پنج قانون فروش

پنج قانون فروش

پنج اصل وجود دارد که اگر بخواهید در فروش با سرعت عمل بیشتری کار کنید، می توانند شما را یاری دهند. مهم نیست فروش آنلاین یا آفلاین انجام می دهید، این پنج اصل، کلیدی برای رشد درآمدهای بالا برای کسب و کار شما است.

 

اصل اول) مصرف کنندگان تنها محصولات و خدماتی را می خرند که برای آنها مفید است.

اولین چیزی که باید بدانید این است که مصرف کنندگان از شما به دلیل اینکه یک فروشنده بزرگ هستید، خرید نمی کنند. بلکه صرفا به این خاطر که محصولات یا خدمات شما می توانند برای آنها مفید باشند، اقدام به خرید از برند شما می کنند. بنابر این همواره باید از سودمندی کالا یا خدمات خود برای مشتریانتان مطمئن شوید.
 

اصل دوم) قیمت یک کالا یا خدمات را، ارزش سودمندی آن مشخص می کند.

در واقع هر چقدر محصولات شما نفع بیشتری برای مصرف کنندگان داشته باشد، به همان میزان می توانید قیمت مورد نظرتان را اعمال کنید. در مرحله تولید نیز اگر عطف توجه شما به سودمندی محصولتان برای مشتریان باشد، آنگاه در تعیین قیمتها با دست بازتر می توانید اقدام کنید.
 

اصل سوم) اعتبار برند شما به دو عامل اعتماد و تخصص، وابسته است.

جان ماکسول در کتاب ۲۱ قانون انکار ناپذیر رهبری (AFF) می نویسد، “رهبری کردن یعنی تاثیر داشتن، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر”. این تاثیر داشتن را در اینجا ما با معرفی مفهوم اعتماد بیان می کنیم. یک راه برای رسیدن به این اعتماد، نشان دادن مهارت در زمینه تخصصی یا صنعتی است که برند شما در آن مشغول به کار است.
 

این مطلب را هم بخوانید:   ایده کارآفرینی: روی نکات کلیدی مشتریان تمرکز کنید

اصل چهارم) ارزشمند ترین هدیه ای که می توانید عرضه کنید، توانایی های خاص خودتان است.

تا زمانی که شما تلاش می کنید با پیروی از رفتار دیگران، نظر مردم جلب کنید و فروش خوبی داشته باشید، نمی توانید به موفقیت برسید. بلکه باید فارغ از اینکه چه چیزی می فروشید، سعی کنید خودتان باشید و به توانایی های خودتان تکیه کنید.
اگر با این ایده حرکت کنید که سعی کنید با دل و جان به تولید کالا یا خدماتی بپردازید که مشکلی از مردم را حل کند یا منفعتی به آنها برساند، در اینصورت اعتماد مصرف کنندگان نیز به شما جلب می شود چرا که محصولات شما باعث شده زندگی آنها بهتر شود.

 
اصل پنجم) تعریف جدیدی از رابطه بده بستان را برای خود در نظر بگیرید.

در نگاه اول، بیشتر مردم فکر می کنند این بده بستان به این معنی است که شما، به عنوان صاحب برند، محصولی به مشتری می دهید و مصرف کننده نیز در عوض پولی به شما می دهد. اما منظور من چیز دیگری است. معتقدم شما همیشه باید چیزی بدهید و در انتظار گرفتن چیزی از مشتری نباشید، چرا که بازگشت دوباره مشتریان تان به برندتان باید برایتان اهمیت داشته باشد نه پولی که دریافت می کنید.

بازاریابی

(Visited 60 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما