با این ۵ روش آسان، رئیس خودتان باشید

با این ۵ روش آسان، رئیس خودتان باشید

با توشه ای اندک از ایدههای سرمایه گذاری و با ارادهای پولادین و سختکوشی فراوان به کارزار کارآفرینی قدم گذاشتید. اگر ذهنیت خود را از راحتی شغل فعلی و عادت کسب درآمد منظم ماهیانه خلاص کنید، دیگر دشواری حس نخواهید کرد. ایدهها نیازمحور هستند و فقط باید سمت و سو و فرصت آن را کشف کنید.

woman-boss-clipart-1

داشتن ایده به تنهایی کافی نیست و لازم است که دست به کار شوید و تحقیقات گسترده‌ای حول ایده خود انجام دهید تا امکان‌سنجی آن را بررسی کنید. به ندرت پیش می‌آید که کارآفرینان مشتاق و بلندپرواز به پروژه‌ای پردرآمد وارد شوند و به طور ناگهانی دریابید که هزینه‌ها فراتر از توانایی‌ها و الزامات زمانی بیشتر از آن هستند که بتوانند آن را مرتفع سازید.

اهداف معینی را با چارچوب زمانی در نظر بگیرید و محاسبه کنید که چه میزان هزینه برای رسیدن به آن نیاز دارید و بر همین اساس طرح‌ریزی کنید. کارآفرینانی که نقدینگی چندانی در دست ندارند نیز می‌توانند از این راهبرد به نفع خود استفاده کنند. شما باید پیش از هزینه فکر کنید، نمونه‌های آزمایشی تولید کنید و بازخوردهای مشتری را بگیرید و در نهایت محصول نهایی را در هماهنگی با نیازهای بازار تولید کنید.

شروع کار

در اینجا در مورد برخی ایده‌هایی صحبت می‌کنیم که با سرمایه اولیه بسیار کم شروع می‌شوند. این سرمایه اولیه برای شروع کسب و کار و ادامه آن لازم است.

  • خدمات مشاوره ـ این کار عملاً به سرمایه‌گذاری نیاز ندارد اما مستلزم مجموعه مهارت‌هایی است. فرد می‌تواند در زمینه‌هایی مانند مشاورۀ حقوقی، ازدواج، دیجیتال و بسیاری موارد دیگر، مشاوری خوب باشد. مقدمات مورد نیاز نیز چندان زیاد نیست. در این کار نیازی به بازاریابی وجود ندارد، زیرا ابزارهای رسانه اجتماعی همه جا در دسترس است. از توییتر، فیس بوک و اینستاگرام برای طرح نظر خود استفاده کنید. افراد مرتبط را فالوو کنید و اطلاعات مربوط به زمینه کاری‌تان را ارائه کنید.
این مطلب را هم بخوانید:   کارگاه تولیدی محصولات چرمی راه بیاندازیم

  • نیازهای اساسی ـ خدماتی که به نیازهای اساسی افراد مانند غذا می‌پردازند. کسب و کار مواد غذایی به طور معمول خوب پیش می‌رود؛ فرد می‌تواند فروشگاهی کوچک را راه اندازی کند یا براساس الگوی کسب و کاری فقط غذاهای بردنی کار کند. این کسب و کار گسترش می‌یابد و در بین مردم به شهرت می‌رسد به شرطی که کیفیت غذا خوب باشد. به طور معمول، تبلیغات شفاهی برای حفظ و گسترش این نوع کسب و کار کافی است.

  • خدمات جمعآوری ـ Zomato و MakeMyTrip نمونه‌هایی از خدمات جمع‌آوری هستند که در بین مردم به شهرت رسیده‌اند. امروزه، دغدغه‌های کاری فرصتی برای انجام تمام امور توسط شخص باقی نگذاشته و این خدمات به ما امکان می‌دهند تا بهترین ارائه کنندگان را برای نیازهای خود انتخاب کنیم. بسیاری از موارد نیازی به سرمایه آنچنانی ندارند. فرد می‌تواند از کار در فضاهای کوچک و مکان های اجاره‌ای شروع کند.

  • بازیهای کودکان ـ این ساده ترین کار است. ۱۰ ماشین شارژی و موتور سیکلت بخرید. اینها در بازارهای عمده فروشی با نصف قیمتی که در فروشگاهها عرضه می‌شوند موجود هستند. خرید جمعی آنها هزینه کمتری خواهد داشت. آنها را به اپراتورها با قیمت ثابت اجاره دهید.

  • کسب و کار املاک و مستغلات ـ با سرمایه‌گذاری کم و بازده بالا، این کار از جمله موارد پرسود محسوب می‌شود. بدون شک، این کار مستلزم پیگیری و کار زیاد است، اما بازده آن خوب خواهد بود. فقط باید اطلاعات درست داشته باشید.
(Visited 114 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما