تولید آبجو با آب باران در هلند

تولید آبجو با آب باران در هلند

ژوئن ماهی است که به عنوان یکی از بارانی ترین ماه های سال در بیش از یک قرن گذشته در بسیاری از نقاط اروپا ثبت شده است. یک گروه از کارآفرینان در آمستردام باران را برکتی می دانند که از آن می شود برای درست کردن آبجو هم استفاده کرد.

برای استفاده بهینه از باران بیش از حد تابستان، گروهی از کارآفرینان هلندی و آبجوسازان محلی در آمستردام تصمیم گرفته اند که از این آب برای تهیه آبجو استفاده کنند.

یوریس هوبه، یکی از این کارآفرین ها می گوید: “با یک تیم برای پیدا کردن راه حلی برای آب اضافی باران کار می کردیم و همزمان من مشغول کار آبجوسازی خودم هم بودم. به این فکر کردم که ما به آب برای آبجوهایمان نیاز داریم و مشکل بارش سنگین را هم داریم. چرا نتوانیم این دو مشکل را همزمان حل کنیم.”

آبجوی تولید شده از آب باران برای برخی مزه مناسبی ندارد، اما برخی هم از آن استقبال کرده اند.

پاول ون دتوکم، یکی دیگر از کارآفرین های این پروژه می گوید: “تمام آبی که در سقف جمع شده بود را به این سیلوی بزرگ فرستادیم. ما اینجا پمپ هایی داریم که آب باران به آنها می رود و با فیلترهایی که دارد آب را تصفیه می کند.”

به نظر ساده می رسد: گرفتن آب باران در پشت بام، فیلتر کردن آن و درست کردن آبجو از آن اما این کار آنچنان هم آسان نبود.

توماس گزینک، سازنده آبجو می گوید: “ما شروع به صحبت در مورد ساختن آبجو با آب باران کردیم. بسیار هیجان زده بودم. شاید کمی هم شوکه شده بودم. چون من هرگز چنین چیزی نشنیده بودم. اما به زودی ما به روندی که دوست داریم برای این کار دست یافتیم. این نخستین بار است که چنین چیزی اتفاق می افتد و ایده ای بسیار نوآورانه است.”

این مطلب را هم بخوانید:   کسب روزی از تعمیر گوشی

جمع آوری آب باران یک چیز بود، اما فیلتر کردن آن برای مصرف چالشی دیگر.

توماس گزینک، سازنده آبجو می گوید:” ما مطمئن شدیم که آب باران کاملا فیلتر شده و باکتری در آن وجود ندارد .ما نمی خواهیم در آبجوی ما چنین چیزهایی وجود داشته باشد.این مرحله ای اصلی و زمانبر بود.”

اولین سری از این آبجوها، به نام Hemelswater که “آب آسمانی” معنی می دهد، تقریبا به طور کامل به فروش رسیده است.

حالا که این پروژه تا اینجا موفقیت آمیز بوده، سازندگان به دنبال آن هستند که کارشان را گسترش بدهند و چیزهای دیگری از آب باران بسازند؛ مثل سوپ و کاغذ که نیاز زیادی به آب در ساخت آن وجود دارد.

به احتمال زیاد با تغییرات آب و هوایی ، تابستان در برخی از نقاط اروپا مثل هلند، بارانی تر هم خواهد بود. بنابراین به اندازه کافی آب رایگان برای تمام انواع استفاده از آن وجود خواهد داشت.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید:

[ratings]

(Visited 254 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما