۷ نقشی که هر موسس استارتآپ باید فرا بگیرد

۷ نقشی که هر موسس استارتآپ باید فرا بگیرد

کارآفرین باید آچار فرانسه باشد تا در یک کار تخصص پیدا کند. به ندرت ممکن است به صورت اتفاقی فرمولی کاربردی برای خود پیدا کنید – این روند مستلزم، وقت گذاشتن، انعطاف پذیری و تمایل به قرار گرفتن در نقشی جدید است.

 

 

۱- معتقد بودن

بنیانگذار استارت‌آپ به رغبت و اشتیاق نیاز دارد. کار او الهام‌بخشی، هدایت و انگیزه بخشی به تیم است تا مردمی را که به ایده او و به همان اندازه کاری که انجام می‌دهد معتقد هستند را گردهم آورد.

تونی هسیه، مدیرعامل Zappos می‌گوید: «رقابت باید بر سر چشم‌انداز باشد و نه پول: پول به پایان خواهد رسید.» به آنچه که انجام می‌دهید ایمان داشته باشید و همسو با چشم‌اندازتان باشید.

 

۲-خبررسانی

پول مهم است به ویژه وقتی مال خودتان نباشد. هنگامی که سهامدار و سرمایه‌گذار همسو باشند، احترام بیشتری بابت موفقیت‌تان کسب خواهید کرد. همانگونه که فوراسکوئر، مدیرعامل دنیس کراولی در مورد نقش خبررسانی گفته است: «هزاران آموزه وجود دارند که باید آنها را یاد بگیریم … و شاید مهمترین آنها روشن ساختن سرمایه‌گذار در مورد کارهایی است که شرکت انجام خواهد داد و کارهایی که به سراغ آن نخواهد رفت و همچنین انعطاف پذیری در مورد اولویت‌ کارهایی است که باید انجام شود.

 

۳- مدیریت پول

این علم موشک نیست. اجرای استارت‌آپ به معنای عملکرد به مثابه مدیر و کارمند بانک است. وظیفه شما مدیریت درآمد، سرمایه ها و هزینه‌ها و همچنین وزن‌دهی به منابع رقابتی در قبال یکدیگر به منظور رشد کسب و کارتان است.

این مطلب را هم بخوانید:   کسب درآمد از کنج خانه( قسمت اول)

 

۴- فروشندگی

خواه به دنبال سرمایه‌گذار هستید یا به فکر استخدام کارکنان جدید، کار به حفظ استعداد شما کمک می‌کند. لازم است که همیشه چشم‌انداز خود را ارائه کنید. عقایدی سازگار حتی در بدترین روزهای کاری، ضروری است. با تراوش اعتماد به نفس در خودتان و محصولتان، الهام‌بخش نوعی از هیجان خواهید بود که به سرمایه‌گذاری منتج می‌شود. دایره نفوذ خود را گشترش دهید و به شهرت برندتان کمک کنید. اگر یک ابزار بازاریابی مانند اپلیکیشن mobile app builder داشته باشید ضرر نخواهید کرد.

 

۵- برنامهریز

نقش فعالی در برنامه‌ریزی کسب و کار علی، آینده و بلندمدت داشته باشید. چشم‌انداز و سمت و سویی را ایجاد کنید که دیگران بدان ایمان بیاوند. این کار مستلزم تفکر راهبردی و انتقادپذیری است به ویژه زمانی که هیچ چیز مطابق برنامه نیست.

 

۶- تصمیمگیرنده

یکی از پرتنش‌ترین نقش‌هایی که باید برای موفقیت بپذیرید، تصمیم‌گیری است. گزینه‌های ارزیابی راحت را در نظر بگیرید، پتانسیل ها را ارزیابی کنید. از همه مهمتر این که منتظر لحظات قاطع نباشید ـ بروید و آنها را پیدا کنید. هرچه طرز فکر شما فعال‌تر باشد احتمال حرکت صحیح شما بیشتر است.

 

۷- پاسخدهنده

انتقادات سازنده اساس موفقیت شما محسوب می‌شوند. همانگونه که الون ماسک توصیه نموده، «نگاهی دقیق‌تر به بازخوردهای مردم داشته باشید … به دنبال بازخوردهای مهم باشید. از آنجا اشتباهاتتان را بپرسید. اغلب شما مجبور به یافتن راهی برای دریافتن اشتباهاتتان هستید.» نقش شما به عنوان پاسخ‌دهنده به مهارت‌هایتان به عنوان شنونده بستگی دارد.

 ترجمه : دریک آنلاین

این مطلب را هم بخوانید:   آشنایی با استارت‌آپ‌: وینگز یک کسب و کار نوپای انگلیسی
(Visited 98 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما