کسب درآمد از کنج خانه(قسمت سوم)

کسب درآمد از کنج خانه(قسمت سوم)

این درآمد، رد خور ندارد

در ادامه مباحث کارآفرینی در خانه که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم در این مقاله می خواهیم. به مراحل تبدیل شدن به یک کارآفرینی اشاره کنیم و یک مثال عملی در خصوص کارآفرینی در منزل بزنیم.همانطور که گفته شد برای کارآفرین شدن، علاوه برداشتن ویژگی های اخلاقی و ذاتی کارآفرینی در فرد نظیر (خلاقیت، شجاعت، اعتماد به نفس، هدفمند بودن، ریسک پذیری و…). برای شروع عملی، نیاز به طرح و برنامه کسب و کار دارید. طرح و برنامه کسب و کار از یک ایده خلاقانه شروع می شود. رمز موفقیت در کسب و کار این است، که ایده شما، ایده ای باشد که به قدر کافی میان سایر ایده های مشابه، تفاوت داشته باشد.

یعنی یک مزیت رقابتی شاخص داشته باشد که مشتری و بازار را جذب خود کنند. بهتر است در این مرحله به سراغ ایده هایی بروید که با توجه به آشنایی قبلی و داشتن مهارت و تخصص کافی برای تبدیل آن ایده به محصول یا خدمت، توان انجام آن را داشته باشید. همه ی ایده ها و فکرهای جدیدمان که به ذهنتان می رسد یا قبلاً در سر داشته را در داخل یک دفترچه یادداشت کنید. همه این ایده ها، شبیه معادن طلا هستند که می تواند شما را به سمت موفقیت هدایت کند. بر اساس توان و علاقه خود، ایده های یادداشت شده را اولویت بندی کنید. سپس بعد از اولویت بندی، راه عملیاتی شدن هر کدام از این ایده ها را یادداشت کنید. سعی کنید به دنبال عملیاتی کردن ایده هایی بروید که مطمئنید، بازار آن را می پذیرد و نیاز مشتریان برآورده می شود. یکی از مسائل مهم در عملیاتی شدن ایده هایتان مسئله سرمایه اولیه است. اگر سرمایه کافی برای شروع کسب و کار دارید که خیلی خوب است و ولی اگر با کمبود سرمایه مواجه هستید یا اصلاً سرمایه ای ندارید، نباید ایده های خود را فراموش کنید. همیشه تمرکزتان بر روی پیدا کردن راهی برای برون رفت از مشکل باشد نه اینکه مشکل، جلوی حرکت شما را بگیرد. نزدیکترین و صمیمی ترین افرادی که شما را قبول دارند و به قدر کافی پیش آنها اعتبار و جایگاه دارید را در نظر بگیرید.

رمز موفقیت هم در کسب و کار این است، که ایده شما، ایده ای باشد که به قدر کافی میان سایر ایده های مشابه، تفاوت داشته باشد

اعضای خانواده، نزدیک ترین افرادی هستند که می توانید از ایشان کمک بگیرید، سپس به سراغ دوستان نزدیک و نهایتاً سایر افراد بروید. سعی کنید خیلی در خصوص طرح و ایده خود، به دیگران توضیح ندهید. شاید خیلی از ایده های خوبتان که توسط خودتان قابل انجام شدن، در حال فعلی نیست. برای بعضی ها، جالب باشد و آن ها طرح و ایده شما را اجرا کنند. یادتان باشد وظیفه محافظت از معادن طلا به عهده شماست. سعی کنید معادنتان را به همه نشان ندهید. بهترین راه این است که ایده خود را ثبت کنید. کارآفرینی در منزل و خانواده، یک حسن بزرگ دارد این است که شما در فضای امن و سالم خانه، کارتان را انجام می دهید و به سایر امورات روزمره زندگی و خانوادگی خود نیز می رسید و تمام وقت روزانه شما درگیر کار نمی باشد. و مزیت دیگر این است که می توانید در این کار سایر اعضای خانواده را هم سهیم کنید و به شما کمک کنند که سریع تر کارتان را به اتمام برسانید. یک مثال عملی در این خصوص می زنیم: با طلا و جواهر تقریباً همگی، آشنایی داریم. ولی خیلی کم افرادی هستند که بدانند این کار می تواند در منزل انجام شود. همین طور سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می توانند در منزل تراش خورده و به شکل ها و طرح های زیبا، تبدیل شده و به فروش برسند. فقط کافی است مهارت تراش این سنگ ها را بلد باشید.

این مطلب را هم بخوانید:   ایده‌هایی که اصفهان را 10 سال به جلو می‌برد

شما با یادگیری این مهارت به سادگی می توانید در منزلت درآمد چند میلیونی داشته باشید که نیاز به فضا و امکانات خیلی خاص هم ندارد. برای وارد شدن به این حرفه، بهتر است بدانید که بسیاری از مراکر آموزش دهنده مهارتی، فعال می باشند که به شما مهارت را آموزش می دهند و بعضاً ماشین آلات تراش و یا تسهیلات جهت خرید این ماشین آلات در اختیارتان قرار می دهند که شما با مشکل مواجه نباشبد سپس خودشان این سنگ ها را در اختیار شما قرار می دهند، و به شما سفارش کار می دهند و بر اساس سفارشی که دارند هزینه شما را پرداخت می کنند. به این ترتیب به سادگی یک چرخه اقتصادی کوچک در خانواده تشکیل می گردد. فقط کافی است شما ابتدا علاقه به این حرفه داشته باشید و سپس مهارت این کار را یاد بگیرید. به همین سادگی..

امین شاکری

تبیان

(Visited 880 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما