گجت هایی برای پلیس

بسیاری از افراد به فیلم های پلیسی علاقه دارند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، حتما در فیلم ها  گجت های مختلفی را دیده اید که با کمک تکنولوژی به شکلی طراحی شده اند که شک برانگیز نباشند و در عین حال اهداف ماموریت نیروهای پلیس را به بهترین شکل اجرا کنند.

امروز تعدادی از ابزارهای متداول نیروهای امنیتی را شامل می شود که به شکلی نامحسوس به ثبت و ذخیره اطلاعات می پردازند.

Face-Scanning Sunglasses

دو سال پیش از شروع المپیک در برزیل، یعنی در سال ۲۰۱۴، نیروی پلیس این کشور اعلام کرد طرحی در دست تولید دارد که به کمک آن می توان در کوتاه ترین زمان چهره افراد خلافکار و مشکوک را شناسایی کرد. اکنون با گذشت دو سال، این طرح اجرایی شده است.

Face-Scanning Sunglassesface scanning  نوعی اسکنر پنهان در عینک های آفتابی پلیس است. اگرچه این نخستین بار نیست که تجهیزات پلیس به اسکنر مجهز شده اند اما اسکنر مذکور، قادر به ثبت بیش از ۴۰۰ عکس در ثانیه و ارسال همزمان تصاویر به پایگاه پلیس است. قدرت عکاسی این دوربین تا فاصله ۵۰ متر جوابگو خواهد بود و تا این فاصله تصاویری واضح ثبت می کند. خریدوفروش این محصول در بازارهای آزاد منع و پیگرد قانونی دارد.

Double Duty Pen and Weapon

قلم دو کاره Doble duty یک قلم فوق العاده کارآمد برای مامورانی است که وظایفی چندگانه دارند. این قلم که از دو جنس آلومینیوم و فولاد ضدزنگ ساخته می شود، قادر است در دو نقش سلاح سبک و جمع آوری کننده اطلاعات عمل کند. درواقع بخش تیز تعبیه شده در قلم که در مواقع ضروری به سرعت مانند شیشه ای تیز حریف را مجروح می کند وظیفه دفاع را بر عهده دارد.

این مطلب را هم بخوانید:   ۵ گرایش جدید در طراحی وب سایت
Double Duty Pen and Weapon
Double Duty Pen and Weapon

از سوی دیگر، اگر قرار باشد اطلاعات ژنتیکی و مرتبط با هویت دشمنان به شکلی غیر محسوس ثبت شود، تنها کافی است نوک قلم به بدن فرد مذکور برخورد کرده و در کسری از ثانیه اطلاعات ژنتیکی در میکرو چیپ خودکار ثبت شود. DNA گیر این محصول در بخش نوک آن قرار دارد.

Peephole Reverser

این روزها، نصب روزنه های ذره بینی روی درها که با نام «چشمی در» معروف شده اند، با هدف تامین امنیت ساکنان خانه در اغلب آپارتمان ها انجام می شود. با این حال اگر خانه تحت تملک عده ای خلافکار یا افراد مشکوک به بزهکاری باشد، داستان متفاوت خواهد بود. در چنین شرایطی می توان با کمک ابزاری ساده از طریق چشمی در اطلاعات تصویری بسیار مناسبی کسب کرد.

Peephole Reverser
Peephole Reverser

peeohole reverser ابزاری است که با قرار گرفتن روی چشمی به ثبت تصاویری واضح و شفاف از محیط داخلی خانه می پردازد. این ابزار بدون تولید سروصدا و در کوتاه ترین زمان، هویت افراد داخل خانه را برملا می کند.

سنجاقک جاسوسی جدید بریتانیا

طراحی هواپیماهای بدون سرنشین، ابزارهای جاسوسی قادر به پرواز و موارد مشابه روشی رایج برای کنترل امنیت و دفاع نظامی از تمامیت ارضی کشورهاست. سنجاقک جاسوسی نام محصولی جدید از وزارت دفاع بریتانیا است که با بودجه ۸۰۰ میلیون یورویی با هدف کاوش و ثبت اطلاعات طراحی شده است.

سنجاقک جاسوسی جدید بریتانیا
سنجاقک جاسوسی جدید بریتانیا

این سنجاقک به طور کامل با الهام از عملکرد بال زدن سنجاقک طراحی شده و در نتیجه در بین نمونه های مشابه خود منحصر به فرد به نظر می رسد. واحد نوآوری و خلاقیت وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده، این پروژه بخشی از پروژه حذف مرزهای فناوری است. مایک فالون وزیر دفاع بریتانیا اخیرا اعلام کرده دولت این کشور قصد دارد با افزایش ظرفیت های جاسوسی، توان دفاعی خود را ارتقا دهد.

این مطلب را هم بخوانید:   خلاقیت جالبی که قدرت پلیس را به نمایش می گذارد

Pen-Sized Document Scanner

یکی از رایج ترین فنون پلیس های مخفی برای ثبت اطلاعات، استفاده از انواع اسکنرهای اسناد است. ابزارهای این کار بسیار متنوع هستند، اما یکی از سبک وزن ترین و محبوب ترین ابزارهای اسکن اطلاعات مکتوب قلم های اسکنر هستند.

Pen-Sized Document Scanner
Pen-Sized Document Scanner

اگرچه این روزها انواع مبتدی تر این قلم ها با کاربردهای آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد، اما سال ها پیش نخستین نسخه های قلم اسکنر هوشمند برای فعالیت های نیروهای امنیتی و مخفی طراحی شده بود.

یکی از نکاتی که قلم document scanner  را از نمونه های مشابه مجزا می کند، سرعت ثبت داده ها، کیفیت بالای اسکن تصاویر، عدم انعکاس نور و جلب توجه در هنگام ثبت اطلاعات و امکان ارسال اطلاعات از طریق بلوتوث و USB به طور همزمان با ثبت مدارک است.

Wireless Throw Pillow Camera

نصب دوربین در اتاق استراحت بزهکاران کاری سخت و نیازمند دقت فراوان است، هرگونه خطا در این زمینه ایجاد شک می کند و تمامی عملیات نیروهای امنیتی را مختل خواهد کرد. اما اگر دوربین ها در جایی نصب شوند که کمترین شک را بر نمی انگیزد چه؟ نصب دوربین در بالش یکی از خلاقانه ترین جاهایی است که به فکر کمتر خلافکاری می رسد.

Wireless Throw Pillow Camera
Wireless Throw Pillow Camera

wireless throw pillow camera بالشی است که می تواند با هر بار شارژ تا ۱۲ ساعت فیلمبرداری کند. ابعاد این بالش کاملا استاندارد است و با توجه به اینکه هیچگونه برجستگی یا ضخامت خاصی ندارد، کمترین شکی بر نمی انگیزد. این دوربین قادر به فیلمبرداری در طول شب نیز هست.

Spy Micro Camera Watch

این مطلب را هم بخوانید:   جایزه برای دانشمندانی که روش ویرایش ژن را پیدا کردند؛ پنجره‌ای برای اصلاح نقص‌های ژنتیکی

استفاده از انواع زیورآلات، انگشتر، دستبند و. . . برای فیلم و عکسبرداری مخفیانه پدیده ای جدید نیست. با این وجود هر روز بر تعداد ابزارهای فیلمبرداری و عکسبرداری مخفیانه که ظاهری مغایر با کارکرد اصلی خود دارند افزوده می شود.

Spy Micro Camera Watch
Spy Micro Camera Watch

Spymicro camera watch یک ساعت بسیار زیبا و با قدرت فیلم و عکسبرداری است. کیفیت دریافت فیلم و عکس توسط این دوربین بالا ارزیابی می شود. وضوح تصاویر ثبت شده در این ساعت ۲۸۸×۳۵۲ است و تا ۲GB  امکان ذخیره سازی اطلاعات دارد. دوربین این ساعت به واسطه  USB قابل شارژ است.

TASER’s AXON

شرکت اکسون در همکاری با نیروی پلیس دوربین هایی را طراحی کرده که کاربردی بی نهایت دارند. این دوربین ها که در کنار گوش قرار می گیرند، به ضبط همزمان صدا و تصویر می پردازند. اما فایده چنین دوربین هایی چیست؟

TASER's AXON
TASER’s AXON

این دوربین ها امتیازات ویژه ای دارند از جمله ضبط صدا و تصویر مظنونان به طور خودکار، ارسال اطلاعات به صورت آنلاین به پایگاه پلیس، امکان ردیابی و دستگیری متهمان از روی تصویر و صدای ضبط شده در صورت ارتکاب جرم، کاهش آمار سوء قصد و حمله به ماموران پلیس و… این دستگاه ها فعلا به صورت آزمایشی و به صورت محدود در برخی ایالت های آمریکا در حال استفاده است، ولی به نظر می رسد به زودی به استفاده انبوه نیروهای پلیس در سراسر دنیا برسد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]

(Visited 284 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما