۷ کاری که نیاز دارید همین حالا با پول خود انجام دهید

۷ کاری که نیاز دارید همین حالا با پول خود انجام دهید

اگر شما نیز مانند سایر کارآفرینان باشید شانس با شما یار است اگر می‌توانید زمانتان را بین مدیریت تیمتان، افزایش فروش، بهبود خدمات به مشتری، بازاریابی برای کسب و کارتان و تولید محصول یا خدمت جدید تقسیم کنید. آخرین چیزی که می‌خواهید انجام دهید افزودن مدیریت وضع مالی شخصیتان به این لیست است. ولی اگر وضع مالی شخصی خود را سر و سامان ندهید فقط در حال اضافه کردن به استرس‌ها و مشکلات زندگی‌تان هستید– چه از آن آگاه باشید و چه نباشید.

 

۱. آموزش ببینید.

وقتتان را به یادگیری در مورد موضوعات مختلف مالیه شخصی اختصاص دهید. به صورت هفتگی روزهایی را به نام روز پول نام گذاری کرده و چند ساعت را به مدیریت وضع مالی شخصی خود و خواندن کتاب‌ها، وبلاگ‌ها و مجله های مالی سپری کنید. هر چه بیشتر در مورد وضع مالی خود بدانید اطمینان بیشتری نسبت به شیوه مدیریت پول‌های خود در بلند مدت احساس خواهید کرد. اگر نیاز به حمایت بیشتری نیز داشتید استخدام یک برنامه ریز مالی معتبر که بتواند به شما در فهم وضع پول‌هایتان و ساختن یک برنامه مالی برای رسیدن شما به اهدافتان کمک کند را در نظر بگیرید.

 

۲. به طور مداوم حساب خود را چک کنید.

گزارش حساب شما مانند پرونده شما و تاریخچه اعتباری شماست و به وام دهندگان میزان ریسک وام دادن به شما را یادآوری می‌کند. وقتی زمان خرید خانه یا اتومبیل جدید فرا می‌رسد گزارش حساب شما باید در صدر پرونده مالی شما قرار گیرد تا شایستگی شما برای برخورداری از بهره های وام کمتر مورد پذیرش قرار گیرد. به چک کردن سالیانه گزارش حسابتان برای تایید دقیق بودن اطلاعاتتان عادت کنید. این کار را در روز تولدتان انجام دهید تا کار دنبال کردن اطلاعات ساده تر شود.

این مطلب را هم بخوانید:   ایجاد درآمد بالا با ایده های خلاقانه

 

۳. برای خود بودجه بریزید.

اگرچه این به نظر خیلی بدیهی می‌رسد ولی بسیاری از کارآفرینان هیچ بودجه ریزی‌ای برای پیگیری درآمدها و هزینه‌های ماهانه خود ندارند. شما می‌توانید سیستم‌های آنلاین را برای دنبال کردن هزینه‌ها و درآمدهایتان انتخاب کنید یا اینکه به سادگی از اکسل استفاده کنید. از هر سیستم بودجه ای که تصمیم گرفتید استفاده کنید فقط مطمئن شوید که به کار شما و شیوه زندگی‌تان می‌آید. اگر شما در مورد سر و سامان دادن به وضع مالیتان و پیش افتادن از لحاظ مالی جدی هستید باید زمان و انرژی خود را برای به‌روزرسانی هفتگی بودجه خود به طور بهینه تخصیص دهید. این به شما اطمینان می‌دهد که بیش از آنچه که درآمد دارید خرج نمی‌کنید و قادر خواهید بود تا برای اهداف مالی خود پس انداز کنید.

 

۴. امور مالی خود را اتوماتیک کنید.

تکنولوژی مدیریت روزانه اوضاع مالی شما را بسیار ساده می‌کند. امور مالیتان را طوری تنظیم کنید که بیشتر فرآیند اتوماتیک انجام شود. شما می‌توانید از سیستم پرداخت آنلاین استفاده کنید یا سیستم انتقال پول اتوماتیک ماهانه را برای پرداخت صورت حساب‌های خود انتخاب کنید تا بدین ترتیب نگران پرداخت به موقع قبوض خود یا اینکه برای پرداخت دیر جریمه شوید نباشید. اگر نگران اتوماتیک شدن تمام صورت حساب‌های خود هستید هشدارهایی را روی تقویم برای تاریخ‌های مورد نظر تنظیم کنید تا در مورد دقت پرداخت‌ها و صورت‌های مالیتان مطمئن شوید. همچنین برای اتوماتیک کردن پس اندازهای خود تلاش کنید. هر چه بیشتر امور مالی خود را اتوماتیک کنید کمتر نگرانی روزانه در مورد آن خواهید داشت.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده‌های احمقانه‌ای که پولساز شدند

 

۵. بدهی‌هایتان را بپردازید.

برنامه‌ای برای پرداخت بدهی‌های شخصیتان در اسرع وقت بریزید. با تهیه لیستی از بدهی‌هایتان– وام خودرو، کارت‌های اعتباری، وام دانشجویی و غیره- شروع کنید. وضعیت کنونی، حداقل پرداخت ماهانه و درصد بهره را نیز برای هر کدام در نظر بگیرید. سپس بودجه خود را مرور کنید تا مشخص شود که چه میزان پول می‌توانید به پرداخت اضافی بدهی خود بیفزایید. از آنجا، شما می‌توانید تحقیقات بیشتری در مورد بهترین استراتژی کاهش بدهی انجام دهید تا مطمئن شوید که بدهی‌هایتان را به مؤثرترین و بهینه‌ترین شیوه پرداخت می‌کنید. وقتی روی کاهش بدهی کار می‌کنید مهم است که به میزان کافی ذخیره پولی در حساب بانکیتان برای مواقع لزومی که ممکن است پیش بیاید داشته باشید.

 

۶. ذخیره پولی شخصی خود را داشته باشید.

داشتن یک قلک شخصی بخش مهمی از پایه گذاری مالی شماست و به شما اجازه می‌دهد تا از پول ذخیره شده برای پرداخت هزینه‌های تصادفی یا ضروری‌ای که در زندگی روزمره شما اتفاق می‌افتد به جای افزودن به بدهی‌هایتان یا افتادن در چاه سرمایه گذاری‌های بلند مدت استفاده کنید. به عنوان یک کارآفرین شما باید تلاش کنید تا ذخیره پولی برابر ۶ تا ۱۲ ماه از هزینه‌های متعهد شده‌تان را داشته باشید. یک ذخیره پولی شما را قادر می‌سازد تا صورت حساب‌های شخصیتان را پرداخت کرده و نگران پرداخت سر موعد آن‌ها نباشید حتی اگر مجبور باشید تا درآمدتان را به دلیل تنگناهای پولی در کسب‌وکار کاهش دهید.

 

۷. شروع به سرمایه‌گذاری در خارج از کسب‌وکار خود کنید.

اگرچه سرمایه‌گذاری روی خودتان و کسب و کار خودتان همیشه اهمیت دارد، شما نمی‌خواهید تا همه تخم مرغ‌هایتان را درون یک سبد قرار دهید. تنوع بسیار مهم است و به پخش شدن ریسک سرمایه‌گذاری شما در دراز مدت کمک می‌کند. با یک برنامه ریز مالی برای تشکیل دادن یک سبد سرمایه بلند مدت متشکل از سهام و اوراق قرضه و املاک که با اهداف مالی و میزان ریسک پذیریتان هماهنگ باشد همکاری کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   درس دوم ثروتمند شدن: مسئولیت پول‌تان را بر عهده بگیرید

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/227982

(Visited 249 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما