شاهکارهای هنری روی قهوه در پانزده دقیقه

شاهکارهای هنری روی قهوه در پانزده دقیقه

باریستا یا شخصی که در قهوه خانه قهوه درست می کند گاه ممکن است هنر به خرج دهد و روی کف قهوه نقشی مثل پر یا قلب در بیاورد. اما «لی کَنگ بین» یک باریستای معمولی نیست.

او از سن ۱۷ سالگی – یعنی زمانی که یاد گرفت قهوه درست کند – علاقه داشت روی کف آن نقاشی کند. وقتی در ارتش خدمت می کرد همیشه برای همرزمانش در پادگانی نزدیک مرز کره شمالی قهوه درست می کرد.

 لی می گوید در آن زمان دلش می خواست توی اردوگاه ارتش یک قهوه خانه باز کند و با اجازه فرمانده اش این کار را کرد. او بعد از بازگشت از جنگ در ۲۱ سالگی شروع کرد به نقاشی کشیدن روی قهوه.

«لی» که حال ۲۶ سالش است با قلم موهای نازک و قاشق روی کف قوه سرد نقاشی می کشد. برای رنگ خامه غلیظ را با رنگ غذا ترکیب می کند و حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد تا نقاشی یک فنجان قهوه را انجام دهد.

به این هنر در شبکه های اجتماعی هنر قهوه می گویند. و «لی» بعد از دو سال انجام این کار قهوه خانه خودش به نام «کافه سی» را در سئول باز کرد.

 او روی قهوه ها نقاشیهای مشهور را می کشد. مانند «شب پر ستاره» ی ون گوگ یا «فریاد» ادوارد مونچ.

هر فنجان قهوه «کافه سی» نزدیک ۹ دلار آمریکاست که بالاتر از قیمت یک فنجان قهوه معمولی است. اما مشتریان در کنار قهوه، یک شاهکار هنری را هم خریداری می کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   ۵ صنعت جاافتاده برای کارآفرینان جوان

 

 

(Visited 700 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما