ایده کارآفرینی: روی نکات کلیدی مشتریان تمرکز کنید

ایده کارآفرینی: روی نکات کلیدی مشتریان تمرکز کنید

همواره افراد بر اساس معیار های خود اعمال سایرین را مورد قضاوت قرار می دهند و نمی توان از آنها انتظار داشت که مطابق میل ما اقدام به تصمیم گیری کنند. در امر بازاریابی آگاهی نسبت به این معیار های کلیدی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و ضامن موفقیت شما در حوزه کاری خواهد بود. با این حال یافتن این موارد ابدا کار آسانی نبوده و نیاز به توجه و صرف وقت زیادی دارد.

سیاست اکثر فروشندگان در قبال مشتریان خود این است که می خواهند آنان را متقاعد سازند که قیمت های ارائه شده به نسبت سایرین معقول تر و مناسب تر است. با این حال همان طور که گفته شد افراد براساس معیار های مدنظر فروشندگان اقدام به خرید نکرده و به همین خاطر لازم است جهت کسب موفقیت بیشتر در امر بازاریابی، به فکر سیاست های جدیدتری برای رو به رو شدن با مشتری باشید.

این نکته را فراموش نکنید که بدون مشتری نه درآمدی وجود خواهد داشت و نه تجارتی شکل خواهد گرفت. به همین خاطر لازم است معیار های مشتری برای خرید را به خوبی شناسایی کرده و در جهت مطابق ساختن محصول با آن اقدام کنید.

ایده

سوپرمارکت تسکو از آن دسته شرکت هایی است که همواره ایده های خوبی در رابطه با چگونگی ایجاد مزیت رقابتی در اختیار دارد. مانند هر کسب و کاری شرکت نیاز دارد قیمت محصولات را همواره پایین نگه دارد، با این حال این مورد به تنهایی نمی توانست منجر به مزیت رقابتی برای شرکت شود. یکی از بزرگ ترین ویژگی های یک کسب و کار کوچک این است که آنها قادر هستند تا توجه بیشتری به مشتریان خود نشان دهند و این سوپرمارکت نیز در تلاش برای ایجاد یک رابطه قوی با مشتری مانند شرکت های کوچک بود.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۲ روش برای تبدیل ایده ها به واقعیت

یکی از مواردی که مشتری نسب به آن علاقه مند بوده و می خواهد در هر فروشگاهی رعایت شود این است که طبقه بندی محصولات به خوبی صورت گرفته باشد. درواقع مشتری نمی خواهد برای یافتن محصول مدنظر سردرگم شود و زمان زیادی را برای یافتن محصول مدنظر خود صرف کند. هر فروشگاهی با این کار باعث خواهد شد مشتری به محض ورود بتواند خرید خود را بدون معطلی انجام دهد، که این خود باعث رضایت مندی آنها خواهد شد.

با این حال موردی که همواره مورد غفلت قرار می گیرد صف هایی است که روبه روی صندوق فروشگاه برای پرداخت قیمت محصولات تشکیل می شود. این صف ها بدون شک وقت زیادی را از افراد می گیرد.

برای مثال فرض کنید فردی چندین خرید را انجام داده است، برای بررسی تمامی آنها زمان نسبتا زیادی لازم است و این اتلاف وقت بدون شک برای مشتری خوشایند نخواهد بود. به همین خاطر فروشگاه مذکور در اقدامی خلاقانه، تنوع صندوق های خود را بالا برد تا با این اقدام از تشکیل صف های طولانی جلوگیری شود. نحوه انجام این کار نیز به طرزی جالب صورت گرفت.

درواقع این شرکت تضمین کرد در صورتی که بیش از یک نفر به یک صندوق مراجعه کند، آنها فردی دیگر را برای سرعت بخشی به انجام کارها خواهند فرستاد. همین امر هم باعث شده است تا تسکو به برترین سوپرمارکت زنجیره ای در کشور انگلستان تبدیل شود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– مواردی را که برای مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است بیابید و در صورت نیاز مستقیما از خود آنها سوال کنید. با آگاهی نسبت به این مسئله می توانید اقدامات خود را در جهت کسب رضایت آنها سازماندهی کنید که این خود باعث می شود از فعالیت های بیهوده جلوگیری شود.

این مطلب را هم بخوانید:   ۱۰ اشتباه سرمایه گذاری که همه انجام می‌دهند

– همواره انتقادات مشتری را جدی گرفته و برای رفع آنها اقدامی موثر انجام دهید. انتقادات به شما کمک خواهند کرد نسبت به ضعف های خود آگاهی پیدا کنید که این خود باعث پیشرفت شما خواهد شد.

– شناسایی نکات مهم و کلیدی مشتریان که به نوعی انتظارات آنها محسوب می شود، به وسیله حدس زدن انجام نخواهد شد و نمی توان با تکیه بر آن اقدامی را صورت داد. به همین خاطر لازم است از خود مشتری بپرسید که چه می خواهد.

– تمام مواردی که یک شرکت ممکن است در مسیر پیشرفت و ترقی خود با آن مواجه شود، به آسانی حل نخواهد شد. به همین خاطر لازم است در صورت عدم نتیجه یک راه حل، موارد متعددی را امتحان کنید.

– کسب رضایت مشتری امری است که تحت هر شرایطی منجر به نتایج خوب خواهد شد. به همین علت نباید تصور کنید که در مواردی می توانید مشتری را نادیده بگیرید.

مترجم: امیر آل علی

فرصت امروز

(Visited 114 times, 1 visits today)

درباره نویسنده

شما ممکن است علاقه مند باشید

ترک کردن دیدگاه شما