هفت کشوری که بیشترین سود را از فناوری نوین می برند

هفت کشوری که بیشترین سود را از فناوری نوین می برند

نتایج پژوهش های مجمع جهانی اقتصاد، داووس، نشان می دهد پیشرفت فناوری های نوین بیشترین درآمد را نصیب هفت کشور می کند و تأثیر چندانی در سایر نقاط جهان نداشته است.

بر اساس گزارشی که اخیرا از سوی این نهاد سوئیسی منتشر شد، نوآوری های دیجیتالی، منافع اقتصادی سرشاری را نصیب کشورهای ایالات متحده، فنلاند، هلند، سوئد، سوئیس، اسرائیل و سنگاپور می کند؛ این در حالی است که سایر کشورهای جهان حضور کم رنگی در این عرصه دارند.

این گزارش جامع هر سال توسط سازمان غیرانتفاعی اقتصادی داووس، که مقر آن در سوئیس قرار دارد، منتشر می شود و به تازه های فناوری در جهان می پردازد.

گزارش امسال، پژوهشگران مستقل را پیشگامان انقلاب دیجیتالی معرفی می کند و نه شرکت های بزرگ یا دولت ها؛ به عبارتی بیشترین نوآوری ها در عرصه فناوری توسط محققانی صورت می گیرد که به صورت انفرادی در این زمینه فعالیت می کنند.

این سازمان در فرازهای دیگری از گزارش خود، از افزایش اختلاف میان کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ابراز نگرانی کرده، این اختلاف در عرصه فناوری هر روز بیشتر می شود و کشورهای در حال توسعه به دلایل مختلفی از جمله مشکلات سیاسی، ناهنجاری های اجتماعی و یا بحران های اقتصادی، از این قافله عقب ماندند.

(Visited 46 times, 1 visits today)
این مطلب را هم بخوانید:   کمیته فنی ارزیابی اختراعات فستیوال صنعت مواد غذایی برگزار شد

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما