منقرض شدن ، کدوم آدم عاقلی این کارو می کنه ؟؟! ، بجای این کارا مردمو تشویق کنید همین گیاه ها رو پرورش بدن و تکثیر کنن ، برن توی کوه و دشت گیاه خدا رو بکنن بفروشن ؟ این اسمش مفت خوریه نه کار ؟؟

ترک کردن دیدگاه شما