دانشگاه آزاد میزبان نخستین استارتاپ ویکند زیست محیطی کشور

دانشگاه آزاد میزبان نخستین استارتاپ ویکند زیست محیطی کشور

استارتاپ ویکند (کسب و کار سبز) در تاریخ ۱۷ و ۱۹ آذر ماه در دانشگاه آزاد تهران – شمال برگزار می‌شود.

 امید توکلی رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری دومین استارتاپ ویکند محیط زیستی کشور (کسب و کار سبز) با اشاره به اینکه تاکنون از طریق معاونت علمی و فناوری و پارک فناوری پردیس در حوزه‌های مختلف بیش از ۶۰ استارتاپ برگزار کرده است، گفت: بیشتر استارتاپ‌های برگزار شده در موضوع آی‌تی بوده و استارتاپی با محوریت محیط زیست برگزار نشده است.

وی افزود: هدفی که از این استارتاپ‌ها دنبال می‌شود آن است که در زمینه حل معضلات اجتماعی با رویکردهای نوین و طرح ایده‌های نو و خلاق فعالیت کنیم. تاکنون بحث محیط زیست، معاونت علمی و فناوری ورود کمتری داشته است ولی از آنجا که سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه استارتاپ ویکند و ایجاد کسب و کار سبز ورود کرده است، تلاش داریم از این اقدام حمایت کنیم.

رییس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استارتاپ یک فرآینده ایده پردازی است که طی آن ایده‌های مختلف برای حل مسائل مطرح می‌شوند، گفت: این ایده‌ها بعد از بررسی‌ها و انتخاب شدن در نهایت با حمایت بیزینس‌پلنر و با کمک سرمایه‌گذاران عملیاتی و وارد فرآیند اثربخشی می‌شود.

توکلی با اشاره به اینکه پارک فناوری پردیس مجموعه‌ای از حمایت‌های تشویقی از ایده‌پردازان دارد، گفت: پارک فناوری از ایده‌های برگزیده در استارتاپ ویکند محیط زیستی کشور، از طریق تشکیل شرکت دانش‌بنیان و پیگیری ایده حمایت مالی می‌کند. همچنین ایده‌ها می‌توانند به شکل طرح مطرح شده و از طریق حمایت پارک فناوری پردیس اجرایی شوند.

این مطلب را هم بخوانید:   نقطه تامل استراتژیک: استفاده از فرآیند جستجو در قبال ایده خودتان

 بدری‌نژاد نماینده دانشگاه آزاد تهران – شمال با اشاره به اینکه گروه محیط زیستی این دانشگاه از سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ دانشجوی محیط زیستی داریم و ۲۲۰۰ نفر در این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین ۱۴ نفر عضو هیات علمی تمام وقت در گروه محیط زیست حضور دارند.

نماینده دانشگاه آزاد تهران – شمال افزود: دانشگاه تهران – شمال در زمینه پژوهش‌های محیط زیست اعلام آمادگی کرده است که در روزهای شنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۵ آذر ماه و همچنین چهارشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۹ آذر ماه میزبان شرکت‌کنندگان استارتاپ ویکند (کسب و کار سبز) به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

به گزارش ایسنا، استارتاپ ویکند ( کسب و کار سبز) ۱۷ و ۱۹ آذر ماه در دانشگاه آزاد تهران – شمال برگزار می‌شود.

همچنین تاریخ برگزاری کارگاه‌ها ۱۳ و ۱۵ آذر ماه است که مضامین کارگاه‌ها شامل کسب و کار آنلاین، مشاغل سبز، شیوه‌های نوین ارتباط با محیط زیست، مخاطب‌شناسی در فضای مجازی با هدف شناخت رفتاری علاقه‌مندان محیط زیستی است.

علاوه بر این شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها و رویداد استارتاپ ویکند گواهی معتبر دریافت خواهند کرد.

(Visited 93 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما