۹ مهارت برای داشتن درآمد بالا

۹ مهارت برای داشتن درآمد بالا

داشتن درآمد بالا تقریبا آرزوی هر انسان بالغ است. با این وجود ، امروزه داشتن شغل پردرآمد به چیزهایی بیش‌تر از سرموقع به‌کار رسیدن وابسته است. در واقع آن‌قدر تعداد مهارت هایی مانند مهارت های فناوری اطلاعات، ترجمه‌ی زبان و برقراری ارتباطات زیاد شده است که به‌خاطرسپردن آن‌ها یا پیگیری‌شان دشوار شده است.

بنابراین اگر شما می‌خواهید درآمدتان را بیش‌تر کنید و از مزایای داشتن شغل پردرآمد بهره مند شوید،‌ باید مهارت ها و  توانایی‌های خود را افزایش دهید، و یا این‌که می‌خواهید کاری جدید بیابید، این نه مهارت مهم به شما این ایده را می‌دهد که باید به‌دنبال چه‌چیزی باشید.

۱. جاوا

فناوری اطلاعات از مهم‌ترین صنعت‌های زمانه‌ی حاضر، یعنی عصر رایانه، است. اگر می‌توانید با رایانه خوب کار کنید، از کدهای برنامه‌نویسی سر دربیاورید یا راه‌حلی برای مشکلات سخت‌افزاری ارائه کنید، در این‌صورت می‌توانید در هر صنعتی فرصت کاری به‌دست بیاوید، چراکه امروزه، شرکت‌ها از سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای استفاده می‌کنند.  جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که در تمام زمینه‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود و به کاربران امکان تولید برنامه‌های کاربردی، ویدیو و یا حتی بازی‌های رایانه‌ای را می‌دهد.

با وجود بیش از سه میلیارد دستگاه که از این زبان برنامه‌نویسی بهره می‌برند، اگر می‌خواهید در حوزه‌ای جدید وارد شوید و پول بیشتری به‌دست آورید، قطعاً این مهارتی است که باید آنرا فرابگیرید یا خود را در آن به‌روزرسانی کنید.

۲. مدل‌سازی داده‌ها

مدل‌سازی داده‌ها تخصصی دیگر درحیطه  نرم‌افزار و رایانش  است و عبارت از فرآیند جمع‌آوری  و پردازش تحلیلی اعداد و سایر اطلاعات است. مدل‌سازی داده‌ها عنصر مهمی برای تمامی صنعت‌ها می‌باشد چون به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا  چشم‌اندازی از سال‌های آتی داشته‌باشند، اطلاعاتی از جامعه هدف و بازار خود داشته‌باشند و بسیاری موارد دیگر از این قبیل را دراختیار داشته باشند.

مدل‌سازی را می‌توان به تنهایی و به صورت خودآموز یادبگیرید، اما می‌توانید در دوره‌های آموزشی تحلیل مالی نیز آنرا فراگیرید. این مهارت می‌تواند افق کاری شما را گسترش‌دهد و هم‌چنین اگر از آن در کار فعلی خود بهره ببرید می‌توانید درآمد خود را ارتقا دهید.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده های بزرگ برای کسب و کار: خانواده خود را تشکیل دهید

 

۳. بازاریابی راهبردی

چه کسب و کارتان اینترنتی باشد و چه نباشد، بازاریابی راهبردی امری ضروری است. بازاریابی ابزاری ضروری برای جلب مشتریان جدید و ایجاد یک برند می‌باشد، و حضور مدیران بازاریابی راهبردی برای شرکت‌ها  اجتناب‌ناپذیر است. این مهارت در اصل عبارت است از تدوین راهبردهای بازاریابی و برنامه‌ی بازاریابی ساختاریافته که با درنظرگرفتن محصول، خدمات، جامعه‌ی هدف و تصویر سازمانی برای هر شرکت تهیه می‌شود. شما در مقام یک متخصص بازاریابی راهبردی، به شرکت خود برای پیاده‌سازی این برنامه‌ها نیز کمک خواهید کرد.

برای پرورش این مهارت در خود، به فکر گرفتن یک واحد درسی بازاریابی در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی تخصصی در نزدیکی محل سکونت خود باشید.

۴. زبان دوم

در جامعه ای مانند جامعه‌ی آمریکا، روزبه‌روز افراد بیش‌تری هستند که زبان اسپانیایی، زبان اولشان محسوب می‌شود ، و هرچند زبان انگلیسی بدون تردید همیشه به‌عنوان زبان اصلی آن کشور محسوب می‌شود، اما استفاده از زبان دوم اسپانیایی روز به روز اهمیت بیش‌تری در کسب وکارها پیدا می‌کند. به همین دلیل کارجویان دوزبانه در صدر فهرست اولویت‌دهی متقاضیان قرار می‌گیرند، شما نیز اگر در جستجوی پیشرفت و ترقی درآمدی هستید به فکر یادگیری زبان دوم باشید.

در حال حاضر، روند یادگیری زبان دوم بسیار تسهیل شده است. شما نه‌تنها می‌توانید به کلاس‌ها و آموزشگاه‌های زبان در محله‌ی خودتان بروید، بلکه می‌توانید از روی اینترنت سی‌دی‌های آموزشی خودآموز را تهیه کنید و با سرعت دلخواه خود و هر جا که راحت‌تر هستید، به یادگیری آن زبان بپردازید.

۵. مذاکره

هنر مذاکره از ضرورت های داشتن شغل پردرآمد است. مذاکره از آن دسته مهارت‌هایی است که غالباً از آن غفلت می‌شود. یادتان باشد مذاکره چیزی شبیه به چانه‌زدن در بازار تره‌بار نیست! مذاکره از روال‌های اصلی کسب و کارها است به‌ویژه در مواقعی که حجم بالایی از سفارشات در پیش رو است.

این مطلب را هم بخوانید:   در جلسات کاری چگونه رفتار کنید

مبلغی حتی در حدود یک ریال می‌تواند مبلغ سفارش عمده را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. اگر شما بتوانید به‌طور مؤثر مذاکره کنید، کارفرما به شما نسبت به کسانی که این قابلیت را ندارند، نگاه ویژه‌تری خواهد داشت؛ و اگر که بتوانید پول بیش‌تری را در شرکت نگه‌دارید، می‌توانید افزایش درآمدی قابل توجهی داشته باشید.

یادگیری مذاکره کاملاً متکی به تمرین است. بنابراین هرگاه با خرده‌فروشان صحبت می‌کنید و یا می‌خواهید از بین طرح‌های مختلف فروش، یکی را انتخاب کنید، به تمرین مذاکره‌کردن بپردازید؛ و یا این‌که کلاس‌های آموزشی در دانشگاه یا موسسه آموزشی نزدیک محل خود بیابید.

۶. رهبری تیم

داشتن شغل پردرآمد بدون مهارت رهبری سخت و دشوار است. هرچند ممکن است به نظر آید در هر مصاحبه‌ای بروید یک سؤال کلیشه‌ای راجع به این مهارت از شما خواهندپرسید، اما حقیقت این است که این مهارت واقعاً اهمیت زیادی در شرکت‌های مدرن و امروزی پیدا کرده است. کارفرمایان دوست دارند هر کس به تنهایی بتواند از پس کار خود بربیاید، اما اگر شما می‌خواهید از نردبان موفقیت بالا بروید و بیش‌تر درآمد کسب کنید، باید آماده باشید تا وارد نقش‌های مدیریتی و رهبری شوید.

برای ورود به عرصه‌ی مدیریت، باید حداقل در ابتدا ذهنیتی از کارکرد تیم‌سازی، رهبری تیم و مدیریت پروژه داشته باشید. شما باید از عهده‌ی انجام چند کار هم‌زمان برآیید، به کارهای خود نظم و ترتیب دهید، و به کمک یک تیم اثربخش و سازمان‌یافته، برنامه‌های کاری را به انجام برسانید.

۷. رانندگی

بله رانندگی برای داشتن شغل پردرآمد لازم است. شاید این مورد،‌ به‌نظرتان زیاد مهم نرسد، اما وقتی بتوانید با ماشین شخصی خود رانندگی کنید کارفرما احساس اطمینان بیش‌تری خواهدداشت که شما می‌توانید به موقع سرکار برسید و درنتیجه اتکاپذیرتر باشید. اگر بتوانید با ماشین خود رانندگی کنید، شخص شما برای مقام‌های مدیریتی آتی، جدی‌تر به حساب خواهد آمد و برای محدوده‌ی بزرگی از سایر نقش‌های سازمانی درنظرگرفته خواهید شد که نیاز به مسافرت‌های منظم دارند.

این مطلب را هم بخوانید:   خلاقیت در مدل کسب و کار؛ موردکاوی شرکت زیراکس

صرف‌نظر از مزیت‌های شغلی،‌ داشتن یک وسیله‌ی شخصی برای زندگی اجتماعی خودتان هم یک وسیله‌ی راحتی است. پس حتمن در فکر تهیه یک اتومبیل، ولو قسطی، باشید.

۸. انعطاف‌پذیری و سازگاری با شرایط

واقعیت این است که دو مهارت  از طریق آموزش‌های تحصیلی در دوران مدرسه و دانشگاه کسب نمی‌شوند،  بلکه از جنس مهارت‌های ضروری برای هر فردی هستند که می‌خواهد درآمد بالاتری داشته باشند.

اگر برای فردی کار می‌کنید که دامنه فعالیت‌اش گسترده است و مسئولیت‌های متعددی دارد، می‌توانید با انعطاف‌پذیری و سازگاری با موقعیت‌های جدید، ارزش‌های خود را به نمایش بگذارید. اگر بتوانید نشان دهید می‌توانید با موقعیت‌های جدید به‌راحتی کنار بیایید و قادر هستید در چند پروژه  حضور داشته باشید، در آن‌صورت شما می‌توانید تعداد نقش‌های کاری‌تان را  افزایش دهید و در نتیجه درآمد بیش‌تری داشته باشید.

این مهارت‌ها برای تمام کارفرمایان جدید مطلوب است. بنابراین اطمینان حاصل کنید در مصاحبه‌های کاری با کارفرمای جدید بالقوه خود، توضیح دهید که فردی متعهد به انعطاف‌پذیری هستید و از فرصت‌های جدید استقبال می‌کنید.

۹. تعهد نسبت به یادگیری

در انتها، این‌که همیشه متعهد به یادگیری باشید به شما کمک می‌کند تا در طولانی مدت درآمدتان بالاتر رود. هرچند چنین چیزی به معنای اختصاص دادن وقت به کلاس‌های درس یا سمینارهای محل کارتان است، اما با این صرف وقت و به مرور زمان پروفایل مهارت‌هایتان چنان گسترش خواهدیافت که به فردی مطلوب در بین پرسنل تبدیل خواهید شد.

شما با گذشت زمان، مسئولیت‌های خود را افزایش خواهید داد و درآمد بیش‌تری کسب خواهیدکرد. پس همواره بیاموزید و همواره به کارفرمای خود نشان دهید علاقمند به یادگیری بیش‌تر در زمینه کاری‌تان هستید.

 

ترجمه:  بازده

منبع: فوربس

 

(Visited 340 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما