نوشته‌های روی شیشه عطرها چه می‌گویند؟

نوشته‌های روی شیشه عطرها چه می‌گویند؟

وقتی انتهای شیشه عطر را نگاه می‌کنیم با نوشته‌هایی مواجه می‌شویم که با هیچ کدام از آن‌ها آشنا نیستیم، در اینجا سعی می‌کنیم شما را با این کلمات و اصطلاحات بیشتر آشنا کنیم تا انتخاب راحت‌تر و درست تری داشته باشید.

عطر‌ها از مواد معطر، الکل و آب تشکیل می‌شوند که متناسب با مقدار درصد هر کدام از این مواد به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند.
اولین کلماتی که در انتهای شیشه‌های عطر می‌بینیم کلماتی مثل: perfume، Eau de perfume، Eau de toilette، Eau de cologne است.
Perfume برای عطرهایی استفاده می‌شود که مقدار مواد معطر آن‌ها ۲۰ تا ۴۰ درصد باشد و معمولا به آن‌ها عطر مرغوب یا خالص می‌گویند، در ابتدا باید این نکته را در نظر داشت که هر چه مقدار الکل عطر کمتر باشد، ماندگاری آن بیشتر است. در نتیجه برای اینکه عطر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، از perfume استفاده کنید.
در بیشتر موارد، یک عطر با مارک مشابه هم نوع perfume و هم Eau de toilette دارد که مدل پرفیوم آن مقداری قیمت بالا‌تر دارد ولی ماندگاری بیشتری دارد.
Eau de perfume مربوط به عطرهایی با ۱۰ تا ۲۰ درصد مواد معطر هستند که به آن‌ها عطر یا اودو پرفیوم می‌گویند.
Eau de toilette دارای ۵ تا ۱۰ درصد مواد معطر است که اودوتوالت گفته می‌شود.
اودو کلن یا ادکلن Eau de cologne هم شامل ۲ تا ۴ درصد مواد معطر است. معمولا به اودوتوالت هم ادکلن می‌گوییم چون فرق زیادی با هم ندارند،

نوشته بعدی که در انتهای شیشه عطر می‌بینیم، مقدار عطر است که با معیار «میل» نوشته می‌شود و معمولا ۲۵، ۵۰، ۷۵، ۱۰۰، ۱۲۵، ۲۰۰ ml هستند، در بیشتر مواقع خریدن عطری که هم ۵۰ و هم ۱۰۰ میل دارد، به صرفه است که ۱۰۰ میل آن را بخریم چون مقدار آن دو برابر می‌شود ولی قیمت آن دو برابر نمی‌شود.
کلمه دیگر که روی عطر درج شده است، FL. OZ است که در کنار آن عددی وجود دارد این عدد نشان دهنده این است که عطر یا ادکلن در چه رده‌ای قرار دارد ولی ربطی به کیفیت و مرغوبیت آن ندارد، در انتها هم مارک عطر و سپس نام کشور سازنده عطر نوشته می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید:   کفش bb8

 زیباکده

(Visited 344 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما