رکورد «جی جی وات»؛ بازیکن آمریکایی ۲۸ میلیون دلار برای قربانیان توفان جمع کرد

رکورد «جی جی وات»؛ بازیکن آمریکایی ۲۸ میلیون دلار برای قربانیان توفان جمع کرد

«جی جی وات» از یک پست اینستاگرامی شروع کرد و در آغاز حدود ۵۰۰ هزار دلار جمع کرد اما با استقبال مردم، سقف را بالاتر برد.

موفقیت کارزار انساندوستانه «جی جی وات» ورزشکار مشهور آمریکایی و ستاره تیم فوتبال «هیوستون تگزنس» همچنان ادامه دارد و میزان کمکهای نقدی دریافتی از مرز ۲۸ میلیون دلار گذاشت، او این مبلغ را صرف کمک به قربانیان توفان هاروی می کند.

«جاستین جیمز وات» که به جی جی شهرت دارد، دفاع میانی تیم هیوستون است و یکی از بهترین بازیکنان کنونی «ان اف ال» یا لیگ حرفه ای فوتبال آمریکایی به شمار می رود.

او در سال ۲۰۱۲ و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی به این تیم پیوست و ساکن هیوستون در ایالت تگزاس است. در جریان توفان هاروی بخشهای زیادی از این شهر زیر آب رفت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

جی جی پس از مشاهده وضعیت سخت و دشوار آوارگان در پناهگاههای موقت، کارزاری برای کمک به شهروندان هیوستون و مناطق اطراف آغاز کرد.

او پیام کوتاهی از طریق صفحه توئیتر و اینستاگرام خود منتشر کرد و از طرفدارانش خواست در حد ممکن و مقدور از این حرکت انسانی حمایت کنند.

جی جی که در ابتدا هدفش فقط جمع آوری دویست هزار دلار بود، انتظار چنین حمایتی را نداشت و از استقبال چشمگیر طرفدارانش شگفت زده شد، تاکنون بیش از ۲۸ میلیون دلار به این کارزار خیریه کمک شده است.

این مطلب را هم بخوانید:   مجسمه های غول پیکر از زباله های دریا

به گفته او بیش از یکصد و شصت هزار نفر به این کارزار کمک مالی کرده اند، رقم ها از پنج دلار تا پنج میلیون دلار است و تمامی اقشار اجتماعی را در بر می گیرد.

جی جی وات پس از راه اندازی یک کمیته اجرایی، برنامه های مفصلی را برای کمک به قربانیان آغاز کرده است.

نخستین محموله کمکها از هفته گذشته و با حضور خود این ورزشکار محبوب در میان قربانیان توزیع شد، بسته های غذا، پوشاک، مواد بهداشتی و سایر اقلامی مورد نیاز آوارگان که روزهای سخت و دشواری را تجربه می کنند.

توفان هاروی یکی از بزرگترین بلایای طبیعی دهه های اخیر در امریکا است که هفتاد نفر را کشت، خرابیهای بسیاری به بار آورد و میلیاردها دلار به ایالت تگزاس خسارت زد.

این کارزار خیریه تا پانزدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

(Visited 58 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما