نرم‌افزار «موویز انی‌ور» فیلم‌های دیجیتالی را در یک کتابخانه مجازی کنار هم می‌آورد

نرم‌افزار «موویز انی‌ور» فیلم‌های دیجیتالی را در یک کتابخانه مجازی کنار هم می‌آورد

پنج استودیوی بزرگ هالیوود دست به دست هم دادند تا کار گردآوری مجموعه‌های سینمائی را برای فیلم‌بازها آسان‌تر کنند. سینمادوستان، که نسخه‌های دیجیتالی فیلم‌های پنج استودیوی اصلی هالیوود را از طریق چهار فروشگاه بزرگ اینترنتی خریده‌اند، می‌توانند با استفاده از پایگاه جدید «موویز انی‌ور» همه فیلم‌های خود را در یک کتابخانه دیجیتالی در فضای مجازی، کنار هم داشته باشند. توزیع مجانی نرم‌افزار «موویز انی‌ور»‌ از امشب، پنج‌شنبه، آغاز می‌شود.

بنا به گزارش نشریه تخصصی «ورایتی»، نرم‌افزار جدید، «موویز انی‌ور» Movies Anywhere در مجموع ۷ هزار و ۳۰۰ فیلم از تولیدات پنج استودیو از شش استودیوی هالیوود را که از طریق هر کدام از چهار فروشگاه بزرگ دیجیتالی خریداری شده‌اند، کنار هم می‌آورد.

شرکت والت دیزنی (شامل استودیوهای پیکسار، مارول و لوکاس فیلم)، و شرکت سونی، شامل استودیوی کلمبیا، استودیوی فاکس قرن بیستم، یونیورسال استودیو و فیلم‌های برادران وارنر، در سرویس جدید «موویز انی‌ور» عضو شدند.

فیلم‌های خریده شده از هر یک از چهار فروشگاه بزرگ دیجیتالی از این طریق گردهم می‌آیند: آمازون ویدیو، گوگل پلی، آی‌تونز (شرکت اپل) و وودو (مغازه زنجیره ای والمارت).

نرم‌افزار «موویز انی‌ور» را شرکت دیزنی به وجود آورده، ولی مستقل است و یک شورا متشکل از نمایندگان پنج استودیوی بزرگ هالیوود، سیاست‌های آن را تعیین می‌کند.

«کرین گیل‌فورد» مدیرعامل «موویز انی‌ور»‌ روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر طی سخنانی در لس‌آنجلس، مزایای نرم‌افزار جدید را چنین برشمرد: «آسانی. سهولت استفاده. کنار هم آوردن همه فیلم‌ها در یک مکان.»

وی گفت: «این نرم‌افزار به سینمادوستان امکان می‌دهد فیلم‌های هر پنج استودیو را که روی دستگاه‌های مختلف (از کامپیوتر گرفته تا تبلت و تلفن‌های هوشمند) از مغازه‌های چهارگانه خریده‌اند، کنار هم بیاورند.»

گوست باسترز (۲۰۱۶) - یکی از فیلم‌های مجانی موویز انی‌ور
گوست باسترز (۲۰۱۶) – یکی از فیلم‌های مجانی موویز انی‌ور

ورایتی می‌نویسد از امشب، مصرف‌کنندگان می‌توانند با دانلود کردن نرم‌افزار مجانی «موویز انی‌ور»‌ و باز کردن یک حساب شخصی، و متصل کردن آن به حساب‌های خود در چهار فروشگاه اینترنتی، فیلم‌های خود را از یک طریق تماشا کنند یا دانلود کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   سوپرمارکت‌هایی که "آمازونیزه" می‌شوند

گیل‌فورد گفت: «جادو وقتی اتفاق می‌افتد که یکباره همه مجموعه فیلم‌های یک کاربر روی صفحه کنار هم ظاهر می‌شوند.»

«موویز انی‌ور» همچنین دسترسی فوری به فیلم‌های «دی وی دی» و «بلو – ری» را هم امکان‌پذیر ساخته. کافی است کاربر «کد» دیجیتالی «دی وی دی» را وارد کند، و بلافاصله به فیلم خود دسترسی پیدا کند.

از سال آینده، علامت «موویز انی‌ور»‌ روی جعبه «دی وی دی» و «بلو- ری» فیلم‌ها هم ظاهر خواهد شد و کار انتقال آنها به کتابخانه شخصی روی اینترنت را آسان‌تر می‌کند.

در گذشته، شرکت دیزنی با به وجود آوردن Ultraviolet و «دیزنی موویز انی‌ور» این کار را برای فیلم‌های تولید خودش امکان‌پذیر کرده بود. حالا با «موویز انی‌ور» فیلم‌های همه استودیوها یکجا جمع می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های حساب‌های «موویز انی‌ور» این است که هر کدام می‌توانند پنج زیرحساب شخصی داشته باشند که مثلا در حساب بچه‌ها، دسترسی به فیلم‌های طبقه‌بندی R را ممنوع کند.

یک ویژگی دیگر آن این است که دسترسی به آن از هر طریق ممکن است. مثلا می‌توان فیلمی را در خانه شروع کرد، و روی تلفن همراه ادامه داد. برای جذب کاربران به «موویز انی‌ور» پنج فیلم دیجیتالی مجانی به صورت جایزه به کاربران داده می‌شود. دیزنی به زودی تبلیغات گسترده‌ای برای آشنا ساختن مصرف‌کنندگان با «موویز انی‌ور» آغاز خواهد کرد. شعار تبلیغات این است: «سرانجام، همه فیلم‌ها، در یک‌جا.»

دو استودیوی پارامونت و لاینزگیت هنوز به این نرم‌افزار نپیوسته‌اند.

سابقه

بعضی‌ها در روزگار قدیم فیلم‌های سوپرهشت را در جعبه‌های مربع کنار هم روی طاقچه می‌گذاشتند. بعد که ویدیوکاست به بازار آمد، سینمادوستان بخشی از کتابخانه شخصی را به مجموعه ویدیوکاست‌ فیلم‌های سینمائی اختصاص دادند. از آنجا که انتشار ویدیوکاست فیلم‌های سینمائی منظم نبود و بعضی بعد از سه یا پنج سال، از بازار خارج می شدند، مجموعه‌ها به تدریج به خاطر فیلم‌های نایاب، ارزش پیدا کردند.

این مطلب را هم بخوانید:   اسرار زندگی خصوصی افراد را می‌توان از کلیک کردنشان پیدا کرد

بعد، «دی وی دی» فیلم‌ها هم به مجموعه‌ها اضافه شد و وقتی «بلو ری» به بازار آمد، بعضی می‌توانستند از یک فیلم سینمائی، سه یا چهار روایت مختلف با کیفیت‌های متفاوت در قفسه داشته باشند. اما برای گردآوری نسخه‌های دیجیتالی فیلم‌ها تاکنون جای مشخصی وجود نداشت، چون فروشگاه‌های دیجیتالی فیلم‌ها مجزا کار می‌کنند.

(Visited 55 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما