کاردستی با لوله دستمال توالت

کاردستی با لوله دستمال توالت

صحنه تئاتر: دوست دارید منظره‌ای عصرگاهی و هنرمندانه درست کنید و آن را به دیگران نشان دهید تا خلاقیت مبتکرانه‌تان را ثابت کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است همین الان دست به کار شوید. روی کاغذ طرح انسان، حیوان، درخت و یا هر چیز دیگر که مایل هستید را بکشید، دورتادور آن را برش بزنید و داخل این لوله بچسبانید، به طوری که داخل آن منظره‌ای شکل بگیرد. سپس آن را روبه‌روی نور قراردهید. تابش نور داخل لوله تاریک رقص نور و تاریکی را در پی دارد و صحنه‌ای اعجاب‌انگیز را پدید می‌آورد.

۱

آقا و خانم پنگوئن: ابتدا لوله مقوایی را با کاغذ سیاه بپوشانید. سپس قسمت سفید صورت و بدن را از کاغذ سفیدرنگ برش بزنید و روی آن بچسبانید. چشمان عروسکی را بچسبانید، منقار و پاها را هم از کاغذ نارنجی درآورید و در جای خود قرار دهید. دو پاپیون رنگی هم از کاغذ درآورید، یکی را به سر خانم بزنید و دیگری را به گلوی آقا! برای خوشگل‌تر شدن خانم مانند تصویر برای او مژگان بلند بکشید. این هم از عروس و داماد پنگوئنی شما!

۲

آسیاب: لوله را با هررنگ کاغذی که دوست دارید بپوشانید. با همان رنگ کاغذ برای آن سقف هم درست کنید و بالای لوله قراردهید. حالا نوبت پره‌های مشبک آسیاب است. آنها را با مقوا درست کنید و برش بزنید. از مقوایی به رنگ دیگر یک دایره کوچک برای وسط پره‌ها ببرید. پره‌ها را به همراه آن دایره با پونز به آسیاب وصل کنید. می‌توانید با کشیدن کمی نقش و نگار، آسیاب‌تان را کامل‌تر کنید. روبه‌روی باد قرارش دهید تا برای شما بچرخد!

این مطلب را هم بخوانید:   آموزش کاردستی: پنگوئن ها در روز برفی

۳

ماشین‌های مسابقه: هرکدام را با یک رنگ کاغذ بپوشانید. برای آن با کاغذهای سیاه و سفید چهار چرخ درست کرده و آنها را با پونز وصل کنید. روی آن برشی مستطیلی بزنید تا شکل صندلی بدون سقف را پیداکند. با کاغذ برای آن فرمان و تکیه‌گاه صندلی درست کنید و در جای خود بچسبانید. یک شماره هم برای هرکدام انتخاب کنید و در صورت نیاز کمی نقش و نگار به آن بیفزایید. چند ماشین در رنگ‌های مختلف ایستاده‌اند و منتظرند شما سوت آغاز مسابقه را بزنید تا با هم کورس بگذارند.

۴

هفت کوتوله: به جای این که عروسک آماده‌شان را بخرید آنها را با همین مقواها درست کنید و به ابتکارتان بنازید. صورتشان را نقاشی کنید، اما سایر قسمت‌ها را با کاغذرنگی بپوشانید. به شخصیت هریک دقت کنید تا تصویر شما کاملا مانند کوتوله اصلی شود. چون هفت تا هستند می‌توانید حتی برای سفره هفت‌سین هم درکنار هریک از سین‌ها از آن استفاده کنید.

گاهی مهم است خود را محک بزنیم و دریابیم تا چه اندازه می‌توانیم از حداقل امکانات، حداکثر نتیجه را بگیریم. اگر به این روش تسلط پیداکنیم، مسیر موفقیت را یافته‌ایم.

۵

زنبورطلا: بدن را با نوارهای سیاه و زرد بپوشانید و نیش نوک‌تیز آن را هم درست نشان دهید. بال‌هایش را هم با کاغذ سفید درست کنید و پشت بدن بچسبانید. حالا به سراغ صورت بروید. دایره‌ای زردرنگ برش بزنید، چشم‌ها را با کاغذ سفید و سیاه درست کنید و روی آن بچسبانید، بینی و دهان را بکشید و در پایان یک جفت شاخ هم با کاغذ سیاه رنگ درست کنید و به آن بیفزایید. زنبورتان حاضر شده. با آن مهربان باشید تا از نیش‌اش در امان بمانید.

این مطلب را هم بخوانید:   فناوری تشخیص چهره در چین؛ از خرید مرغ سوخاری تا دزدی دستمال توالت

۶

گور خر : برای درست کردن آن به سه لوله مقوایی نیاز دارید. همگی را با کاغذ سفید و راه‌راه‌های سیاه‌رنگ بپوشانید. یکی از آنها را برای صورت بردارید و روی آن چشم‌ها و سوراخ‌های بینی را هم نقاشی کنید. یک جفت گوش هم برایش درست کنید و بالای سرش بچسبانید. یک لوله دیگر برای جلوی بدن و پای پیشین به کار می‌رود. حالا نوبت لوله سوم است. حدود یک سوم آن را برش بزنید. نیمه بزرگ‌تر را در جایگاه بدن بچسبانید و نیمه کوچک‌تررا به‌عنوان پای عقبی. با نخ یا سیم برای گورخرتان دم درست کنید و به آن بیفزایید.

۷

آدم برفی لوله‌ای: بچه‌ها را به یاد کارتون فروزن می‌اندازد. درست کردنش بسیار ساده است. دور لوله، کاغذی سفید بچسبانید. یک جفت چشم عروسکی در جایگاه چشمان قرار دهید. ابروان را طراحی کنید. با کاغذرنگی نارنجی یا تکه‌ای پارچه برایش دماغی مخروطی به شکل هویج درست کنید و زیر چشمان بگذارید. نیش تا بناگوش بازشده را طراحی کنید. سپس سه تگمه ریز برای آن بچسبانید. پاهایش را هم با کاغذ سفید به صورت دو دایره درآورید و در زیر لوله قراردهید. در انتهای کار، یک جفت شاخه بسیار باریک هم می‌شود دست‌هایش. ساده و هنرمندانه.

۸

قورقوری: این بار از جنس مقوا! لوله را فشار بدهید تا از کناره‌ها تابخورد. پایین و بالایش را به شکل هلالی برش بزنید و سپس آن را با کاغذرنگی سبز بپوشانید. چشم‌ها را با کاغذ درست کنید و در جایگاه خود قراردهید. لبی کج و کوله هم برایش بکشید. حالا نوبت دست و پاهاست. آنها را هم با کاغذ سبزرنگ درست کنید و در جای خود بچسبانید. ابتکاراتی که به کار می‌برید در زیباتر کردن آن موثرخواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید:   با کاغذ رنگی، کاردستی درست کنیم

۹

شخصیت کارتونی لوراکس: همان شخصیت کارتونی که دلش برای حفظ طبیعت می‌تپد و اجازه نمی‌دهد کسی درختان را قطع کند. حالا که تا این اندازه برای محیط زیست زحمت می‌کشد شما هم حق مطلب را ادا کنید و عروسک مقوایی‌اش را بسازید. صورت بانمکش را با مقوا یا کاغذرنگی درست کنید.

۱۰

بدنش را هم با کاغذ نارنجی بپوشانید. برایش یک جفت دست نارنجی درست کنید و چوب جادویی را هم در دستش قراردهید. لوراکس به روی شما می‌خندد.

سارا آذرخش

(Visited 20628 times, 4 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما