شکست ها و موفقیت ها

شکست ها و موفقیت ها

دفعه بعد که کسب و کاری جدید را آغاز نمایم ….

اگر چه بسیاری از کارآفرینان اشتباهات مشابهی را مرتکب می شوند اما کارآفرینان موفق کسانی هستند که این اشتباهات را به عقاید و طرح هایی تبدیل می کنند که مانع از تکرار شکست ها می شوند اظهارات زیر را در نظر بگیرید که کارآفرینان در مورد مرتبه بعدی که بخواهند کسب و کاری جدید را آغاز کنند بیان نموده اند:

  • — مطمئن می شوم که سرمایه کافی برای شروع و پشتیبانی کارم دارم. در مراحل نخست یک کسب و کار جدید ، هیچ چیز به اندازه پول کم آوردن باعث نابودی نمی شود اگر طبق طرحتان نیازمند مقدار مشخصی پول هستید آن را تهیه کنید کمی بیش از این رقم هم برای پشتیبانی کارتان فراهم کنید .
  • — قبل از هر اقدامی ، مطمئن می شوم که بازاری برای « عقاید بزرگ » من وجود دارد دیگر تلاش نخواهم کرد که با یک راه حل به دنبال یک مشکل بگردم.
  • — زمان بیشتری اختصاص خواهم داد و توجه بیشتری به مدیریت کسب و کارم خواهم نمود نمی خواهم به جزئیات بپردازم بلکه از فردی یا شرکتی خواهم خواست که این کار را انجام دهد مدیری را استخدام خواهم کرد تا آنچه را که من بد انجام دادم ، او به خوبی انجام دهد.
  • — درباره کسب و کارم که می خواهم آغاز کنم اطلاعات به دست خواهم آورد هیچ چیز مشکل سازتر از سوالی شبیه به این نیست که کارآفرینان می پرسند « این کار تا چه حد سخت است ؟ » این نشان می دهد که چنین فردی اصلاً « این کار » را در گذشته انجام نداده است من یا به سراغ کسب و کاری می روم که آن را می شناسم یا قبلا از شروع سعی می کنم مطالب زیادی پیرامون آن یاد بگیرم در راس همه موضوعات به خودم خواهم گفت که « مهمترین موضوع جریان نقدینگی است» به راحتی می توان مشکلات ناشی از جریان نقدینگی را درک کرد اگر عرضه کنندگان به شما ۳۰ روز مهلت می دهند تا پولشان را پرداخت کنید و شما نیز به مشتریانتان ۶۰ روز فرصت می دهید تا پول شما را پرداخت نمایند ، باید از نقدینگی خوبی برای کنترل این جریان برخوردار باشید.
  • — برای انعقاد قراردادهای مشارکت از یک وکیل بهره خواهم برد اجازه نخواهم داد تا شرکایم به « دوستان سابقم » تبدیل شوند .
  • — سعی می کنم رقبایم را بشناسم یا سعی می کنم بیشتر از رقبایم خود را بشناسم سعی می کنم به سراغ حوزه هایی بروم که در آنها کمتر انتظار یافتن رقبا را دارم .
  • — در راس دستاوردهای جدید قرار خواهم گرفت هرگز یادگیری در مورد کسب و کارم و مشتریانم را متوقف نخواهم کرد.
  • — برای موفقیت و رشد برنامه ریزی خواهم کرد اگر آمادگی نداشته باشید موفقیت زیاد ، رخداد بدی برای شما خواهد بود.
  • — میان کار و خانواده ام توازن برقرار خواهم کرد. اجازه نخواهم داد موفقیت از من جلو بزند.
  • — خواهم آموخت که چگونه به عدد ده برسم تلاش نمی کنم تا بگویم دو به علاوه دو می شود پنج  زیرا معتقدم همه چیز بهتر از آن چیزی است که انتظار دارم پیش خواهند رفت.
(Visited 45 times, 1 visits today)
این مطلب را هم بخوانید:   استراتژیهای کارآفرینی: جستجوی فرصت

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما