فرصت سرمایه گذاری: فویل آلومینیوم چاپ پذیر

فرصت سرمایه گذاری: فویل آلومینیوم چاپ پذیر

فویل آلومینیوم چاپ پذیر از بازار بزرگی در کشور برخوردار می باشد و تعداد تولیدکنندگان آن نیز نسبتا محدود می باشد. طرح از بازدهی مناسبی برخوردار بوده و یکی از اولویتهای سرمایه گذاری وزارت صنایع می باشد.

بیش از چهل سال است که ظروف آلومینیومی بخش عمده ای از مواد اولیه در صنعت بسته بندی را تشکیل می دهد. فراوانی این فلز به عنوان منبع طبیعی، خواص ذاتی، تحمل حرارت و باز یابی آن به همراه انرژی پیشرفته، باعث شده است که برای بسته بندی انواع مواد مورد استفاده گردد. با توجه به کاربرها و مصارف متعدد  آلومینیوم در صنایع بسته بندی و مصارف خانگی فرصت سرمایه گذاری این نوبت به تولید فویل های اومینیوم اختصاص دارد. در ادامه با دریک آنلاین همراه باشید.

محصول تولیدی

فویل آلومینیوم چاپ پذیر

معرفی طرح

آلومینیوم و انواع آلیاژهای آن در بسیاری از صنایع از جمله صنعت ساختمان، خورو، صنایع پتروشیمی، صنایع هوایی، صنایع بسته بندی و … به کار می روند. محصول تولیدی طرح حاضر فویل آلومینیومی آلیاژی چاپ پذیر می باشد؛ که به عنوان ماده اولیه اصلی در صنایع بسته بندی به ویژه بسته بندی مواد غذایی و لبنیات مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت استفاده از این نوع بسته بندی در قیمت پایین تر، سهولت در استفاده توسط مصرف کنندگان و همچنین نفوذ ناپذیری آن و در نتیجه ماندگاری بالاتر محصول می باشد که باعث استفاده هر چه بیشتر از این نوع بسته بندی در بسیاری از صنایع شده است.

کاربردها و مصارف

بیش ترین کارآیی فویل آلومینیوم در صنایع بسته بندی می باشد ولی صد ها کاربرد دیگر ویژگی های منحصر بفرد فویل آلومینیوم باعث استفاده روزافزون این محصول در مصارف خانگی شده است ، از پخت غذا تا فریز کردن مواد غذایی. در دهه اخیر مصرف فویل آلومینیوم به عنوان یکی از ملزومات جدایی ناپذیر از آشپزی مخصوصا در آشپزخانه های صنعتی کاربرد به سزایی پیدا کرده است . ضخامت های ۹ تا ۸۰ میکرون عموما مصارف خانگی و غذایی دارند.

این مطلب را هم بخوانید:   تولید برق از جاذبه زمین یک فرصت سرمایه گذای بی نظیر

 ولیکن بیشترین کاربرد این محصول در بسته بندی غذایی می باشد. از فویل آلومینیوم در بسته بندی نمودن نوشابه ها ، درپوش نوشابه های گازدار حاوی CO۲ درپوش بطریهای شیشه شیر ، قوطی کنسرو دو پارچه ( دو قسمتی ) بسته بندی مربا ، شیر تغلیظ شده و خامه که در سیستم اسپتیک بسته بندی شده باشد ، استفاده می گردد. برای شیرینی ها ، کره ، مارگارین از لیوان های آلومینیومی ، برای پودر سیب زمینی از کیسه های آلومینیومی با حجم مختلف و همچنان پودر قهوه ، شیر استرلیزه UHT از کیسه آلومینیومی نیز استفاده می کنند .

روش تولید فویل آلومینیوم

فویل آلومینیوم حاصل از تبدیل مذاب آلومینیوم به ورق آلومینیوم و سپس نورد ورق حاصله به دفعات تا رسیدن به ضخامت مورد نظر می باشد.برای حصول ضخامت مورد نظر کنترل کاهش ضخامت با عبور پرتو بتا به طور پیوسته بررسی می گردد.به منظور تولید فویل آلومینیوم،آلومینیوم در طول پروسه تولید سخت تر و سخت تر می شود و به همین دلیل پس از انجام پروسه تولید باید طی عملیات حرارتی به منظور امکان استفاده در مصارف بیشتر به میزان مورد نظر نرم شود.دمای ۳۴۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۲ ساعت عموما برای این منظور کفایت می نماید ،این عملیات سبب تبخیر کامل روغن باقیمانده از پروسه نورد شده و سطح فویل آلومینیم عاری از روغن و چاپ پذیر می گردد. سپس رول ها به عرض های مورد نیاز برش شده و مورد مصرف قرار می گیرند.فویل آلومینیوم دارای سختی طبیعی در سطوح خود می باشد. وجود لایه ای شفاف از اکسید آلومینیوم روی سطح آن مانع از اکسید شدن مجدد آن سطح می شود ، در نتیجه کیفیت سطح دربسیاری از کاربرد ها ثابت و ماندگار است. فویل آلومینیوم ، لایه ای بسیار نازک با ضخامت ۰٫۰۰۶ تا ۰٫۲ میلی متر از آلومینیوم است که از آلیاژهای خاصی به صورت رول تهیه می گردد. در کاربرد های خاص و کاربرد های بسته بندی ،یکی از مهم ترین ویژگی های فویل آلومینیوم ، غیر قابل نفوذ بودن آن نسبت به بخار آب  و گاز ها می باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   GTL یک سرمایه گذاری اساسی و با دوام

مزایای بسته بندی آلومینیومی

آلومینیوم در مقابل اکسیژن و رطوبت از حساسیت کمتری برخوردار است. یکی از مزایای فویل آلومینیوم اینست که سمی نیست. شایان ذکر است که در آلومینیوم لاک اندود شده، انتقال آلومینیوم به مواد محتوی خود فقط ۱ میلی گرم برای هر کیلوگرم خواهد بود. به طور کلی روزانه ۱۰-۴۰ میلی گرم توسط جیره غذایی وارد بدن انسان می شود که این مقدار نیز دفع می گردد. ظروف آلومینیومی سبک بوده و از مقاومت خوبی در مقابل خوردگی و فساد شیمیایی بر خوردار است.
آلومینیوم غیر قابل نفوذ به نور و هوا بوده و به همین دلیل مواد اولیه بسته بندی آلومینیومی از نفوذ رطوبت ، نور ، اکسیژن ، میکروارگانیسم و کاهش مواد معطر جلوگیری می نماید و خود نیز از لحاظ مزه و بو خنثی می باشد .
اگر ضخامت فویل آلومینیوم ۲۰ میکرومتر باشد ، مطلقا غیر قابل نفوذ به روغن و مواد معطر است . آلومینیوم مقاوم به فشار خارجی بوده و نور را دفع می کند و نیز در مقابل حرارت زیاد و سرما ( منجمد شده ) مقاوم می باشد . از لحاظ محیط زیست بازیابی آن امکان پذیر بوده و حجم زباله کمتری دارد .

مزیت ها و مشوق های طرح

نیاز گسترده صنایع مختلف به این محصول و همچنین کم بودن تعداد تولیدکنندگان بزرگترین مزیت این طرح می باشد. با توجه به وجود صنایع بالادستی الومینا در کشور ، مواد اولیه مورد نیاز در تولید این محصول به وفور در کشور وجود دارد و فقط برخی از مواد اولیه می بایست که از خارج از کشور وارد گردد. همچنین با توجه به شناسایی این محصول به عنوان اولویت سرمایه گذاری می توان از معافیت مالیاتی ده ساله و بیشتر نیز در برخی از استانهای کشور برخوردار شد. امکان اخذ تسهیلات حمایتی از دیگر مزایای طرح می باشد.

این مطلب را هم بخوانید:   کسب درآمد ماهیانه ۴ تا ۷ میلیون تومانی با سرمایه گذاری کمتر از ۵۰ میلیون تومان

مشخصات فنی طرح

مطابق تحقیقات صورت گرفته ظرفیت بهینه اجرای پروژه ۵۰۰۰ تن در سال می باشد. بیشتر از ۹۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز طرح نیز در داخل کشور قابل تهیه بوده و کمتر از ۱۰ درصد وارداتی می باشد. همچنین امکان صادرات محصول به کشورهای همسایه نیز وجود داشته و ۱۰ درصد از ظرفیت فروش به منظور صادرات برنامه ریزی شده است. زمان مورد نیاز برای ساخت و ساز و شروع بهره برداری از پروژه نیز حدود ۱۶ ماه می باشد.

شاخصهای مالی اقتصادی

مطابق تحقیقات دریک آنلاین برای ایجاد واحد تولید فویل آلومینیوم چاپ پذیر با ظرفیت ۵۰۰۰ تن در سال حدود ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه ثابت مورد نیاز می باشد. نرخ بازدهی طرح قابل قبول بوده و حدود ۳۷ درصد می باشد. زمان لازم برای بازگشت سرمایه حدود ۴ سال بوده و ۵۰ نفز میزان اشتغالزایی طرح می باشد. با توجه به اولویت دار بودن این طرح اخذ تسهیلات صنعتی نیز  از صندوق توسعه ملی امکان پذیر می باشد.

ارزیابی نهایی

فویل آلومینیوم چاپ پذیر از بازار بزرگی در کشور برخوردار می باشد و تعداد تولیدکنندگان نیز نسبتا محدود می باشد. به همین دلیل در برخی از استانهای کشور کمبود این محصول وجود داشته و بر همین اساس به عنوان اولیت سرمایه گذاری شناخته می شود. طرح از بازدهی مناسبی برخوردار بوده و ریسک های عملیاتی و فنی  نیز قابل مدیریت می باشد.

دریک آنلاین

(Visited 337 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما