خودرویی که پیتزا را درب منزل به مشتری تحویل می‌دهد

خودرویی که پیتزا را درب منزل به مشتری تحویل می‌دهد

در حال حاضر رسم رایج این است که پیک‌های موتوری یا دوچرخه‌سوار سفارش پیتزای مشتریان را در خانه به آنها تحویل می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک اما دیگر خبری از این پیک‌ها نخواهد بود و به جای آن باید پیتزا را از یک خودروی بدون راننده تحویل گرفت.

شرکت خودروسازی فورد و رستوران زنجیره ای دومینوز پیتزا همکاری خود را جهت تست اتومبیل خودگردان تحویل پیتزا در میشیگان آغاز کردند.طی هفته های جاری، قرار است مشتریان رستوران زنجیره ای دومینوز پیتزا در شهر ان آربر ایالت میشیگان به صورت تصادفی انتخاب شوند و پیتزاهای خود را با پیک اتومبیل خودران آزمایشی فورد مدل «فیوژن هیبرید» (Fusion Hybrid) دریافت کنند. این اتومبیل ها کاملا خودران نیستند و قرار است در هر کدام از آنها یک مهندس کنترل ایمنی شرکت فورد مستقر باشد تا واکنش مشتریان را از نزدیک مشاهده کند.

شریف ماراکبای (Sherif Marakby) مهندس شرکت فورد، این پروژه را نوعی مطالعه قوم شناختی دانست و گفت: «ما قصد نداریم برای هر چیزی از تکنولوژی استفاده کنیم و به هیچ وجه در پی حذف راننده نیستیم؛ این پروژه در واقع معطوف به نوعی تکنولوژی است که هنوز آماده استفاده در خیابان های عمومی شهر نیست و به طور کلی یک شبیه سازی از خودروهای خودران محسوب می شود».

کسانی که در این تست شرکت می کنند، می توانند سفارش خود را از طریق اپلیکشن دومینوز پیگیری کنند. کاربران پس از ثبت سفارش کدی را دریافت خواهند کرد که با چهار رقم آخر شماره تلفنشان مطابقت دارد و با آن می توانند درب جعبه ای که پیتزا در آن قرار دارد را باز کنند.

این مطلب را هم بخوانید:   اهدا جایزه بزرگ 2016 Breakthrough

به گفته ماراکبای، این اولین همکاری بین فورد و دیگر شرکت ها است که در حال تست اتومبیل های خودگردان هستند.

وی افزود: «فورد مانند بسیاری از شرکت های خودروسازی به طور گسترده ای روی تکنولوژی اتومبیل های خودران سرمایه گذاری کرده است و این ماشین های هوشمند تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می شوند. این غول خودروسازی همچنین اعلام کرده که قصد سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری برای راه اندازی هوش مصنوعی را دارد.

گفتنی است؛ محققان این پژوهش رعایت اصول انسانی را مهم ترین قسمت این تحقیق عنوان کرده اند.

(Visited 98 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما