پرورش قورباغه، درآمدی برابر با یک چاه نفت

پرورش قورباغه، درآمدی برابر با یک چاه نفت

شاید برخی اگر تیتری مانند «درآمدی برابر با یک چاه نفت» را بخوانند، با خود بگوینددوباره کلاهبرداری، تبلیغات و … . مگر می‌شود درآمدی بیشتر از چاه نفت داشت. این افراد بی‌شک نمی‌دانند که دنیای مدرن مدت‌هاست دیگر چشمش به نفت نیست و روزبه‌روز دارد خود را از آن دورتر می‌کند.

به گزارش ایده و خلاقیت به نقل از قانون ، اگر فکر می‌کنید پرورش قورباغه کاری راحت است، سخت در اشتباهید زیرا اداره مزرعه پرورش قورباغه، کاری کاملا تخصصی است. غیر از زمینی که باید برای پرورش مناسب باشد، ایجاد مزرعه پرورش قورباغه به دست کم ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد که باید آن را صرف فنس‌کشی و خرید تجهیزات لازم کنید. قیمت هر مولد نیز، چیزی حدود چهار میلیون تومان است.

قید بازار داخلی را بزنید

اگرچه قورباغه در کشور ما فراوان است اما هیچ بازاری ندارد و از همین رو کلا باید قید بازار داخلی را بزنید که البته این نیز مزایای خاص خود را دارد. اما در خارج، وضعیت کاملا برعکس است. شما می‌توانید هر کیلو گوشت قورباغه را بین ۶ تا ۷ دلار صادر کنید زیرا طعمی همچون گوشت گوساله و البته طرفدارانی همیشگی در اروپا و آمریکا دارد.

پوست مرغوب

شاید باورش سخت باشد اما همین موجود کوچک و به نظر نحیف، یکی از مرغوب‌ترین پوست‌های دنیا را دارد که می‌توان از آن برای تهیه چرم استفاده کرد. پوست و کمپوست قورباغه، شهرتی جهانی داشته و در جهان به تجارتی پرسود تبدیل شده است. با توجه به آب‌و‌هوای مناسب در کشور ما، این موجود شرایط بسیار مناسبی برای پرورش در کشور دارد که می‌توان به عنوان یک فعالیت، هم جهت درآمدزایی و هم اشتغال روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

این مطلب را هم بخوانید:   پرورش گیاه استویا درباغچه منزل

قیمت فرآورده‌های قورباغه

براساس نوع گوشت، نوع مشتری و البته کشور سفارش‌دهنده، قیمت فرآورده‌های قورباغه متفاوت است. خوراکی که از ران قورباغه به دست می‌آید، در رستوران‌های جهان به عنوان خوراکی ویژه شناخته می‌شود که بین ۲۰ تا ۳۰ دلار قیمت دارد. غیر از ران قورباغه سایر قسمت‌های بدن قورباغه نیز بین ۱۰ تا ۲۰ دلار فروخته می‌شود. با توجه به اینکه وزن هر قورباغه گوشتی بین دو تا سه کیلوگرم است، می‌توان با یک حساب سرانگشتی دریافت که فروش و صادرات هر قورباغه به صورت میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان ارزش افزوده دارد.

خاصیت درمانی

در کشوری مانند ژاپن حتی اجزای بدن قورباغه برای درمان بیماری سل و ساخت داروهایی برای بیماری‌های عفونی استفاده می‌شود. قورباغه در این کشور، سمبل تحول‌خواهی وآنارشیستی است. در جهان امروز، بیش از نیمی از مردم ،کمبود پروتئین دارند و دسترسی به مواد پروتئینی بسیار دشوار به نظر می‌رسد، در ایران سطحی بیش از ۵٠٠ هزار هکتار شالیزار و برکه‌های متروکه غیرقابل بهره‌برداری برای سایر محصولات گوشتی وجود دارد که می‌توان با پرورش قورباغه و سایر آبزیان ضمن درآمدزایی قابل توجه برای صاحبان زمین‌ها، برای قشر عظیمی از جوانان و مردم منطقه اشتغال‌زایی را فراهم کنیم. با توجه به اینکه قورباغه‌ها از غذای زنده از جمله کرم‌ها، ماهیان ریز، شفیره حشرات و… تغذیه می‌کنند؛ از این رو هزینه تهیه آن به دلیل فراوانی غذای آن در ایران کمتر از دیگر کشورهاست و همچنین هر مولد ماده نیز، سه تا پنج هزار تخم می‌گذارد که بیش از ۶۰ درصد بازماندگی دارد.تکثیر و پرورش و صادرات این جانور، توجیه اقتصادی و ارزآوری خوبی دارد.

این مطلب را هم بخوانید:   همه چیز درباره سرمایه گذاری جهت پرورش قورباغه

مناطق مناسب

مناطق مرطوب و گرمسیر همچون مناطق جنوبی کشور و مناطق مردابی، فضای مناسبی برای پرورش قورباغه است. البته انتظار می‌رود قبل از شکل‌گیری این صنعت، تمام ابعاد آن درنظر گرفته شود که همچون برخی دیگر از صنایع از جمله صنعت تکثیر و پرورش میگو، پس از گذشت سال‌ها و هزینه‌های هنگفت در سراشیبی پرورش قرار نگیرد.

(Visited 616 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

نظر (1)

ترک کردن دیدگاه شما