۵ راه برای بهبود مدیریت زمان

۵ راه برای بهبود مدیریت زمان

مدیریت زمان به نوعی یک مفهوم زیربنایی می باشد. یعنی یک سیستم ضروری که در زندگی روزانه شما از اهمیت فراوانی برخودار است. و در صورت نبودن یک پایداری در مدیریت زمان هرج و مرج به وجود خواهد آمد.

با شکست در مدیریت زمانتان، زندگی شما تبدیل به یک میدان مسابقه چالش برانگیز خواهد شد که منجر به انجام کارهای اشتباه و نوعی فرسودگی می شود.

ما کارآفرینان باید کمی توقف کنیم و به زمان فکر کنیم، چون می خواهیم یک زندگی موفق در نتیجه عملی کردن ایده‌ها و اهدافمان داشته باشیم. از آنجایی که گاهی اوقات عملکرد ما مثل یک چسب می شود، یعنی همه کارها را می خواهیم در یک زمان و باهم انجام دهیم، بخصوص در دوران آغازین رشد یک کارآفرینی، کنترل زمان از دست ما خارج خواهد شد.

حتی برخی از ما نمی توانیم به این فکر کنیم که زمانی را به یادگیری سیستم مدیریت زمان اختصاص دهیم. در حقیقت مدیریت زمان بیشتر از آنکه یک کار سخت و خسته کننده به نظر برسد، یک دروازه خروج به سمت آزادی است.

یک سیستم مدیریت زمانی خوب، به ما اجازه اولویت بندی، تخصیص هوشمندانه زمان و ایجاد تعادل در زندگی را می دهد. زمانی که شما به متدهای ثابت مدیریت زمانی دست می یابید، بطور ناگهانی درهای خلاقیت را به سوی کسب و کار خود باز کرده اید که شما را به سمت ایده های بزرگ سوق خواهد داد.

در اینجا به تعدادی مرحله برای مدیریت زمان اشاره می کنیم:

این مطلب را هم بخوانید:   من چقدر بدبختم!

از ایده های سیستم مدیریت زمان استقبال کنید

داشتن کارایی و بازدهی بالا، می تواند امری خسته کننده به نظر برسد. زمانی که با کلمه پربار ویا پربازده روبه رو می شویم، اغلب به یاد روبات ها می افتیم. اما رمز مدیریت بهتر زمان شما این است که اتفاقا مثل یک روبات نباشید، بلکه روبات ها را برای انجام کار خود به کار گیرید.

از برخی سیستم‌های نرم افزاری مختلف استفاده و مورد مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید

مدیریت زمان یک چیز شخصی است. چیزی که برای یک همکار، مربی، دوست جواب می دهد، ممکن است در مورد شما برعکس عمل کند و باعث اتلاف وقتتان شود. این خوب است که با افراد متخصص در این امر مشورت کنید، اما دلیل نمی شود که دقیقا همان چیزی را که آنها تجربه کرده اند اجرا کنید، آن هم به دلیل اینکه برای کسی دیگر جواب داده است.

برای یادگیری سیستم های مختلف مدیریت زمان وقت بگذارید

اگر یک سیستم مدیریت زمان تاحدی انتظارات شما را برآورده می کند و به شما در مدیریت زندگی تان کمک می کند، اما کمی پیچیده است، خوب برای یادگیری آن باید زمان بگذارید. سیستم های مختلف را امتحان کنید و یاد بگیرید که چگونه باید از این ابزار استفاده کنید، شاید کمی طول بکشد، اما اگر صبور باشید، بهترین انتخاب را انجام خواهید داد و به سود شما خواهد بود.

راه های جدیدی را برای استفاده از سیستم های موجود امتحان کنید

اگر در حال استفاده از یک سیستم هستید، سعی کنید که به تجربه های دیگران در استفاده از این سیستم ها گوش داده و ترفندهای مرتبط را فراگیرید. هوشمندانه از یک سرویس استفاده کنید. کارایی بالای یک سیستم تنها به عملکرد آن مرتبط نمی شود، بلکه راه هایی که افراد برای انجام امورخود از طریق این سیستم ها برمی گزینند نیز مهم است.

این مطلب را هم بخوانید:   اصطلاحات رهبری را یاد بگیریم

با کسانی که از یک سیستم تعریف می کنند صحبت کنید و ببینید که چه کارهایی با آن انجام می دهند و از طریق فضای مجازی نیز به دنبال ایده های جدید برای بهره وری هرچه بیشتر از این سیستم های باشید.

یک موضوع قابل توجه در زمینه سیستم های مدیریت زمان و به اشتراک گذاری اسناد ابری، میزان انعطاف پذیری آنها است. آنها نباید محدودیت خاصی در استفاده داشته باشند. مثلا به کاربردهای یک کارت اعتباری فکر کنید. خرید، پرداخت قبوض، انتقال وجه، و بسیاری امور دیگر که ممکن است شما برای انجام آنها به صورت غیرالکترونیکی مدت ها وقت و انرژی بگذارید.

اما این کارت ها زندگی را کمی برای شما آسان تر می سازند و به آن سرعت می بخشند. پس نتیجه می گیریم که پتانسیل هر سیستم تنها به راه هایی محدود می شود که مابرای انجام کارها انتخاب می کنیم، که این در مورد حوزه مدیریت زمان نیز صدق می کند.

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/253911

برگرفته از وبلاگ کارخانه تبدیل فکر به ثروت

(Visited 71 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما