پارس آنلاین، از قدیمی‌ترین شرکت‌های اینترنتی ایران ‘فروخته می‌شود’

پارس آنلاین، از قدیمی‌ترین شرکت‌های اینترنتی ایران ‘فروخته می‌شود’

شرکت خدمات ارتباطی و اینترنتی “های‌وب” سهام شرکت پارس‌آنلاین را که زمانی بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در ایران بود خریده است و این دو شرکت ادغام خواهند شد.

بنابر اعلام شرکت خریدار، قرار است فرآیند ادغام طی ماه‌های آینده و تا پایان سال ۱۳۹۶ انجام شود.

این اولین باری است که دو شرکت ارتباطی بزرگ در ایران با هم ادغام می‌شوند. رقم این معامله هنوز اعلام نشده است و مجموعه جدید پس از ادغام تحت نام “های‌وب” فعالیت خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها پارس‌آنلاین در ماه‌های گذشته با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده و کاهش هزینه‌های اینترنت در ایران باعث ریزش شدید مشتریان این شرکت شده بود.

این شرکت که در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و دفتر اصلی آن در تهران است، در آغاز عمومی شدن استفاده از اینترنت در ایران یکی از معدود شرکت‌های خدمات اینترنتی بود.

رسانه‌ها  می‌گویند که گسترش روزافزون توزیع اینترنت توسط اپراتورهای موبایل و رشد کیفیت ارتباطی باعث شده اپراتورهایی نظیر پارس‌آنلاین چشم‌انداز روشنی در بازار برای خود نبینند.

دسترسی به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه نقش چشمگیری در افزایش تعداد کاربران اینترنت در ایران در سال‌های اخیر داشته است.

هر چند میزان کاربر اینترنت ایران طی سال‌های اخیر با شبکه ۳G و ۴G رشد چشمگیری داشته است اما هنوز سرعت اینترنت برای بسیاری از کاربران در این کشور مسئله جدی است.

بنابر اعلام مرکز فضای مجازی پیام‌رسان تلگرام، ۶۰ درصد پهنای باند اینترنت ایران را اشغال کرده و این شبکه در حال حاضر ۴۰ میلیون کاربر در کشور دارد.

این مطلب را هم بخوانید:   چرا دیگر از تلفن هوشمندم استفاده نمی‌کنم؟

بی بی سی

(Visited 82 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما