توجه به مشتریان کم درآمد

توجه به مشتریان کم درآمد

امروزه اغلب ما کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از طریق اخذ وام و در موارد کوچک تر، قرض کردن پول از دوستان و آشنایان فراهم می سازیم. در این میان حتی کسانی که ادعا دارند هیچ گاه اقدام به اخذ وام نکرده و این کار را در آینده نیز نخواهند کرد، در موارد مورد نیاز مانند خرید مسکن که نیاز به پول نسبتا زیادی دارد، پیش از همه فرم های مربوط به تهیه وام را پر خواهند کرد. در واقع در قرن ۲۱ ، دیگر نمی توان بدون بهره گیری از تسهیلاتی مانند وام، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خودمان کنیم.

با این حال اخذ وام و بهره مندی از خدماتی از این دست، نیازمند درآمد و به دنبال آن وضعیت اقتصادی نسبتا مناسبی به منظور بازپرداخت اقساط آنها است، اما در این میان، تکلیف اقشار کم درآمد و ضعیف چیست؟

این گروه چگونه توان مدیریت اقتصادی خود را خواهند داشت؟

بدون شک این گروه از افراد (همان طور که قابل پیش بینی است) توان مدیریت اقتصادی مطلوب درآمد و هرینه خود را ندارند.

 با این حال این قشر همچنان نیازهای عادی خود مانند نیاز به خوراک، پوشاک، مسکن و از این قبیل را مانند همه افراد جامعه دارا هستند. از سوی دیگر شما به عنوان مدیر یک شرکت تولیدی، میز کالاهایی برای عرضه به این قشر دارید که شما را به آنان پیوند خواهد زد.

در اینجا لازم به ذکر است که تعداد اقشار کم درآمد جامعه به طور واضحی از افراد پردرآمد بیشتر است. این امر موجب به وجود آمدن یک بازار وسیع برای انواع کسب و کارها می شود. به همین منظور برای شما (در هر کسب و کاری که هستید)لازم است تا به این بازار پر سود و کم تر شناخته شده توجه فوق العاده ای داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید:   ۵۰۰میلیون تومان سرمایه لازم است

ایده

شرکت Littlewoods کار خود را از سال ۱۹۲۳ به وسیله جان مورس آغاز کرد. زمینه اصلی فعالیت شرکت مورس، پیش بینی مسابقات فوتبال انگلستان بود. در آن زمان پیش بینی نتیجه مسابقات فوتبال، یکی از تفریحات ثابت مردم انگلستان محسوب می شد و جان مورس هم از این موضوع به خوبی آگاهی داشت.

در ابتدا او مانند سایر برندهایی که در این زمینه فعالیت داشتند، به طور کاملاً معمولی به این کسب و کار اشتغال داشت و به تبع آن درآمد عادی نیز از این راه به دست می آورد. با گذشت زمان مورس دریافت که اغلب مردم کم درآمد برخلاف میل خود که علاقه بسیار زیادی به شرکت در مسابقات پیش بینی فوتبال دارند، به دلیل وضعیت مالی خود، قادر به شرکت در تعداد زیادی از مسابقات نیستند.

در همین راستا و به منظور جلب هرچه بیشتر مشتریان و نیز کسب سود بیشتر، برند Littlewoods  اقدام به ارائه وام به منظور تأمین اعتبار مشتریان خود برای شرکت در مسابقات پیش بینی بازی های فوتبال کرد. این وام ها علاوه بر اینکه مبلغ مناسبی را به مشتریان عرضه می کرد، از لحاظ مدت بازپرداخت نیز شرایط وسوسه انگیزی را برای علاقه مندان به شرکت در مسابقات پیش بینی بازی های فوتبال فراهم ساخته بود.

جان مورس با خلاقیتی که در کسب وکار خویش به کار گرفت علاوه بر تبدیل شدن به یکی از ثروتمند ترین افراد کل بریتانیا، برند خود را نیز تا پیش از فروخته شدن به شرکت Shop Direct در سال ۲۰۰۵ به بزرگ ترین شرکت در زمینه برگزاری مسابقات پیش بینی نتیجه بازی های فوتبال انگلستان بدل ساخت.

این مطلب را هم بخوانید:   از ایده تا واقعیت ۱۶: کسی را غافلگیر نکنید!

امروزه از ایده جان مورس تقریباً در تمامی کسب و کارها استفاده می شود. در واقع وام دادن یا تأمین اعتبار مشتریان به شیوه های مشابه، یکی از بهترین راهکارهای جذب حداکثری آنان در دنیای امروز کسب و کار است.

آنچه در عمل باید انجام دهید:

-اطمینان حاصل کنید که مقدار وامی که قصد پرداخت آن به مشتریان را دارید به اندازه کافی وسوسه کننده باشد.

-به یاد داشته باشید که هیچ گاه نباید در دنیای کسب و کار اعتبار و سرمایه خود را بی جهت به خطر بیندازید.

(Visited 82 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما