از ایده تا واقعیت(۲): توانایی های خود را موشکافی کنید

توانایی های خود را موشکافی کنید

به ازای هر ایده موفق که به مرحله اجرا می رسد هزاران ایده موفق قبل از مرحله اجرا از بین می روند. یکی از دلایل آن به شخصیت کارآفرین برمیگردد.

گاهی به علت تنبلی یا ناامیدی ایده های درخشان ذهن خود را تعقیب نمی کنیم . گاهی به خاطر عدم تعهد به برنامه و گاهی به خاطر بزرگ کردن کارها باعث ناکامی ایده ها می شود. برای آن باید روحیات خود را موشکافی کنیم. از خود بپرسیم : چگونه شخصیتی دارم؟ آیا کاری را که شروع کنم می توانم به پایان ببرم؟ آیا قبل از انجام هرکاری به عواقب آن می اندیشم؟ آیا هیجانی هستم یا صبور؟ آیا در پیش حرکت می کنم یا در پس؟ آیا می توانم به یک برنامه متعهد باشم؟ اگر نیستم چرا؟ آیا بدبین هستم و محتاط یا خوش بین و ریسک پذیر؟ آیا توانایی کار در شرایط مبهم را دارم؟ آیا توانایی حساب و کتاب دارم؟ اینها همه سوالاتی هستند که می توانند در موفقیت کارآفرینانه ما تاثیر گذار باشند.

هر انسان ضعف ها و قوت هایی دارد. واقعیت این است که هر ایده ای برای هر شخصی یک روش اجرا و یک مسیر متفاوت تا موفقیت خواهد داشت. اما آنچه مسلم است توانایی انسان در غلبه بر ضعف هایش است. درست مانند یک ورزشکار حرفه ای که با تمرین و ممارست توانایی خود را به پرورش می دهد.

اگر ایده ای در ذهن داشته اید ولی اجرایی نشده است خود را بررسی کنید. ببینید چه موانع ذهنی برا خود ایجاد کرده اید؟ آیا به خود اعتماد ندارید؟ اگر دلیل آنها را شناسایی کنید آنگاه می توانید بر آن غلبه کنید. در غیر اینصورت همیشه عذری برای خود خواهید یافت .فعال، پویا و مثبت باشید.

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش مگا خلاقیت – قسمت سیزدهم

سوال برای تحقیق بیشتر:  تا چه میزان ویژگی های شخصیتی می تواند در موفقیت کارآفرین موثر باشد؟ آیا ریسک پذیران و رویا پردازان موفق ترند یا ژرف اندیشان و آینده نگران؟

ادامه دارد….

(Visited 213 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما