بهترین شرکت‌های طراحی محصول در آینده چه خصوصیاتی خواهند داشت؟

بهترین شرکت‌های طراحی محصول در آینده چه خصوصیاتی خواهند داشت؟

 
بهترین شرکت‌های طراحی محصول نه تنها شیوه حرکت با مسیر جریان‌ها را می‌دانند بلکه به هدایت آنها نیز کمک می‌کنند. در آینده بهترین شرکت‌ها آنهایی خواهند بود که روش‌های جدید و منحصر به فردی را برای مشاهده جهان و یافتن نیاز کاربران به کار می‌گیرند. سپس به نحوی خدمات‌رسانی خواهند کرد که حتی به ذهن کسی هم نرسیده باشد.
 
اگرچه نمی‌توان به طور قطع آینده برترین شرکت‌های طراحی محصول را پیش‌بینی کرد اما شاخص‌های کنونی نشانه‌های کلیدی را ارائه می‌دهند که طبق آنها می‌توان وضعیت را تا حدودی پیش‌بینی کرد.
 

طراحی انسان محور

 
بهترین شرکت‌های طراحی محصول انسان و نیازهای او را به خوبی می‌شناسند. آنها برای شناسایی نیاز کاربران همه چیز را با دقت بررسی می‌کنند، با همکاری طراحان تحقیقات دقیق انجام می‌دهند تا رضایت خریداران را هر چه بیشتر جلب کنند و کیفیت کسب و کارها را ارتقاء دهند.
 
پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های مشاور در حوزه نوآوری در صورتی به موفقیت برسند که یک گروه تحقیقاتی قوی و باتجربه داشته باشند و روش‌هایی مانند قوم‌شناسی، مشاهده، بررسی میدانی و سناریو نویسی را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. در محیطی که همه چیز به درستی و به بهترین شکل کار می‌کند، خدمت‌رسانی به مردم، راهی برای رسیدن به موفقیت است.
 

تفکر آینده‌نگرانه

 
نوآوری برای شرکت‌های طراحی محصول امری کلیدی است و موفق‌ترین آنها احتمالاً همان‌هایی هستند که امروز نقش یک رهبر را برای شرکت‌های دیگر ایفا می‌کنند. چنین شرکت‌هایی می‌توانند آینده را شکل دهند و خود نیز قسمتی از آن باشند.
 

گرایش‌های زیبایی‌شناسی

 
زیبایی‌شناسی نقش اساسی در طراحی دارد. همانطور که طراحی عملکرد برای کارایی محصول مهم است، زیبایی محصول نیز باید مد نظر قرار گیرد.
 
بهترین تصمیمات در مورد زیبایی‌شناسی زمانی گرفته می‌شود که روند طراحی انسان محور نیز رعایت شده باشد.
 
تحقیقات نشان می‌دهد که زیبایی محصول هیجان افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شرکت‌های موفق با طراحان پیشرو همکاری می‌کنند، کسانی که این نکته را می‌دانند و به کارمندان و شرکا برای خلق یک اثر زیبا کمک می‌کنند.
 
بهترین شرکت‌های طراحی محصول در آینده، امروز روش تفکر طراحی را رهبری می‌کنند. آنها در آینده همکاری بین طراحان جوان و افراد با تجربه، محققین و مهندسین را رواج خواهند داد.
 

تنوع و اتحاد

 
بهترین شرکت‌ها از افرادی با مهارت‌ها و سوابق گوناگون تشکیل شده‌اند که برای انجام یک هدف گرد هم آمده‌اند. اشخاص با تجربیات و مهارت‌های مختلف نقش ویژه و منحصر به فردی را در روند طراحی محصول ایفا خواهند کرد.
 
در آینده همکاری طراحان، مهندسین و محققین گسترش خواهد یافت و شرکت‌هایی که فقط در یکی از این زمینه‌ها رشد یافته‌اند، باقی نخواهند ماند.
 

سخت‌کوشی

 
شرکت‌های طراحی محصولِ آینده روی افراد عامل سرمایه‌گذاری خواهند کرد. افرادی که سخت کار می‌کنند تا محصولی جدید و مبتکرانه خلق کنند. همچنین شرکت‌هایی که همکاری همه افرادِ یک مجموعه و اشتراک‌گذاری اطلاعات را در اولویت قرار می‌دهند،‌ در آینده نیز پیشرو و موفق خواهند بود.
 
منبع: بیزینس استایل
(Visited 105 times, 1 visits today)
این مطلب را هم بخوانید:   ایده های کوچک, کسب و کارهای پرسود

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما