۱۰ راه آسان برای اینکه در محل کار بیشتر مفید باشیم

۱۰ راه آسان برای اینکه در محل کار بیشتر مفید باشیم

آیا همیشه آرزو شما این بود که در محل کارتان بتوانید کار بیشتری انجام بدهید؟

 تو تنها نیستی –هزاران نفر دیگر هم هستند که آرزویی مثل شما دارند و دنبال بهره وری بیشتر کار در اداره شان هستند. اما شما لزوما نیاز به آخرین ابزار چک لیست و یا  دستیار برنامه ریزی برای خودتان برای انجام کارها نیاز ندارید.

در اینجا ۱۰  راه ساده، که باعث بهره وری کارهایتان  میشود را ذکر خواهیم کرد:

فضای کاریتان را ساده تر کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، چند لحظه در آغاز هر روز به سازماندهی فضای درهم کارتان بپردازید. اگر محیط آشفته و نامنظم کارتون را منظم کنید باعث میشود به نتایج بهتر و بهره وری بیشتر در کارتان دست یابید. با تمیز کردن و سازماندهی فضای کاری  شما تولیدات را بیشتر می کنید و زمانتان را صرف جستجو برای اقلام محدود می کنید.

انواع رنگ ها و یا گیاهان را در محل کارتان استفاده کنید.

رنگ می تواند یک اثر عمده ای بر خلق و خو و بهره وری کارتان در طول روز داشته باشد.جنی گالد ، طراح داخلی مبلمان اداری و خرده فروش لوازم جانبی است. آبی  باعث ایجاد احساس آرامش در شما می شود و به  تمرکز شما کمک می کند، در حالی که رنگ قرمز در کار نیاز به دقت و توجه به جزئیات است. گیاهان باعث کاهش سردرد  و خستگی  می شوند و به تمرکزتان کمک می کنند. طبق مطالعات دانشگاه Texas A & M گیاهان باعث افزایش بهره وری در محل کار  شده و عملکرد خلاق را تا ۳۰ درصد بیشتر می کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   با گام های حساب شده رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید

فضای کاریتان را تزیین کنید.

 علاوه بر استفاده از  رنگ و گیاه در محل کارتان، استفاده از وسایل تزیینی در فضای کاری می تواند به شما احساس راحتی بیشتر و آرامش دهد که در نهایت می تواند  باعث افزایش بهره وری کارتان شود. پیشنهاد می کنیم  دفترچه ی خاطراتتان و تزیینات دیگری  مثل دیپلم و جوایز، هم استفاده کنید باعث احساس موفق، قدردانی و اخساس رضایت از خودتان می شود.

کارعقب افتاده ی خود را انجام دهید.

 هر کس حداقل یک کار در فهرست کارهایی که باید انجام دهد را به تعویق انداخته، تنها به این دلیل که فکر می کرده انجام آن کار خیلی وحشتناک بوده و از عهده ی آن بر نمی آید. وظیفه ی شما این  است که در واقع آن کار را هر چه زودتر تکمیل کنید. به جای انتظار تا آخرین لحظه برای اتمام کار، آن را در اسرع وقت انجام دهید. استرس و نگرانی انجام آن کار را از خودتان دور کنید و سعی کنید به آن کار را در یک روز انجام دهید.

ایمیل های خود را حداقل به مقدار کمی نادیده بگیرید.

 هشدار ایمیل دریافت شده بر روی گوشی همراه و یا کامپیوتر واقعا می تواند تمرکزتان را به هم بریزد. به جای اینکه هر ایمیل خود را بخوانید سعی کنید کردن اطلاعیه ها  دریافت ایمیل را غیرفعال کنید خود را و ایمیل ها را تنها در ساعت خاصی از روز بخوانید. Gauld توصیه  می کند از ارسال پاسخ خودکار از طرف شما به فرستنده ها استفاده کنید که به فرستنده این اطمینان را دهد که پیامشان به دستتان رسیده و فعلا در تا چند ساعتی نمی توانید پاسخشان را دهید.

این مطلب را هم بخوانید:   پای صحبت یک ویلچرنشین شادکام

 

به اطرافتان حرکت کنید.

خودتان را به صندلی و میز کارتان محدود نکنید.سعی کنید بعد از انجام کمی کار  بلند شوید و کمی بایستید. همچنین می توانید در جلسات و کنفرانس تلفنی حرکت کنید.

کارهایتان را طبق زمانبندی اولویت بندی کنید.

کارهایی که مدت انجام آن ها کوتاه است را زودتر انجام دهید. اما اگر پروژه بیش از حد انتظار طول می کشد چطور؟برای جلوگیری از تلاش و سختی در پایان روز کاری برای تکمیل یک دسته از کارها  آنها را زودتر انجام دهید.

استراحت کوتاهی داشته باشید.

پیاده روی  کنید به کافی شاپ برید  یک مجله ای بخونید یا به دیدن  دوست و همکارتان برید.استراحت کوتاه -حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر دو ساعت به بهبود گردش خون و کاهش خستگی چشم و تنش عضلانی می شود.

به موسیقی گوش دهید.

 استفاده از هدفون همیشه به این معنی نیست که به شما آسیب می رساند. Gauld گفت، زمانی که کار می کند، گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود می تواند باعث شود به یک جای تمرکز کنید و از کارتون دست بکشید. همچنین یک سیگنال به همکاران  می فرستد که همکارانتان شما را آشفته و خسته نببیند.

مکان را تغییر دهید.

Gauld گفت، اگر کارفرمای شما اجازه می دهد تا یک روز از هفته را به کار در یک محیط متفاوت، مانند یک کافی شاپ و یا یک فضای همکاری انجام دهید خیلی خوب می شود چون فرصتی فراهم می شود که با افراد دیگر تعامل داشته باشید و به شما انرژی  مجدد می بخشد.اگر شما نمی توانید از دفتر کار خارج بشید، سعی کنید یک فضای آرام را فراهم کنید که تمرکزتان در آن مکان بیشتر از قبل باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   درآمد ۴۰۰ میلیون تومانی از راه برگزاری کنسرت

businessnewsdaily.com

ترجمه: سیده حکیمه سیدی

(Visited 125 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما