یک اشتباه متداول در بازاریابی

یک اشتباه متداول در بازاریابی

این روزها بازار برنامه های افزایش فالوور داغ است!

همه در تکاپو هستند تا فالوور های اینستاگرام خودشتان را افزایش دهند و از هر نرم افزار و ترفندی استفاده کنند، هر ترفندی را که در اینترنت میخوانند یا دوستانشان به انها توصیه میکنند را به کار می گیرند تا فالوور های بیشتری را برای خودشان جذب کنند و این افراد فکر میکنند  در حال گسترش بازار هدف هستند و هنگامی تعداد فالوور های آنها بالا برود به این معنی است که افراد بیشتری محصولات و برند کسب و کار انها را می بیند و فروش انها افزایش پیدا می کند ، اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید پیشنهاد میکنم این مقاله را بخوانید، اگر این تفکر را اصلاح نکنید فقط عامل هدر دادن بودجه تبلیغات هستید ! حتی بعید نیست این کار برند شما را نابود کند.

مادامی که تصمیم میگیرید با نرم افزار های افزایش فالوور، بازار هدف خودتان را گسترش دهید ، شما توقع دارید هر کسی محصولات شما را دید از شما خرید کند ؟

اپیزود اول : در حال گشت و گذار در یک مجتمع تجاری لوکس و گران قیمت هستید، به هر محصولی که نگاه می اندازید متوجه میشوید باید درامد کامل یک ماهتان را بدهید تا بتوانید ارزان ترین وسیله های این مجتمع را خرید کنید، در حال فکر کردن با خودتان هستید که چه می شد حداقل میتوانسید یکی از وسایلی که شما را با بازار کشانده است از این مجتمع لوکس خریداری کنید و همچنان در حال گشت و گذر هستید ناگهان فردی که چشم به راه مشتری است نگاهش به شما می افتد.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده هایی برای عرضه محصول جدید در بازار

با سماجت از شما درخواست میکند که از فروشگاهش بازدید کنید و یک کالایی برای خودتان یا خانواده تهیه کنید ، او حتی فاکتور خرید را روی ویترین فروشگاه گذاشته است و به شما نشان میدهد که محصولاتش را ، ۳۰ درصد زیر قیمت خرید می فروشد تا بتواند بدهی خودش را پرداخت کند، ایا با همین اطلاعات شما از فروشگاه خرید میکنید ؟مطمئنن خیر!

شما ابتدا نیازهایتان را می سنجید، وسایلی را که برای خرید انها به بازار امده اید را در نظر میگیرید اگر این محصولات به کالاهای مورد نیاز شما شباهت داشته باشد خیلی عالی است با اشتیاق از فروشگاه خرید میکنید حتی این پیشنهاد فوق العاده را به دوستانتان اطلاع میدهید اما ، اگر از لبه سکه به موضوع نگاه کنید باید طرف دیگر سکه را هم ببینید، اگر شما به محصولات فروشگاه هیچ نیازی نداشته باشید و تا کنون حتی یک بار هم به داشتن چنین محصولاتی فکر نکرده باشید، اصلا محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می شود دقیقا کالاهای منفور شما باشند، ایا باز هم حاضرید از این فروشگاه خرید کنید ؟ اگر فرشنده به سماجتش ادامه دهد و محصولاتش را ۵۰درصد زیر قیمت خرید به شما بدهد ایا حاضرید این محصولات را بخرید ؟

به نظر من بهترین راه برای فروشنده بدهکار  این است که با مشتریان برترش تماس بگیرد و اعلام کند که محصولات را فقط به قیمت فاکتور )یعنی ۳۰ درصد بیشتر از قیمتی که به شما پیشنهاد شده بود( میفروشد ، مطمئنن افرادی که به این محصولات علاقه دارند بیشتر استفبال می کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   چرا جوانان از کارآفرینی می ترسند؟

در بازاریابی ، به خصوص بازاریابی اینترنتی وشبکه های اجتماعی شما باید محصولاتتان را به افرادی عرضه کنید که مشتاق محصولات شما هستند و نیاز را درک می کنند ،برای این که فروشتان افزایش یابد باید افرادی  که به محصولات و حوزه کسب کار شما علاقه نشان میدهند را جذب کنید و بروی این افراد تمرکز نمایید.

حال به این فکر کنید با برنامه های افزایش فالوور ،فالوور خودتان را افزایش داده اید، یک پیشنهاد خیلی عالی  به فالوور های خودتان ارسال می کنید تفکر شما این است که این افراد مطمئنن با دیدن این پیشنهاد عالی حتما خرید میکنند و نمیخواهداین تخفیف را از دست بدهند اما هر چقدر انتظار میکشد و چشم هایتان را بر هم میمالید ، فروشی انجام نمیشود یا فروشتان نسیت به دفعات قبلی افزایشی پیدا نمیکند ، فکر میکنید دلیل چیست ؟

دلیل این است که شما بازار هدفتان را اشتباه انتخاب کرده اید به افرادی که مشخص نیست ایا به کسب و کار شما علاقه دارند یا نه ، پیشنهاد میفرستید یا بهتر بگویم اسپم ارسال میکنید ! در تمام حوزه های بازاریابی شما باید به افراد علاقه مند به محصولاتتان پیشنهاد بفرستید و تفاوتی ندارد که این پیام بازاریابی را از طریق پیامک ارسال میکنید،با ایمیل مارکتینگ این کار را انجام میدهید یا در اینستاگرام این پست ها را ارسال میکنید.

شما به عنوان مدیر کسب و کار ، هدفتان در بازاریابی  جمع اوری اطلاعات افرادی علاقه مند به کسب و کار شما باشد، سعی کنید همیشه اطلاعات این افراد را بدست اورید و برای همین افراد پیشنهادات خودتان را ارسال کنید با هزینه خیلی کمتر میتوانید نتیجه بهتری بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۰۰ ایده بازاریابی برای تجارت سودآور

 

instagram2-2016051105485298

پیشنهاد من این است ، به عنوان اولین گام شما میتوانید یک کارت ویزیت فقط برای صفحه  اینستاگرام کسب و کارتان را بنویسید و هر مشتری که از شما خریدی انجام میدهد او را تشویق کنید که شما را دنبال نماید به او بگویید که هر ماه به طور نامنظم و با مدت زمانی مشخص پیشنهاد هایی را در صفحه اینستاگرام قرار میدهید و این پیشنهادات در جای دیگری منتظر نمی شوند ، با همین روش ساده میتوانید فالوورهایی که بازار هدف شما هستند را افزایش دهید.

سید محمود غفاری هستم ، مدیر سایت همیار آنلاین

(Visited 68 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما