نامه مسافر آمریکایی کشتی «تایتانیک» بیش از ۱۶۰ هزار دلار فروخته شد

نامه مسافر آمریکایی کشتی «تایتانیک» بیش از ۱۶۰ هزار دلار فروخته شد

یکی از نامه های شخصی به جا مانده از کشتی تایتانیک در حراجخانه ای در بریتانیا به مبلغ یکصد و شصت و شش هزار دلار فروخته شد و رکورد جهانی تازه ای را ثبت کرد.

این نامه متعلق به «الکساندر اسکار هالورسون» بازرگان آمریکایی و از مسافرین کابین های درجه یک تایتانیک است، او این نامه را پیش از غرق کشتی برای مادرش نوشت.

این بازرگان آمریکایی همراه با همسرش «مری آلیس» به نیویورک می رفت، او در این نامه ضمن تعریف از تایتانیک، غذاهای لذیذ و موسیقی دلپذیر، این سفر دریایی را خاطره انگیز و رویایی توصیف می کند.

الکساندر اسکار هالورسون به مادرش می گوید، در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش رود، صبح چهارشنبه وارد نیویورک خواهند شد.

اما ساعاتی بعد تایتانیک با کوه یخی بزرگی برخورد کرد و پس از مدتی غرق شد، در این سانحه دریایی بیش از هزار و پانصد نفر از جمله الکساندر اسکار هالورسون کشته شدند.

همسر وی نجات یافت و این نامه که در میان اسناد و مدارک کشتی آرشیو شده بود، از دریا گرفته شد.

نامه همراه با تعداد از لوازم و اشیای بازمانده از تایتانیک در حراجخانه کوچکی در شهر «دویزه» در جنوب انگلیس فروخته شد، خانواده هالورسون این نامه را برای فروش به این حراجخانه سپرده بود.

دسته کلید آهنی دیگری نیز که متعلق به این کشتی بود، حدود یکصد هزار دلار به فروش رفت.

مدیر این حراج خانه باور دارد، با وجود گذشت بیش از یکصد سال از این سانحه دریایی، هنوز علاقه زیادی نسبت به تایتانیک و ماجراهای پیرامون آن وجود دارد و به همین دلیل اشیا باقی مانده از این کشتی مشهور، خریداران بسیاری دارد.

این مطلب را هم بخوانید:   اهدا جایزه بزرگ 2016 Breakthrough

تایتانیک که از مجلل ترین کشتی های مسافری دوران خود بود، در سال ۱۹۱۲ در جریان سفر از ساوت همپتون به نیویورک با کوه یخ برخورد کرد و در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد.

(Visited 303 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما