برای کاهش وزن، قند خون و کلسترول دارچین بخورید

برای کاهش وزن، قند خون و کلسترول دارچین بخورید

شاید خوب باشد امسال در فصل تعطیلات، به غذاهائی که می پزید، دارچین اضافه کنید. نتایج یک پژوهش تازه نشان داده که این ادویه محبوب می تواند متابولیسم را تقویت کند و به کاهش وزن کمک کند.

دارچین ، این ادویه محبوب که در ساختن کیکها، شراب های معطر، قهوه با طعم کدو و برخی غذاها مصرف می شود، با کاستن خطر ابتلاء به دیابت،کاهش آثار بیماری فراموشی (آلزایمر ) و کم کردن سطح کلسترول در بدن نیز مرتبط است.

در گزارشی که در شماره دسامبر ۲۰۱۷ مجله متابولیسم چاپ شد، «جون وو» از پژوهشگران انستیتوی علوم حیات در دانشگاه میشیگان و همکارانش، به اثر دارچین بر سلول های چربی موش ها و آدم ها توجه کردند. موادی که روغن دارچین را تشکیل می دهند، به دارچین مزه و رنگ می دهد.

سلول های چربی، انرژی را به صورت لیپیدها ذخیره می کنند. اجداد ما از این ذخیره سازی دراز مدت منتفع می شدند، زیرا در آن زمان ها به ذخیره چربی ها بیشتر نیاز بود، و زمان هائی که غذاهای چرب بدست نمی آمد یا هوا سرد می شد، بدن از این ذخایر چربی استفاده می کرد.

اکنون اما زمانه عوض شده است. کمی چرب خوری باعث چاقی می شود و حالا نکته خوب این است که احتمال تاثیر مثبت دارچین بر چاقی، با توجه به گسترش جهانی این پدیده، بسیار دلگرم کننده است.

به موجب آمار «مرکز کنترل و پیشگیری بیمارها » که شامل بیماری های قلب و عروق و سرطان هم می شود، چاقی یکی از علل عمده ابتلا به سرطان است و از آنجا که دارچین از مواد مورد استفاده گسترده در غذاهاست، شاید قانع کردن بیماران به پیروی از یک رژیم غذائی مبتنی بر دارچین، برای سلامت متابولیک آسان تر از مجموعه ای از داروها باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   انسان‌ها می‌توانند در آینده تا ۱۴۰سالگی عمر کنند

به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]
(Visited 161 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما