۵ نکته برای نوشتن طرح سرمایه گذاری موفق

۵ نکته برای نوشتن طرح سرمایه گذاری موفق

نقدینگی، پادشاهی است. برای بسیاری کسب و کارها در مرحله استارتآپی یا گسترش، ایمنی دسترسی به سرمایه کاری پرتنش و چالش برانگیز است. با وجود این، گریزی از آن نیست. در اینجا به برخی نکات ارزشمند در مورد چگونگی افزایش شانسهای خود برای کسب بودجه کسب و کار اشاره شده است.

۱- تکمیل طرح کسب و کار در مرحله نخست

این پنج «P» را به خاطر داشته باشید: «آمادگی (Preparation) از قبل (Prior) از عملکرد (Performance) ضعیف (Poor) پیشگیری (Prevent) می‌کند.» پیش از جستجوی سازمان‌های مالی باید بتوانید این موارد را توضیح دهید:

  • میزان هزینه‌های پروژه چقدر است
  • چه مقدار پول نیاز دارید
  • پیش‌بینی‌های مالی شما در حداقل سه سال اول چگونه است
  • تحلیل صنعت / بازار
  • طرح عملیاتی

اینها مولفه‌های اصلی طرح کسب و کار شما هستند که نه تنها شما را به تفکر در مورد هر احتمالی وادار می‌کند بلکه به تامین کنندگان مالی قطعیتی در مورد اینکه شما فقط به دنبال یک اعانه نیستید خواهد داد.

۲- دستورالعملها را بخوانید و دنبال کنید

بسیاری از ما به استفاده از چارچوب عمومی طرح کسب و کار یا پروژه‌ها به جای صرف زمان در درک هدف اصلی تامین‌کنندگان مالی هستیم. با آشنایی با چارچوب و مفاد مورد نظر تامین کننده، می‌توانید درک بهتری از نوع کسب و کار و پروژه‌هایی که امید به تامین مالی آن وجود دارد داشته باشید. برای نمونه، اگر تامین کننده مشخص کند که بیش از ۲۵ درصد پروژه را تامین نخواهد کرد، با وجود این سعی کنید که بر ۵۰ درصد تکیه کنید و مهم نیست که چگونه بقیه طرح به صورت فوق‌العاده‌ای رد خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید:   چگونه به کسب و کار کترینگ بپردازیم؟

۳- از خودتان بپرسید: برای آنها چه چیزی خواهید داشت؟

تامین کنندگان می‌خواهند دلیل اینکه باید به شما پول بدهند را بدانند. با وجود این فراموش نکنید که هر تامین کننده مالی انگیزه‌های خود را بابت صرف نقدینگی دارد. کسب بازدهی از سرمایه‌گذاری لزوماً به این معنا نیست که تامین‌کننده به دنبال کسب XYZ درصد بهره است بلکه به این معنی است که آنها می‌خواهند اطمینان داشته باشند که پول صرف شده به نتایج خاص مانند ایجاد شغل، حفاظت از محیط زیست یا بهبود سلامت مردم منتج خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که اهداف مربوط به کسب و کار یا پروژه خود را توضیح داده‌اید.

۴- تحقیق در مورد رقابت

بهتر است نگاهی به انواع دیگر کسب و کارها و پروژه‌هایی که در گذشته تامین مالی شده است داشته باشید، زیرا ممکن است شما را به سرنخ‌های ارزشمندی در مورد حامیان مالی مورد نظرتان برساند. مطمئن شوید که پیشنهاد فروش شما در مورد یک محصول به نوبه خودتان منحصر به فرد است. خجالت نکشید: اگر معتقدید که کسب و کار یا پروژه شما بهترین است، اطمینان حاصل کنید که تامین کننده دلیل این امر را می‌داند.

۵- شفاف و دقیق باشید

از فهرست‌ها یا نقاط نشانه در جاهایی که لازم است استفاده کنید. سعی کنید اشتباه نداشته باشید. اطمینان حاصل کنید که تمام اصول تحت پوشش از قبیل اینکه چه کسی هستید، طرح مربوط به چه زمان و کجا است و دلیل و چگونگی آن را پوشش داده‌اید. طرح را بلند بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که جریان آن درست است. سعی کنید از زبان مشابه برای یافتن نرم‌افزار بودجه استاده کنید. از اینکه طرح‌تان «خط قرمز« داشته باشد هراسی نداشته باشید و از دوستتان بخواهید تا نظر خود را راجع به طرح‌تان بیان کند. پیش از ارائه، از املای صحیح کلمات اطمینان حاصل کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   بهبود کسب و کار و نجات زندگی با هوش اجتماعی

دریک آنلاین

(Visited 97 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما