هتل یخی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند

– هتل یخی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند

یک شرکت سوئدی قصد دارد هتل یخی همیشگی را در شهر Jukkasjärvi سوئد بنا کند که به طور کامل با انرژی خورشیدی کار می کند.

در طی ۲۶ سال گذشته هر سال زمستان، افراد زیادی از هتل Icehotel که در شهر Jukkasjärvi سوئد قرار دارد، بازدید می کنند. این بازدید قبل از ذوب شدن بنا و قبل از اینکه ساختمان دیگری جای آن ساخته شود صورت می‌پذیرد. اکنون این روال قرار است تغییر کند زیرا صاحبان هتل قصد دارند هتل جدیدی به آن بیفزایند که بطور دائمی قابل بازدید خواهد بود.

2

با فرض اینکه همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، ساختمان جدید دارای ۲۰سوئیت و یک گالری خواهد بود. مهمانان می‌توانند در طول سال به آنجا مراجعه کنند و فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی در زیر نور خورشید نیمه شب را تجربه کنند.

4

هنوز جزئیات دقیق زیادی از این هتل در مراحل اولیه است، به جز اینکه ساختمان کم طبقه این هتل دارای پوشش گیاهی بوده و همچنین محلی برای مشاهده مناظر در بالای بام آن قرار دارد. مهمانان می‌توانند با سورتمه به سمت پایین هتل سر بخورند.

هدف این طرح، اداره هتل جدید تنها با استفاده از انرژی خورشیدی است که در طول ماه‌های تابستان ذخیره می‌شود.

3

جان مالمستن، مشاور ارشد شرکت انرژی خورشیدی Solkompaniet اظهار کرد: خورشید نیمه شب شرایط منحصر بفردی را برای تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی ارائه می‌دهد و امکان ذخیره این انرژی را برای مصرف در سایر فصول فراهم می‌کند.

هتل یخی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند

در ماه‌های زمستانی، برق هتل با استفاده از ژنراتور‌ها تامین خواهد شد که این مورد به طور کلی در پروژه‌های مشابه دیگر هم قابل اجرا است.

با فرض این که بودجه مورد نیاز تامین شود، شرکت Icehotel ساخت هتل جدید را تا پایان سال ۲۰۱۶ اجرایی خواهد کرد.

(Visited 135 times, 1 visits today)
این مطلب را هم بخوانید:   وقتی اطلاعات زیاد فراهم شده توسط خودروسازان، رانندگان را به خطر می‌اندازد

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما