۶۴ ایده بازاریابی خلاقانه برای ارتقا کسب و کار شما

۶۴ ایده بازاریابی خلاقانه برای ارتقا کسب و کار شما

در این نوشتار موضوع بسیار کاربردی در دنیای کسب و کار یعنی ایده های بازاریابی را دنبال میکنیم و ۶۴ ایده بازاریابی جدید برای ارتقا کسب و کارتان به شما معرفی میکنیم. امیدواریم از این ایده های بازاریابی به خوبی استفاده کنید. با بازده همراه باشید.

همه‌ی ما با آن دیوار برخورد کرده‌ایم – دیواری که انگار تمام قدرت جادویی شما را برای بازاریابی خلاق ذره ذره نابود می‌کند.

اگر تا به حال بدو چاقالو بدو را ندیده‌اید، یک فیلم فوق‌العاده است!
اگر تا به حال بدو چاقالو بدو را ندیده‌اید، یک فیلم فوق‌العاده است!

 

تمام چیزی که نیاز دارید کمی کمک است تا استراتژی بازاریابی تان را به روال عادی برگردانید. و حدس بزنید ما چه کرده‌ایم؟ ما ۶۴ ایده و روش بازاریابی جدید و توصیه‌های الهام‌بخش را به‌طور رایگان در اختیارتان گذاشته‌ایم تا آن دیوار آجری را در هم بشکنید، مشتریان راغب بیش‌تری تولید کنید و فروش برخط خود را افزایش دهید. بیایید با این موارد آغاز کنیم…

  • ایده های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  • ایده های بازاریابی شهری
  • ایده های بازاریابی رقابتی
  • ایده های بازاریابی برای تبلیغ رقابتی
  • ایده های بازاریابی محتوا

ایده های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

 

۱. جسارت داشته‌باشید

اگر واقعا به دنبال این هستید که دنبال‌کنندگان خود را در توئیتر افزایش دهید، نباید از کمی بی‌پروایی بترسید. باید در یک همایش صحبت کنید؟ آدرس توئیترتان را در اسلاید بیاورید (در تمام ارائه آن را در گوشه‌ای قرار دهید). آیا می‌خواهید کارت ویزیت جدید سفارش دهید؟ بهتر است آن آدرس تحسین برانگیز را نیز در آن قید کنید!

 

 

۲. به مضامین هشتگ‌های هفتگی مانند #throwback Thursday (مرور خاطرات) بپیوندید

اگر می‌خواهید مجموعه‌ی دنبال‌کنندگان خود را در رسانه‌های اجتماعی بسازید، باید یک شرکت‌کننده‌ی فعال در اجتماع باشید. این یعنی مرتبا پست بگذارید، و هم‌چنین در مراسم تفریحی رسانه‌های اجتماعی که به‌طور هفتگی برگزار می‌شود و مخاطبانی وفادار دارد، شرکت کنید. به بچه‌ها نشان دهید چه‌قدر می‌توانید باحال باشید!

۳. نرم‌افزار واین

واین‌ها، کلیپ‌های ۶ ثانیه‌ای، بسیار کم به کار گرفته می‌شوند. با مقداری تلاش و کمی محتوای جالب می‌توانید در واین مانند یک ماهی بزرگ در حوضی کوچک باشید.

 

 

۴. عکس‌های خودتان (و دیگران) را پین کنید

ارزش این وب‌گاه اشتراک‌گذاری عکس را دست کم نگیرید. قوی‌ترین دارایی‌های دیداری‌تان را (تمپلیت‌ها، اینفوگرافی‌ها و غیره) را در پینترست ارسال کنید و آن‌ها را به صفحات وب‌گاه خود لینک کنید تا بازدید خوبی به دست بیاورید.

۵. رقبا را در رسانه‌های اجتماعی زیر نظر بگیرید

این مورد از ایده های بازاریابی بسیار عالی است. صفحات کسب و کاری در فیس‌بوک شما را قادر می‌سازد از طریق گزینه‌ی Pages to Watch (پیگیری صفحات) حساب‌های دیگر را دنبال کنید. رقبایتان را دنبال کنید و ببینید چه چیزی ارسال می‌کنند، و کدام یک از پست‌هایشان بیش‌ترین اشتراک‌گذاری و لایک را می‌گیرد. ببینید چه چیزی جواب می‌دهد و مشتریان راغب آن‌ها را دنبال کنید.

 

 

ایده های بازاریابی شهری

زندگی در یک جنگل بتنی برخی مفاهیم کاملا خلاقانه را ممکن می‌سازد.

۶. در خیابان‌ها قدم بزنید

در عصر برخط، درباره‌ی زندگی طبیعی و کمی تمرین بازاریابی در زندگی واقعی حرف‌هایی برای گفتن وجود دارد. با استفاده از تراکت‌ها و پوسترها در کافه‌های محل به روزهای قدیم برگردید، با گچ در پیاده‌رو بنویسید. این استراتژی برای کسب و کارهای محلی بیش‌ترین تاثیر را دارد، اما می‌تواند برای هرکسی موثر باشد.

 

 

۷. یک نقاشی دیواری سفارش دهید

سعی کنید مجوز بگیرید تا دیوار جانبی یک ساختمان دائمی را با یک نقاشی دیواری بزرگ تزیین کنید.

 

 

۸. از محیط اطراف‌تان استفاده کنید

کمی خیال‌پردازی کنید و فکر کنید چگونه می‌توانید از محیط شهری اطراف‌تان برای جادوی بالقوه‌ی بازاریابی و پیدا کردن ایده های بازاریابی استفاده کنید.

 

 

۹. حمایت‌های مالی غیرمرسوم

زندگی شهری به برخی فرصت‌های منحصر به‌فرد برای بازاریابی می‌انجامد که جای دیگری پیدا نمی‌کنید. رازش این است که باید خلاقانه فکر کنید تا این فرصت‌ها را به چنگ بیاورید.

 

 

ایده های بازاریابی رقابتی

۱۰. رقابت‌های عکس

رقابت‌های عکس به چند دلیل فوق‌العاده هستند – وارد شدن به آن‌ها نسبتا آسان است (هر فردی با یک حساب اینستاگرام و چند ثانیه وقت آزاد می‌تواند در آن‌ها شرکت کند)، و هم‌چنین می‌توانند حامیانی فوق‌العاده با محتوایی تولیدشده توسط کاربر برایتان فراهم کنند که می‌توان آن را جای دیگر دوباره استفاده کرد و به کار گرفت.

۱۱. رقابت‌های فیلم

افراد زیادی وارد رقابت‌های فیلم نمی‌شوند، برای همین احتمالش بیش‌تر است که محتوای باکیفیت‌تری به دست بیاورید، چون ساخت ویدیو مستلزم تلاش بیش‌تری از سوی کاربر است. این نوع محتوا می‌تواند بعدها برای کسب و کارها بی‌نهایت ارزشمند باشد، به‌ویژه وقتی شما فیلم‌سازهای مستعدی دارید که فقط برای شما محتوای فیلمی می‌سازند!

 

۱۲. رقابت‌های نظرسنجی خود را ارائه کنید

رقابت‌های نظرسنجی ورودی‌های بسیار زیادی را به دست می‌دهد چون مشارکت در آن‌ها (در اکثر موارد فقط یک کلیک) بسیار ساده است. آن‌چه درباره‌ی رقابت‌های نظرسنجی جالب است این است که شما می‌توانید با استفاده از داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها یک پژوهش با داده‌های خُرد بسازید. آن‌چه را در یک پست وبلاگی آموخته‌اید با دیگران به اشتراک بگذارید.

۱۳. رقابت‌های زیرنویس

این مورد از ایده های بازاریابی هم بسیار عالی است. یک عکس ارسال کنید و از کاربران بخواهید بهترین زیرنویس را برای آن ارائه کنند – این نوع رقابت می‌تواند سبب خنده‌های بسیار طولانی شود.

 

 

۱۴. قرعه‌کشی

سنتی‌ترین نوع رقابت، قرعه‌کشی/ اهدای هدیه نوعی رسم امتحان‌شده و حقیقی است. وارد شدن به آن سریع و ساده است – به علاوه می‌توانید به عنوان بخشی از فرم شرکت در قرعه‌کشی به آسانی درخواست اشتراک ایمیل بدهید.

ایده‌های بازاریابی برای تبلیغ رقابتی

۱۵. در وب‌گاه‌های فروشگاهی مطلب ارسال کنید

آدم‌ها عاشق چیزهای رایگان هستند، برخی‌ها بیش‌تر از سایرین. آدم‌هایی که واقعا عاشق یک خرید خوب هستند مکررا به وب‌گاه‌ها و انجمن‌ها سر می‌زنند. تقریبا همیشه یک قرعه‌کشی/ رقابت در بخش انجمن وجود دارد که شما می‌توانید رقابت خودتان را به آن اضافه کنید.

من رقابت‌هایی را دیده‌ام که در آن ۹۰ درصد بازدیدها از این نوع وب‌گاه‌ها می‌آید – البته این‌ها همیشه باکیفیت‌ترین مشتریان راغب نیستند، اما اگر کمیت را به کیفیت ترجیح می‌دهید، این استراتژی خوبی است. در وب‌گاه فروشگاهی Slickdeals شروع به ارائه مطلب کنید و از آن‌جا ادامه دهید. این می‌تواند برای بازاریابی رستوران فوق‌العاده باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   یک اشتباه متداول در بازاریابی

۱۶. رقابت‌تان را هشتگ‌گذاری کنید

افزودن یک هشتگ مرتبط و منحصر به‌فرد به رقابت‌تان به شما کمک می‌کند ورودی‌ها را پیگیری کنید و بررسی و سازمان‌دهی آن را آسان می‌کند. علاوه‌بر این‌ها هشتگ‌ها خیلی جالب هستند.

 

۱۷. کاری کنید که رقابت‌ها به سادگی قابل اشتراک‌گذاری باشد

این یعنی اگر در وب‌گاه فرم ورود دارید کلید “این رقابت را به اشتراک بگذارید” به آن اضافه کنید یا به سادگی در کل آدم‌ها را به اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی تشویق کنید. به هر حال هرچه آدم‌های بیش‌تری درباره‌ی رقابت شما بدانند، برای شما بهتر است!

 

 

۱۸. برای اشتراک‌گذاری پیشنهاد امتیاز بدهید

اگر به کاربران برای اشتراک‌گذاری اخبار رقابت شما در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد امتیاز بدهید، احتمال این‌که این کار را بکنند بیش‌تر است. با ابزارهایی مانند Rafflecopter می‌توانید به آسانی برای اقدام‌های مختلف به کاربران گزینه‌های مختلفی پیشنهاد کنید. (مثلا پیوستن به فهرست ایمیل = +۵ امتیاز. اشتراک‌گذاری رقابت در توئیتر = +۲ امتیاز).

 

 

۱۹. مشترکین ایمیلی را از رقابت مطلع کنید

به یاد داشته‌باشید که شما از قبل می‌دانید مشترکین ایمیل شما را دوست دارند و به چیزهایی که پیشنهاد می‌کند علاقه‌مند هستند. اگر قرار است شما برای یک سال استفاده‌ی رایگان از نرم‌افزارتان یک رقابت برگزار کنید، می‌دانید مشترکین‌تان می‌خواهند در آن شرکت کنند!

۲۰. رقابت‌تان را در (تمام) رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

اگر در اینستاگرام یک رقابت عکس برگزار می‌کنید، مطمئن شوید این رقابت را در فیس‌بوک، توئیتر، پینترست و غیره نیز تبلیغ کرده‌اید. شما می‌خواهید تمام دنبال‌کنندگان‌تان در تمام شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی بخشش رایگان شما بدانند!

 

 

ایده های بازاریابی محتوا

۲۱. برای مخاطبان‌تان بنویسید

بهترین محتواها آن‌هایی هستند که مستقیما با مخاطبان کلیدی شما در ارتباط هستند. مشتری‌تان را درک کنید: دردهایشان را بشناسید، بدانید چه چیزی هیجان‌زده‌شان می‌کند، و چه چیزی شب‌ها بیدار نگه‌شان می‌دارد. جذاب‌ترین محتوا نیازها و دغدغه‌های مخاطبان‌تان را هدف قرار می‌دهد!

۲۲. به تمام محتواهایتان یک عنصر دیداری اضافه کنید

متن خیلی سریع آدم‌ها را خسته می‌کند! برای این‌که بازدیدکنندگان را به خواندن وادارید، ضروری است لا به لای بندهای متن عکس‌هایی وجود داشته‌باشد. اهمیت عنصر‌های دیداری را دست کم نگیرید، حتی در پست‌های وبلاگی که غالبا متن‌محور هستند.

۲۳. اینفوگرافی‌ها

ما می‌دانیم خوانندگان عاشق محتوای دیداری هستند، و اینفوگرافی‌ها بهترین مثال این نوع محتوا، یعنی دارایی‌های دیداری قابل لینک کردن هستند.

 

 

هرچند ممکن است ایده‌ی ساختن اینفوگرافی درجه یک ترس‌آور باشد، اما نباید سخت باشد. شما به نرم‌افزارهای رویایی نیاز ندارید – در واقع شما می‌توانید تنها با استفاده از پاورپوینت یک اینفوگرافی عالی درست کنید. رهنمود زیادی درباره‌ی قالب‌های اینفوگرافی وجود دارد که برای شروع می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

 

۲۴. قالب‌های مفید

این مورد از ایده های بازاریابی نیز بسیار عالی است. قالب‌ها یکی دیگر از دارایی‌های دیداری قدرتمند هستند که برای بازدیدکنندگان بی‌نهایت مفید است. قالب‌ها مانند یک چارچوب دیداری عمل می‌کنند که به کاربران کمک می‌کند بدون این‌که کاملا از ابتدا شروع کنند، یک محتوای سفارشی درست کنند.

 

 

۲۵. نمودارها و جدول‌ها

نمودارها و جدول‌های یک محتوا پسرعموی اینفوگرافی هستند که جذابیت کم‌تری دارند اما با این حال جایگاه خود را به عنوان نوعی محتوای دیداری اثرگذار حفظ کرده‌اند. شاید اثربخشی آن‌ها به اندازه‌ی اینفوگرافی نباشد، اما ساختن آن‌ها به‌طور قابل توجهی به وقت و تلاش کم‌تری نیاز دارد و در عین حال قابل اشتراک‌گذاری است، بنابراین نترسید و سخاوتمندانه از آن‌ها استفاده کنید. برای کسانی که از طریق دیداری می‌آموزند تفسیر یک نمودار خیلی آسان‌تر از تفسیر تکه‌ای از متن و اعداد است. مطمئن شوید برای همه‌ی کسانی که به روش‌های گوناگون می‌آموزند جذابیت دارید.

 

 

۲۶. ویدیو

وقتی صحبت از جلب و حفظ توجه کاربران است، ویدیو روشی شگفت‌انگیز است – چون نرخ حفظ توجه برای اطلاعات دیداری می‌تواند به ۶۵ درصد برسد در حالی که این نرخ برای اطلاعات متنی فقط ۱۰ درصد است. به علاوه مشتریانی که ویدیوهای محصولات را می‌بینند بیش‌تر از کسانی که نمی‌بینند احتمال دارد به مشتری راغب تبدیل شوند. محتوای ویدیویی یک ابزار قدرتمند است، خواه سعی کنید در آن نشان دهید محصول‌تان در زندگی واقعی چگونه کار می‌کند یا به بازدیدکنندگان آموزش دهید.

۲۷. فهرست‌های آمار

آیا برای محتوا ایده‌ای ندارید و به بن بست خورده‌اید؟ به عنوان یک راهکار آسان بازاریابی محتوا، آمارهایی جالب مرتبط با کسب و کارتان جمع‌آوری کنید و درباره‌ی آن‌چه فهمیده‌اید یک پست وبلاگی درست کنید. درست کردن فهرست‌های آماری عظیم آسان، و بسیار قابل اشتراک‌گذاری است. به علاوه ممکن است برخی آمارهای حیرت‌انگیز ایده‌های دیگری درباره‌ی محتوا به شما بدهد.

۲۸. پیش‌بینی‌های آینده

با پیش‌بینی گرایش‌های آینده در صنعت‌تان نقش فال‌بین را بازی کنید – فقط مطمئن شوید حداقل کمی داده برای پشتیبانی فرضیه‌تان دارید.

۲۹. جنجال

محتوای جنجالی همیشه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، اما برای کسانی که قلب‌شان ضعیف است مناسب نیست – ممکن است بازی با آتش شما را بسوزاند! به جای این‌که خودتان جنجال به پا کنید، شاید راه امن‌تر این باشد که به جنجال یک صنعت بزرگ‌تر با تفسیر خودتان پاسخ یا واکنش نشان دهید.

۳۰. شکوه را از منابع دیگر به دست بیاورید

یک روش آسان دیگر برای ساختن محتوای بسیار جذاب انتخاب محتوای باکیفیت از جایی دیگر است. نه، این سرقت نیست… حداقل اگر درست انجامش دهید.

این کاملا مشروع است که محتوا را از جایی دیگر قرض بگیرید، البته اگر با آن کاری جدید بکنید. مثلا ما از پست‌های مختلف درباره‌ی سئو که در ابتدا در چند انجمن مختلف در وب‌گاه Reddit ارسال شده‌بود بهترین نکات را گرفتیم و گردآوری کردیم تا یک رهنمود جامع سئو تدوین کنیم. تذکر: هر جا لازم است منبع را ذکر کنید تا احتیاط را رعایت کنید.

 

 

۳۱. از متخصصان بپرسید

یکی از ایده های بازاریابی فوق‌العاده‌ی دیگر مصاحبه با رهبران فکری صنعت برای پرسیدن یک سری سوالات و به اشتراک گذاشتن پاسخ آن‌ها در یک پست وبلاگی است؛ معمولا این نوع محتوا خوب جواب می‌دهد و همیشه جالب است بدانیم بزرگان صنعت کجا اتفاق نظر و کجا اختلاف دارند. یک نکته‌ی فوق‌العاده درباره‌ی اشتراک‌گذاری نظرات متخصصان این است که به احتمال زیاد افرادی که درباره‌شان می‌نویسید نوشته‌هایتان را با دنبال‌کنندگان‌شان به اشتراک می‌گذارند! (نکته‌ی کلیدی: نظر گروهی را بپرسید که دنبال‌کنندگان زیادی در توئیتر دارند!)

این مطلب را هم بخوانید:   ۵ سوال که قبل از برندسازی دوباره باید از خود بپرسید

۳۲.  ده یا ۱۰ برترین ها

فهرست‌های ۱۰ برترینها آدم‌ها را هیجان‌زده می‌کند – ۱۰ برترین ابزار، ۱۰ برترین وبلاگ‌ها، اسمش را شما انتخاب کنید.

۳۳. فهرست‌ها

مهم‌تر از ۱۰ برترین‌ها به‌طور کلی فهرست‌ها است. شروع کردن عنوان با یک عدد می‌تواند باعث شود محتوایتان در فهرست‌های جست و جو بیش‌تر جلب توجه کند (مثلا ۳ روش حلقه حلقه کردن آناناس). چرا آدم‌ها عاشق فهرست‌ها هستند؟ چون مرور اجمالی فهرست‌ها بی‌نهایت آسان است و می‌توان آن‌ها را به سرعت خواند. احتمالا به همین علت است که بیش از یک‌سوم پست‌های Buzzfeed در عنوان خود عدد دارند. استراتژی‌های فوق‌العاده‌ی محتوا شامل ترکیبی از مقاله‌های عمیق و طولانی و قطعه‌های محتوایی است که به سرعت قابل مرور است.

۳۴. راهنمای مقایسه‌ی محصول

تصمیم‌ها، تصمیم‌ها – آه خطر نظام سرمایه‌داری. دشوار است مصرف‌کننده‌ای باشید که باید از میان محصولات بسیار زیاد انتخاب کند. با راهنمای مقایسه‌ی بازاریابی به کاربران کمک کنید، به‌ویژه اگر یک سری محصولات برای نیازهای مختلف ارائه می‌کنید. اگر محصول‌تان را با رقبا مقایسه می‌کنید، رویکردی عینی و منصفانه داشته‌باشید؛ شاید شما برای کسب و کارهای کوچک مناسب باشید، در حالی که یک رقیب برای شرکت‌های بزرگ‌تر مناسب است.

 

 

 

یا به‌طور مشابه برای محصولی که ارائه نمی‌کنید اما با کسب و کار مخاطبان‌تان در ارتباط است یک رهنمود مقایسه بنویسید. مثلا، یک نماینده‌ی فروش بازی‌های ویدیویی می‌تواند درباره‌ی انواع کنترل‌کننده‌های بازی ویدیویی یک رهنمود مقایسه‌ی محصول بنویسد. این یک محتوای مفید است که کاربران مرتبط را با برندتان آشنا می‌کند.

 

 

۳۵. محتوا مانند یک درب باز است

نباید فقط محتوایی فوق‌العاده خلق و سپس آن را رها کنید – بهترین مطالب‌تان را در دیگر پست‌های مرتبط وبلاگ نیز منتشر کنید. شما می‌توانید در میانه‌ی پست به محتواهای دیگر اشاره کنید یا آن‌ها را لینک کنید، یا در انتهای پست برخی از مقاله‌های مرتبط را فهرست کنید، چیزی مانند “آیا می‌خواهید درباره‌ی … بیش‌تر بدانید؟ رهنمود … و اینفوگرافی ما را درباره‌ی … ببینید.”

۳۶. اسلایدشیر

این مورد از ایده های بازاریابی بسیار عالی است. اسلایدشو قوی‌تر از قبل بازگشته‌است! پاورپوینت‌های ارائه‌هایتان را برای اسلایدشیرهای سازگار با مخاطب بار دیگر تنظیم کنید.

۳۷. وبینارها

وبینار (همایش برخط) رایگان خود را میزبانی کنید یا با یک کسب و کار دیگر مشارکت کنید تا تخصص‌تان (و قدرت تبلیغ‌تان) را دو برابر کنید. وبینارها منبعی فوق‌العاده برای مشتریان راغب کسب و کار است.

 

 

 

 

 

۳۸. جست و جوی مرتبط در گوگل

بررسی جست و جوهای مرتبط در گوگل برای یافتن عبارت جست و جوی کلیدی، ابزاری فوق‌العاده برای تولید ایده‌هایی برای محتوا است (این عبارات در بالا و پایین صفحه‌ی نتایج جست و جو دیده می‌شود). کافی است یک اصطلاح را در گوگل جست و جو کنید تا جست و جوهای مرتبط با آن را ببینید. ممکن است شگفت‌زده شوید!

 

۳۹. وارد کردن افراد به فهرست ایمیلی به واسطه‌ی پاپ‌آپ

درباره‌ی پاپ‌آپ‌های عضویت در خبرنامه بحث‌های زیادی وجود دارد. پاپ‌آپ‌ها آزاردهنده، و ناخواسته هستند اما با این حال اغلب خوب جواب می‌دهند! یکی از آن‌ها را با آزمون آ/ب بسنجید تا ببینید روی مشترکین خبرنامه‌تان چه تاثیری می‌گذارد. اگر ثابت شده‌است مشترکین خبرنامه مشتریان راغب و ارزشمندی برای کسب و کارتان هستند، هرچه لازم است برای به دست آوردن آن‌ها انجام دهید.

۴۰. موضوعات پرطرفدار را ادامه بدهید

مطمئن نیستید درباره‌ی چه چیزی بنویسید؟ به حساب کاربری‌تان در گوگل انالتیکس مراجعه کنید و به محبوب‌ترین پست‌هایتان نگاهی بکنید تا ببینید کاربران از چه موضوعاتی هیجان‌زده می‌شوند. سپس نسخه‌ای متفاوت یا افزونه‌ای بر یکی از محبوب‌ترین پست‌هایتان بنویسید.

 

۴۱. کتاب‌های الکترونیکی

یک ایده‌ی بازاریابی فوق‌العاده‌ی دیگر نوشتن یک کتاب الکترونیکی جامع درباره‌ی یک مشکل شناخته‌شده یا رایج در صنعت است، سپس یک صفحه‌ی ورود باکیفیت برای این پیشنهاد درست کنید. حتی بهتر است از صفر شروع نکنید؛ پست‌ها و مقاله‌های قبلی وبلاگ را دوباره تنظیم کنید و در یک مجموعه‌ی بزرگ کتاب الکترونیکی گردآوری کنید.

۴۲.  صد و یک (۱۰۱ ) رهنمود (رهنمودهای مبتدیان)

همیشه کسی هست که تازه وارد کسب و کار شده‌باشد؛ محتواهایی در رابطه با رهنمود مبتدیان و ۱۰۱ دانستنی در صنعت همیشه لینک می‌شوند و در میان تازه‌کارها دست به دست می‌شوند.

۴۳. حتی بهترین محتوا نیز نیاز به تبلیغ دارد

نباید فقط محتوا را تولید کنید و انتظار داشته‌باشید خودش تبلیغ شود؛ آن را با مشترکین ایمیلی و دنبال‌کنندگان‌تان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۴۴. درباره‌ی موضوعات داغ صنعت مطلب بنویسید

در حوزه‌ی کاری شما چه چیزی بر سر زبان‌ها افتاده است؟ درباره‌ی اخبار خاص و موضوعات پرطرفدار مرتبط با صنعت‌تان بنویسید تا فورا وارد ماجرا شوید و نشان دهید از جریان باخبر هستید.

۴۵. ارسال پست مهمان

هرچند ارزش سئوی پست مهمان زیر سوال است، اما اگر درست انجام شود، ارسال پست مهمان هیچ اشکالی ندارد. فقط روی این تمرکز کنید که اگر به جای لینک، برندتان را به مخاطبان جدید نشان دهید چه ارزشی دارد.

 

 

۴۶.  گزارش سفید

رهنمودها، کتاب‌های الکترونیکی، گزارش‌های سفید – همه‌ی این‌ها یک چیز هستند، اما اگر دارایی‌هایتان را طور دیگری نام‌گذاری کنید، این می‌تواند کمک کند پیام‌تان در میان مخاطبان متفاوت بازتاب داشته‌باشد. نام‌هایی را که می‌گذارید امتحان کنید تا ببینید با توجه به چشم‌اندازهایتان کدام بهتر جواب می‌دهد.

۴۷. محتوای باکیفیت

این نیازی به گفتن ندارد، اما فقط محتوایی تولید کنید که بتوانید به آن افتخار کنید!

۴۸. کمی انعطاف نشان دهید

نشان دهید که روبات نیستید. از این‌که کمی سرگرمی داشته‌باشید نترسید و شخصیت شرکت‌تان را نشان دهید. خودتان را ابراز کنید؛ و اگر معنی‌اش این باشد که واقعا کمی انعطاف نشان دهید، بسیار خوب، این قدرت بیش‌تری به شما می‌دهد. به هر حال شما یک انسان هستید.

این مطلب را هم بخوانید:   قانون پارتو در بازاریابی و فروش

۴۹. مجله برخط

تولید مجله‌ی مجازی خودتان نوع دیگری از بازاریابی محتوا با استفاده از مطلب طولانی است.

 

 

۵۰. پادکست

پادکست‌ها فوق‌العاده هستند چون کاربران می‌توانند آن‌ها را دانلود کنند و سپس هر وقت خواستند گوش کنند! مفاهیم احتمالی پادکست می‌تواند شامل بحث درباره‌ی اخبار داغ صنعت یا مصاحبه با متخصصان حوزه‌ی کاری‌تان باشد.

۵۱. رویدادها را پوشش دهید

اگر در یک کنفرانس (یا حتی رویداد برخط) شرکت می‌کنید، درباره‌ی اطلاعاتی که از آن رویداد کسب کردید، آن‌چه برایتان ارزشمند بود و غیره یک مطلب بنویسید. احتمال دارد این مطلب برای دیگران نیز ارزشمند باشد! در کارهای تبلیغاتی‌تان از هشتگ رویداد استفاده کنید.

۵۲. هم‌کاری

هم‌کاری می‌تواند حوزه‌ی نفوذتان را گسترش دهد و شهرت‌تان را بسازد. به تمام مشارکت‌هایی که می‌توانید بسازید فکر کنید – شراکت با یک خیریه؟ یک کسب و کار مرتبط؟ می‌توانید در نوشتن یک پست وبلاگ یا رهنمود هم‌کاری کنید، یک وبینار را به‌طور مشترک میزبانی کنید و غیره.

۵۳. ترول

ترول‌ها برای اهالی اینترنت جالب و آشنا است. با استفاده از ترول‌های جالب کمی باحال شوید.

 

 

۵۴. تایید اجتماعی

گاهی ایده‌های فوق‌العاده‌ی بازاریابی محتوا نیز مانند نوعی تایید اجتماعی عالی عمل می‌کند. مثلا به این پروژه‌ی خلاقانه‌ی خانه‌ی تسخیرشده به نام کارخانه‌ی کابوس شبانه توجه کنید. آن‌ها از قربانیان یا همان میهمانان عکس می‌گیرند و آن را در حساب فلیکرشان ارسال می‌کنند. قطعا عکس‌ها هیستریک هستند و تایید می‌کنند که کارخانه‌ی ترس شبانه به اندازه‌ای که آن‌ها ادعا می‌کنند ترسناک است!

 

 

۵۵. محتوایتان را تقسیم‌بندی کنید

در محتوا زیاده‌روی نکنید، در غیر این صورت کاربران را دلزده می‌کنید. ما در دنیای اقتصاد توجه زندگی می‌کنیم، و اگر شما هر روز مطالب جدید تولید می‌کنید، ممکن است آدم‌ها از شما خسته شوند، حتی اگر تمام چیزهایی که به اشتراک می‌گذارید عالی باشد. واقعا همین‌طور است بچه‌ها.

۵۶. محتوایتان را ارزیابی کنید

آیا محتوای فعلی‌تان استانداردهای لازم را دارد؟ چه چیزی بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند؟ چه چیزی این کار را نمی‌کند – و چرا؟ ممکن است پرسیدن این سوال‌ها شما را مضطرب کند، اما برای شما بهتر است حقیقت را بدانید. یافتن پاسخ این سوال‌ها اطمینان می‌دهد استراتژی در مسیر درست، رو به جلو حرکت خواهدکرد.

۵۷. ابزارهای برندسازی شده

ابزاری شگفت‌انگیز و ارزشمند بسازید که مخاطبان‌تان آن را مفید بدانند. شما می‌توانید از بخش‌های این ابزار برای عرضه‌ی محصول خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید خود ابزار ظرفیت بالایی دارد – آن را فقط یک حربه‌ی موثر برای فروش تبدیل نکنید. ارائه‌ی ابزارهای رایگان باعث می‌شود کاربران با علاقه به شما فکر کنند و برندتان را گسترش دهند، چون آدم‌های بیش‌تری ابزار رایگان و فوق‌العاده‌ی شما را به اشتراک می‌گذارند!

 

۵۸. موبایل!

از آن‌جا که ۷۰ درصد کاربران اینترنت خرید برخط را از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌دهند، اگر با موبایل سازگار نیستید مایه‌ی تاسف است. این یک گزینه‌ی اختیاری نیست، هرچند هنوز هم بسیاری از آدم‌ها آن را اختیاری می‌پندارند.

۵۹. بازی‌سازی

بازی‌سازی یک ایده‌ی بازاریابی فوق‌العاده است تا کاربران را برای همراهی با خودتان هیجان‌زده کنید. هرچند ممکن است مانند بازی این خط مال کیست، امتیازها بی‌معنی باشد، اما از این‌که آدم‌ها از امتیاز گرفتن چه‌قدر لذت می‌برند شگفت‌زده خواهیدشد. همه‌ی ما عاشق تایید آنی هستیم.

 

نرم‌افزارهایی مانند Belly و Foursquare بازی‌سازی را با برنامه‌های وفاداری مشتری ترکیب می‌کنند. استارباکس نیز نسخه‌ی آسان‌تر برنامه‌های وفاداری بازی‌سازی شده‌ی خود را دارد که در آن شما برای خرید استارباکس ستاره می‌گیرید. ببینید آیا بازی‌سازی برای کسب و کار شما جواب می‌دهد یا نه.

۶۰. از دوستان‌تان برای محتوا کمک بگیرید

ابزارهای فوق‌العاده‌ی بسیار زیادی وجود دارد که کمک‌تان می‌کند محتوای باکیفیت پیدا کنید. به یاد داشته‌باشید که شما نمی‌خواهید فقط محتوای خودتان را به اشتراک بگذارید – به اشتراک گذاشتن محتواهای فوق‌العاده‌ی دیگران در صنعت‌تان نشان می‌دهد شما مایل به کار تیمی، و منبعی ارزشمند برای دانش بدون سوگیری هستید.

۶۱. کمیک

هرچند سرگرمی‌های روزنامه‌ها در حال انقراض است، اما کمیک‌های برخط زنده و رو به رشد هستند! به ساختن کمیک‌های اینترنتی خودتان فکر کنید که با جوانب ابزورد و سورئال صنعت‌تان در ارتباط است. برای شروع ابزارهای رایگان مانند Pixton یا Strip Generator را امتحان کنید.

 

 

۶۲. از اساتید تقلید کنید

ببینید چه کسی محتوای فوق‌العاده تولید می‌کند، و از پیشگامان پیروی کنید. وب‌گاه‌های کلیک‌خور را، که مطالب‌شان هزاران بار به اشتراک گذاشته می‌شود، بررسی کنید؛ هرچند مخاطبان و موضوعات محتوای آن‌ها با شما متفاوت خواهدبود، اما برای چگونگی بهبود استراتژی بازاریابی‌تان مطالعه‌ای عالی خواهدبود. آن‌ها چه کاری را درست انجام می‌دهند؟ آیا شما هم می‌توانید چیزی مشابه آن را به کار بگیرید؟

۶۳. برای عنوان‌ها وقت بگذارید

هنگامی که ما درباره‌ی این موضوع فکر می‌کنیم وب‌گاه Upworthy به خاطر تیترهای بسیار جذاب و کلیک‌خور معروف است. حتی یک پست وبلاگی بسیار خوب نیز بدون یک عنوان مناسب توجهی را که سزاوارش است دریافت نمی‌کند. آیا عنوان باید هوشمندانه باشد؟ جذابیت دیداری داشته‌باشد؟ از نظر سئو مناسب باشد؟ درباره‌ی چیزی که برای مخاطبان جذاب است فکر کنید. توصیه می‌شود بر هر مقاله ۵ تا ۱۰ تیتر بنویسید، سپس بهترین را انتخاب کنید!

۶۴. چهار – یک – یک  یا ۴-۱-۱

مفهوم ۴-۱-۱ از اندرو دیویس، نویسنده‌ی Brandscaping نشأت می‌گیرد. در استراتژی دیویس در رابطه با به اشتراک گذاری هر ۶ مطلب در رسانه‌های اجتماعی این موارد الزامی است:

  • ۴ مطلب باید محتواهایی از افراد بانفوذ در صنعت باشد که به مخاطبان شما مربوط می‌شود.
  • ۱ مطلب باید محتوای دست اول و آموزشی خودتان باشد
  • ۱ مطلب باید جنبه‌ی فروش داشته‌باشد (کوپن، اخبار محصولات، منتشر شدن مطبوعات)، این محتوایی است که اغلب آدم‌ها به سادگی آن را نادیده می‌گیرند.

فلسفه‌ی مفهوم ۴-۱-۱ این است که وقتی شما رهبری اندیشه‌ی صنعت را به اشتراک می‌گذارید، درون صنعت روابطی می‌سازید و میزانی از خودگذشتگی نشان می‌دهید که شهرت‌تان را می‌سازد و در درازمدت مفید خواهدبود.

این آخرین ایده‌ی رهنمود بازاریابی ما است. بهترین ایده های بازاریابی شما کدام است؟

مترجم:  مینا بنادکوکی

منبع:wordstream

(Visited 171 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما