۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا

۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا

در این نوشتار با ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا آشنا می شوید که می تواند راهگشای کسب و کار شما یا دوستان تان باشد. قبل از هرچیز باید ببینید که آیا شما یک درونگرا هستید یا نه! اگر دوست دارید به تنهایی کار کنید و گاهی اوقات از این‌که دور و برتان دائما پر از آدم باشد، احساس درماندگی می‌کنید، باید بگوییم که به احتمال زیاد یک درونگرا هستید. ولی فرصت‌های کسب و کار‌ی فراوانی برای آن‌ دسته از کارآفرینانی وجود دارد که از سپری کردن زمان در تنهایی لذت می‌برند. در ادامه به ایده‌های کسب و کار‌ی بالقوه‌ای برای درونگراها اشاره می‌کنیم.

در ادامه با ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان درونگرا آشنا می شویم.

۱. وبلاگ‌نویسی برای بازارهای خاص

وبلاگ‌نویسی، بدون آن‌که حتی لازم باشد مبل راحتی‌تان را ترک کنید، فرصت به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تخصص‌های‌تان را به صورت کتبی برای‌تان فراهم می‌کند.

۲. توسعه‌دهنده‌ی برنامه گوشی همراه

محبوبیت برنامه‌های گوشی همراه دائما در حال افزایش است. بنابراین اگه بتوانید این برنامه‌ها را توسعه دهید، می‌توانید یک برنامه برای خودتان ایجاد کنید و آن را در بازار بفروشید یا حتی خدماتی را به کسب و کار‌های دیگر ارائه کنید.

 

۳. طراحی وب

طراحی وب نیز از جمله مشاغل سودآوری است که می‌توانید عمدتا به تنهایی آن را انجام دهید و گاهی اوقات به آسانی از طریق رایانامه (ایمیل) یا اسکایپ با مشتریان‌تان گفت‌وگو کنید.

۴. طراحی گرافیک

هم‌چنین می‌توانید استعدادهای خود را به صورت طراحی اشکال گرافیکی نظیر لوگوها یا دیگر عناصر مربوط به برندسازی با دیگران به اشتراک بگذارید.

۵. نظافتچی خانه

 

اگر ترجیح می‌دهید برای کسب و کار، کاری را انجام دهید که کم‌تر با فناوری سر و کار داشته باشد، می‌توانید به ساکنان محله‌تان خدمات نظافت خانه ارائه کنید.

 

۶. فروش اینترنتی صنایع دستی

اگر به تولید اقلام صنایع دستی علاقه دارید، می‌توانید مهارت‌های تولید این جور کالاها را در خارج از خانه یاد بگیرید، و به راحتی پس از یادگیری و تولید، آنها را به صورت اینترنتی در فروشگاه‌های مخصوص به فروش برسانید.

۷. ایجادکننده‌ی دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین)

برای آن‌که بتوانید تخصص‌تان را با دنیا به اشتراک بگذارید، نیاز نیست برونگرا باشید. ایجاد دوره‌های آموزشی که دیگران بتوانند به شکل خودآموز از آنها استفاده کنند، یک راه خوب درآمدزایی برای افراد درونگرا است.

 

۸. بیرون بردن سگ‌ها

 

می‌توانید با راه‌اندازی کسب و کار مربوط به بیرون و گردش بردن سگ‌های دیگران، به جای وقت‌گذرانی، سگ‌ها را همراهی کنید و پول در بیاورید.

۹. عکاسی از حیوانات خانگی

اگر عاشق عکاسی هستید ولی نمی‌خواهید دائما از رویدادهای بزرگ و پر از جمعیت عکاسی کنید، در عوض می‌توانید به مشتریانی خدمات ارائه کنید که می‌خواهند عکس‌های هنری از حیوانات خانگی‌شان داشته باشند.

این مطلب را هم بخوانید:   برای رشد، یا مربی شوید یا از یک مربی کمک بگیرید

 

۱۰. مشاور فناوری اطلاعات

کارآفرینانی که اطلاعات خوبی در زمینه‌ی فناوری دارند، می‌توانند تخصص‌شان را به عنوان یک مشاور فناوری اطلاعات به دیگران ارائه کنند؛ به این صورت که کسب و کار‌ها یا افراد بتوانند برای حل مشکلات فناوری یا مطرح کردن پرسش‌های‌شان با آنها تماس بگیرند.

۱۱. مشاور رسانه‌های اجتماعی

مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نیازمند تعامل زیاد با آدم‌های مختلف است، ولی به صورت برخط (آنلاین). بنابراین، می‌توانید به آسانی و بدون خروج از خانه یا محل کار، خدمات خود را به عنوان یک مشاور رسانه‌های اجتماعی به کسب و کار‌های مختلف ارائه کنید.

۱۲. توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای رایانه‌ای

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که به شدت در حوزه‌ی فناوری ماهرند، می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی آزاد نرم‌افزار کسب و کار‌ی راه بیندازید یا حتی نرم‌افزارهای مخصوص به خودتان را تولید و در بازار عرضه نمایید.

 

۱۳. طراح الگوهای خیاطی

 

اگر در طراحی الگوهای خیاطی، کارآفرین ماهری هستید، می‌توانید طرح‌های‌تان را در زمینه‌ی خیاطی یا بافندگی به صورت چاپ شده یا برخط (آنلاین) به فروش برسانید.

۱۴. سردبیر آنلاین

اگر دارای مهارت‌های ارتباطی قوی هستید، ولی ترجیح می‌دهید دورکاری کنید یا بیش‌تر به صورت برخط (آنلاین) با دیگران در ارتباط باشید، می‌توانید به عنوان یک سردبیر برای وبلاگ‌ها یا نشریات برخط (آنلاین) خدمات ارائه دهید.

۱۵. نویسنده‌ی کتاب‌های الکترونیکی

اگر ایده‌ای برای نوشتن یک کتاب در سر دارید، می‌توانید آن را بنویسید و از طریق جایگاه‌هایی نظیر آمازون آن را منتشر کنید.

۱۶. خراطی

خراطی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید عمدتا آن را در تنهایی انجام داد. البته می‌توانید اقلام تولید‌ی‌تان را به صورت برخط (آنلاین) یا در فروشگاه‌ها به فروش برسانید.

۱۷. باغبانی

 

اگر از کار در فضای باز لذت می‌برید، می‌توانید کسب و کار باغبانی راه بیندازید و به کاشت و نگهداری از گیاهان خانه‌ها یا کسب و کار‌های محلی بپردازید.

۱۸. مترجم

اگر به چند زبان مسلط هستید، می‌توانید خدمات ترجمه‌ی متونی نظیر کتاب یا سخنرانی‌ها را بر عهده بگیرید.

۱۹. خدمات پیک و حمل‌ونقل

برخی افراد برای انجام برخی کارهای روزانه نظیر خرید از سوپرمارکت یا فرستادن لباس به خشک‌شویی یا کارهای دیگر به خدمات پیک و حمل‌ونقل نیاز دارند.

۲۰. حسابدار

اگر در امور مالی مهارت دارید، می‌توانید به عنوان یک حسابدار برای کسب و کار‌ها یا سازمان‌های مختلف به کار مشغول شوید و بیش‌تر این کارها را از خانه یا محل کار شخصی‌تان انجام دهید.

۲۱. انجام تغییرات در لباس

آن‌هایی که در زمینه‌ی نخ و سوزن سررشته دارند، می‌توانند سفارش‌های مشتریان را مثلا برای بلند یا کوتاه کردن لباس و غیره، در خانه یا در یک مغازه‌ی کوچک بپذیرند.

۲۲. دستیار مجازی

می‌توانید از راه دور به عنوان یک دستیار مجازی، کارها و وظایف مختلفی را برای کسب و کارهای مختلف انجام دهید.

۲۳. طراحی تی‌شرت

اگر ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی روی تی‌شرت‌ها یا محصولات مشابه دارید، می‌توانید آنها را به صورت برخط (آنلاین) یا در وب‌گاه‌های مخصوص نظیر CafePress و Society۶ بفروشید.

این مطلب را هم بخوانید:   چرا جوانان از کارآفرینی می ترسند؟

۲۴. پیمانکار ساختمانی

برای راه‌اندازی کسب و کار به عنوان پیمانکار ساختمانی باید یک گروه داشته باشید و آن‌ را رهبری کنید. با این حال، این کار وظایف زیادی هم دارد که می‌توانید آنها را به تنهایی انجام دهید.

۲۵. نوشتن رزومه

می‌توانید برای کمک به کسانی که به دنبال کار می‌گردند، خدماتی را ارائه دهید؛ به این صورت که برای‌شان رزومه و سابقه‌ی کاری طراحی کنید.

۲۶. تعمیرکار ساعت

تعمیر ساعت هنری است که نیازمند دقت و توجه زیاد است، و عمدتا باید در تنهایی انجام شود.

۲۷. مراقبت از چمن

برای کسانی که از سپری کردن زمان در فضای آزاد لذت می‌برند، کاشت و کوتاه کردن چمن کار خوب و لذت‌بخشی است و فقط باید هر هفته یا در هر زمان مشخصی به خانه‌ یا محل مورد نظر مشتریان بروید و در تنهایی کارتان را شروع کنید.

۲۸. تولید گل و گیاه

اگر یک قطعه زمین و زمان کافی دارید، می‌توانید در آن گل و گیاه پرورش دهید و در فروشگاه‌ها یا به صورت برخط (آنلاین) به فروش برسانید.

۲۹. تعمیرکار دوچرخه

 

آن‌هایی که در مورد تعمیر دوچرخه مهارت دارند، می‌توانند مهارت‌های‌شان را در اختیار اهل محل قرار دهند؛ فقط لازم است دوچرخه‌شان را بگذارند و بروند، و فقط در زمان تحویل به محل کارتان مراجعه کنند.

۳۰. تعمیرکار خودرو

و اگر کار با خودرو را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک تعمیرگاه راه بیندازید؛ اگر به تنهایی قادر به انجام همه‌ی کارها نبودید، می‌توانید یکی دو نفر را نیز استخدام کنید.

۳۱. نظافت استخر

نظافت استخر به ویژه در مناطق گرمسیر، ایده‌ی کسب و کار‌ی است که به صورت بالقوه پردرآمد است و می‌توانید عمدتا آن را به تنهایی انجام دهید.

۳۲. نگهداری از خانه

می‌توانید به اهالی محل‌تان خدماتی را از قبیل نگهداری از خانه یا حیوانات خانگی ارائه دهید.

۳۳. شستشوی خودرو

شستشوی بیرون و توشویی خودرو از دیگر خدماتی است که می‌توانید به تنهایی یا با کمک یکی دو نفر دیگر به اهالی محل‌تان ارائه دهید.

۳۴. خدمات بازیافت

برخی افراد برای خارج کردن برخی اقلام از خانه‌شان که قابل بازیافت هستند، نیاز به کمک دارند. می‌توانید اقلامی نظیر وسایل الکترونیکی را از خانه‌ها جمع‌آوری کنید و به مراکز بازیافت تحویل دهید.

۳۵. شستشوی پنجره

هم‌چنین می‌توانید خدمات شستشوی پنجره‌ی خانه‌ها یا کسب و کار‌ها و انواع ساختما‌ن‌های محل‌تان را به عهده بگیرید.

۳۶. ترمیم عکس‌های قدیمی

می‌توانید مشتریانی برای خود جذب کنید که می‌خواهند عکس‌های قدیمی‌شان را ترمیم کنند. این قبیل مشتریان حتی می‌توانند عکس‌های‌شان را از طریق اینترنت برای‌تان ارسال کنند و شما نیز در خانه یا محل کارتان آنها را ترمیم کنید.

۳۷. گل‌آرایی

اگر خوش‌سلیقه هستید و از کار با گل و گیاه لذت می‌برید، می‌توانید کسب و کار گل‌آرایی راه بیندازید و بیش‌تر وقت‌تان را صرف گل‌آرایی برای مشتریان و رویدادهای خاص کنید.

این مطلب را هم بخوانید:   برنامه ریزی شرط موفقیت در کسب و کار

۳۸. خدمات لباس‌شویی و خشک‌شویی

لباس‌شویی از جمله کارهای روزانه است که برخی آدم‌ها وقتی برای انجام آن ندارند. از این رو، می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و این خدمات را به اهالی محل‌تان ارائه دهید.

۳۹. ماساژور

اگر مهارت‌های کافی درباره‌ی ماساژدرمانی دارید، می‌توانید این خدمات را به مشتریان ارائه دهید و در یک محیط آرام و ساکت به کار مشغول شوید.

۴۰. تصویرگر

آن دسته از کارآفرینانی که هنرمند نیز هستند، می‌توانند خدمات نقاشی و تصویرگری را به مشتریان، کسب و کار‌ها، و حتی نویسندگان و افراد دیگری ارائه دهند که به طرح‌های تصویری نیاز دارند.

۴۱. کیک‌پز و نانوا

هم‌چنین می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و در آن کیک‌ها و نان‌های‌تان را برای مهمانی‌ها و رویدادها آماده کنید.

۴۲. بازاریابی وابسته

وبلاگ‌نویس‌ها، افراد حرفه‌ای در رسانه‌های اجتماعی یا کسانی که دارای سایت های محبوب هستند می‌توانند کسب و کاری‌ جانبی راه بیندازند و در وب‌گاه‌ها و وبلاگ‌های‌شان تبلیغات بپذیرند و در ازای فروش اجناس، آنها نیز به سود برسند.

۴۳. فروش مجدد اقلامی که به صورت برخط (آنلاین) خریداری شده‌اند

اگر دائما در وب‌گاهی تجاری مثل eBay جست‌وجو می‌کنید، می‌توانید واقعا برای خودتان کسب و کار‌ی راه بیندازید و اقلام را بخرید و دوباره بفروشید.

۴۴. نقاشی ساختمان

آن‌هایی که عاشق نقاشی‌اند و می‌خواهند کارهای بزرگ انجام دهند، می‌توانند خدمات نقاشی ساختمان را به اهالی محل ارائه دهند.

۴۵. تعمیرات گوشی

گوشی‌های مردم مدام از دست‌شان می‌افتند و خراب می‌شوند. بنابراین، می‌توانید کسب و کار‌ی راه بیندازید و تا حد ممکن گوشی‌های این قبیل افراد را تعمیر کنید.

۴۶. نمونه‌خوان (مصحح)

می‌توانید به نویسندگان، وبلاگ‌نویسان، و یا افراد دیگری در کسب و کار‌های دیگر این‌گونه خدمات را ارائه دهید و نوشته‌های‌شان را از لحاظ املایی و دستوری بررسی کنید.

۴۷. گلدوزی

اگر در گلدوزی و قلاب‌بافی مهارت دارید، می‌توانید برای خود مشتریانی جمع کنید؛ به این شکل که لباس‌ها یا پارچه‌های‌شان را تحویل بگیرید و برای‌شان گلدوزی کنید و هزینه‌ی آن را دریافت کنید.

۴۸. پارو کردن برف

در فصل زمستان می‌توانید از اهالی محل دستمزد بگیرید و در عوض برف‌های پشت‌بام یا جلوی خانه‌شان را پارو کنید.

۴۹. جوشکاری

هم‌چنین می‌توانید به ساختمان‌سازها یا پیمان‌کارها خدمات جوشکاری ارائه دهید؛ کار پر سر و صدایی است ولی این کار را می‌توانید در تنهایی انجام دهید.

۵۰. مشاور سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو)

سئو یکی از جنبه‌های مهم بازاریابی در کسب و کار‌های برخط (آنلاین) است. می‌توانید با شرکت‌های مختلف قرارداد ببندید و وضعیت وب‌گاه‌ها و محتوای‌شان را بهبود ببخشید تا جایگاه بهتری در نتایج جست‌وجو داشتند باشند.


ترجمه:امیررضا مصطفایی

منبع:http://www.smallbiztrend.com

نویسنده: آنی پیلون

بازده

(Visited 157 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما