کابوس بوگاتی ویرون رونمایی شد

کابوس بوگاتی ویرون رونمایی شد

این هفته در جهان خودرو؛ با رونمایی از مدل جدید هنسی رقابتی تازه برای عنوان سریع‌ترین ماشین جهان آغاز شد؛ اولین آزمایش ماشینی که می‌‌خواهد رکورد سرعت ۱۶۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند؛ نسل جدید جیپ رانگلر بعد از ده سال رونمایی شد؛ ب ام و یک شاسی بلند جدید رونمایی کرد و سیتروئن همزمان با معرفی یک مدل جدید، از توقف تولید مدل سی۴ خبر داد.

 

 هنسی می‌گوید حداکثر سرعت ماشین ۴۸۴ کیلومتر در ساعت است
هنسی می‌گوید حداکثر سرعت ماشین ۴۸۴ کیلومتر در ساعت است

یکی از مشهورترین رقابت‌ها در صنعت خودرو، رقابت بوگاتی و هنسی برای ساخت سریع‌ترین ماشین جهان است. هنسی سه سال و نیم پیش رکورد ۴۳۴ کیلومتر در ساعت بوگاتی ویرون را با فاصله کمی بهتر کرد، اما چون رکوردگیری دو بار در مسیر رفت و برگشت انجام نشده بود، موسسه ثبت رکوردهای جهانی گینس آن را نپذیرفت.

هنسی حالا با یک ماشین جدید به این رقابت برگشته است. کارخانه تگزاسی، ونوم اف‌۵ را در نمایشگاه لوازم جانبی خودرو سی‌ما در لاس وگاس نمایش داد. موتور ۷.۴ لیتری آن هشت سیلندر و با دو توربو است که ۱۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. هنسی می‌گوید شتاب صفر تا سیصد کیلومتر در ساعت ماشین زیر ده ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۸۴ کیلومتر در ساعت است.

روی کاغذ، هنسی جدید برنده رقابت با مدل تازه بوگاتی است. سرعت شیرون به صورت الکترونیکی به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده، اما قرار است این کارخانه سال آینده بدون این محدودیت رکوردگیری کند.

ونوم جدید دو سال دیگر و به موقع برای این رقابت به بازار خواهد آمد. تنها ۲۴ دستگاه از این ماشین ساخته خواهد شد و قیمتش یک میلیون ششصد هزار دلار است.

این مطلب را هم بخوانید:   وقتی اطلاعات زیاد فراهم شده توسط خودروسازان، رانندگان را به خطر می‌اندازد
 بلادهاند می‌‎خواهد با این ماشین تا سه سال دیگر رکورد سرعت روی زمین را بشکند
بلادهاند می‌‎خواهد با این ماشین تا سه سال دیگر رکورد سرعت روی زمین را بشکند

 

اولین قدم برای رسیدن به ۱۶۱۰ کیلومتر در ساعت

ماشین سوپرسونیک بلادهاند اس‌اس‌سی که قرار است تا سه سال دیگر رکورد سرعت روی زمین را بشکند، در اولین آزمایش عمومی توانست با موتور جت خود به سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت برسد.

برای رسیدن به سرعت‌‌های بالاتر یک موشک هم به این موتور اضافه خواهد شد و قدرتش به ۱۳۵ هزار اسب بخار افزایش خواهد یافت.

آزمایش هفته گذشته نشان داد که اس‌اس‌سی می‌تواند تا ۱۰۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این برای شکستن رکورد فعلی که ۱۲۲۷ کیلومتر در ساعت است، کافی نیست. اما مهندسان بلادهاند می‌گویند آنها را به محدوده‌ای وارد می‌کند که می‌توانند با جمع‌آوری اطلاعات بیشتر سرعت ماشین را افزایش دهند.

با کمک موشکی که در نروژ در حال ساخت است، بلادهاند می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ رکورد سرعت ۱۶۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. آزمایش بعدی قرار است سال آینده در آفریقای جنوبی انجام شود. از اهداف اصلی این پروژه جلب جوانان به علم و تکنولوژی و تشویق آنها به تحصیل در رشته‌های مهندسی و ریاضی است.

جهان خودرو در هفته‌های گذشته:

 

 جیپ در طراحی نسل جدید به ظاهر آشنای رانگلر وفادار مانده است
جیپ در طراحی نسل جدید به ظاهر آشنای رانگلر وفادار مانده است

نسل جدید جیپ رانگلر معرفی شد

جیپ بعد از ده سال نسل جدیدی از مشهورترین مدلش به نام رانگلر را به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت هفته پیش سه عکس از مدل جدید را منتشر کرد. از عکس‌ها پیدا است که نسل جدید رانگلر به ظاهر آشنای ماشین وفادار مانده است و می‌توان بخش‌هایی از ماشین از جمله شیشه جلو و درها را از بدنه جدا کرد.

جیپ انتشار جزییات فنی ماشین را به رونمایی رسمی در نمایشگاه لس آنجلس موکول کرد، اما کمی بعد از انتشار عکس‌های رسمی، دفتر راهنمای ماشین به رسانه‌ها درز کرد. از اطلاعات این دفترچه معلوم شد رانگلر جدید با دو موتور دو لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری شش سیلندر ساخته می‌شود و به اکثر امکانات ایمنی جدید مجهز است.

این مطلب را هم بخوانید:   هوندا ۸۰۰ هزار مینی ون اودیسه را در آمریکا فرا می‌خواند

با اینکه یک دهه از ساخت نسل کنونی رانگلر می‌گذرد، اما همچنان از شاسی بلندهای پرطرفدار در آمریکا است. جیپ امیدوار است با ساخت ۳۵۰ هزار دستگاه رانگلر در سال، فروش جهانی این مدل را بیشتر کند.

 اکس۲ اولین مدل ب‌ام‌و است که با جلوپنجره و چراغ‌های جدید ساخته می‌شود
اکس۲ اولین مدل ب‌ام‌و است که با جلوپنجره و چراغ‌های جدید ساخته می‌شود

 

رونمایی شاسی بلند جدید ب‌ام‌و

ب‌ام‌و یک شاسی بلند کاملا جدید به محصولات خود اضافه کرد. اکس۲ از نظر فنی با شاسی‌بلند اکس۱ ب‌ام‌و اشتراک زیادی دارد، ولی به اندازه آن امکانات و فضای یک شاسی بلند را ندارد. در عوض ظاهر ماشین اسپرت‌تر است و بیشتر از یک شاسی بلند، به یک هچ‌بک با ارتفاع بیشتر شبیه است.

ب‌ام‌و می‌گوید اکس۲ را برای “جوانان و کسانی که دلشان جوان است” ساخته است. از جمله مشخصه‌های ظاهری، چراغ‌ها و جلوپنجره ماشین است که برای اولین بار با این شکل جدید در مدل‌های ب‌ام‌و دیده می‌شود.

اکس۲ از بهار آینده با یک موتور بنزینی ۱۹۲ اسب بخاری و دو موتور دیزل ۱۹۰ و ۲۳۱ اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود. بعدا موتورهای بیشتری از جمله یک موتور سه سیلندر به این مجموعه اضافه خواهد شد. این ماشین با مرسدس بنز جی‌ال‌ای و آئودی Q۲ رقابت می‌کند.

 

 طراحی سیتروئن سی۴ کاکتوس جدید محافظه‌کارانه‌تر است
طراحی سیتروئن سی۴ کاکتوس جدید محافظه‌کارانه‌تر است

سیتروئن سی۴ بازنشسته شد

سیتروئن همزمان با رونمایی از مدل جدید سی۴ کاکتوس، از پایان تولید هچ‌بک سی۴ خبر داد. حدود هفت سال از ساخت سی۴ میگذرد و با توقف تولید آن در سال آینده، مدل جدیدی جایگزین نخواهد شد.

شاسی بلند شهری سی۴ کاکتوس نماینده سیتروئن در بازار بسیار شلوغ هچ‌بک‌های معمولی خواهد بود و با خودروهایی مثل فورد فوکوس، رنو مگان، کیا سید و هیوندای آی۳۰ رقابت می‌کند. برای آماده شدن در این رقابت، سیتروئن ظاهر مدل جدید را تغییر داده و آن را به سلیقه خریداران هچ‌بک‌های معمولی نزدیک‌تر کرده است.

این مطلب را هم بخوانید:   کامیون‌هایی که هتل سیار ژاپنی‌ها هستند

ویژگی اصلی طراحی سی۴ کاکتوس، پنل‌های پلاستیکی “ایر بامپ” پهنی بود که روی درها قرار داشت. حالا در تصمیمی محافظه‌کارانه این پنل‌ها کوچک‌تر شده و پایین خودرو آمده است. جلوی ماشین هم ساده‌تر و به مدل‌های جدید سیتروئن شبیه شده است.

طراحی داخل ماشین تغییر چندانی نکرده، اما سیتروئن می‌گوید صندلی‌ها راحت‌تر شده است. مدل جدید همچنین به سیستم فنربندی هیدرولیک جدیدی به نام پی‌اچ‌سی مجهز است که به گفته سیتروئن، سواری ماشین را نرم‌تر می‌کند.

(Visited 315 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما